اطلاعات و اعداد مربوط به باتری خودرو ! مجله اینترنتی توربومگ | نکاس باتری

استفاده از دستگاه‌ های ups در مناطق شهری که دچار نوسان برق هستند، رایج است. واژه UPS کوتاه شده کلمه Uninterruptible power supply به معنای منبع تغذیه غیر قابل گسیختن است. این دستگاه الکترونیکی برای پایداری در جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. دستگاه‌ های یو پی اس علاوه بر برطرف کردن نیاز انرژی دستگاه‌ های الکتریکی، از آن‌ ها در برابر نویز، ناپایداری و خرابی ناشی از قطعی ناگهانی برق محافظت می‌ کند.

باتری به باتری کردن

محیط آن الکترولیت می‌تواند دارای ph  زیر و یا بالای هفت باشد. از نمونه بارز این باتری‌ ها در خودرو ها می‌توان به باتری سربی اسیدی اشاره کرد. در صورت مصرف انرژی این باتری تا نهایت ظرفیت، خالی می‌ شوند. باتری ماشین از نظر برند به طور کلی به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم می شود. باتری های ایرانی معمولا قیمت ارزانتری نسبت به باطری ماشین خارجی دارند و به وفور در بازار یافت می شوند. در این مطلب قصد معرفی بهترین برندهای تولید کننده باتری ماشین در ایران را داریم که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

تأثیر هوای سرد بر باتری خودرو

اطلاعات و اعداد مربوط به باتری خودرو ! مجله اینترنتی توربومگ | نکاس باتری این عدد که بعد از M1 (مدل باتری) نشان‌داده شده است، اشاره به تاریخ تولید باطری به تاریخ بیست ویکم مهر نود و هفت دارد. اگر باتری شما یک باتری سرب اسیدی معمولی است، اول باید اسید آن را تخلیه کنید. بعد 1 قسمت نمک اپسوم یا همان سولفات منیزیم را در 3 قسمت آب گرم حل کنید و بعد در باتری مرده بریزید تا زمانی که صفحات حدودا 5.1 سانتیمتر با این محلول پوشانده شوند. سولفات منیزیم ترکیب شیمیایی باتری ماشین را تغییر می دهد و باعث احیای آن می شود.

جهت قرارگیری باتری (چیدمان قطب راست R – چیدمان قطب چپ L) در خودروها متفاوت است. برای انتخاب باطری مناسب خودرو ، باید بتوانید قطب مثبت و منفی آن را در ماشین خود تشخیص دهید. علامت مثبت و منفی روی اغلب باطری ها درج شده که با مشاهده آن ها می توان به راحتی قطب ها و طرز قرار گیری آن ‌ها را تشخیص داد. اگر کنار قطب ‌های باتری هیچ علامتی وجود نداشت، می توان از سایز قطب‌ ها به جهت قطب ها پی برد.

  • باتری زانتیا همچنین از نوع سیلد اتمی بوده که دارای کارایی بهتری نسبت به انواع اسیدی برای این خودروی سرعتی و پرشتاب می باشد.
  • برای اینکه بفهمیم اصطلاح «آمپر میل لنگ» و «آمپر میل لنگ سرد» از کجا آمده است، درک تاریخچه پشت موتورهای سنتی خودرو مهم است.
  • در باتری‌ های ثانویه همانند باتری‌ های اولیه به دو فلز غیر همجنس نیاز است.
  • در این نوع وسیله نقلیه، به جای یک باتری، اغلب از 2 یا 3 باتری استفاده می کنید تا ولتاژ مورد نیاز را تامین کنید.

در خودرو های شخصی، کامیون‌ ها، اتوبوس‌ ها، موتورسیکلت‌ ها و دیگر وسایل نقلیه یک باتری برای تأمین انرژی مورد نیاز وسیله نقلیه وجود دارد. باتری ابتدا مقداری انرژی را با توجه به ظرفیتش ذخیره و سپس در زمان مورد نیاز، آن انرژی را به صورت الکتریکی در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. از دو نوع عمده باتری ها می‌توان به باتری UPS و باتری خودرو اشاره کرد که در ادامه به مقایسه آن ها می‌ پردازیم و تفاوت های آنها را بیان می کنیم. RC به مدت زمانی می‌گویند که طول می کشد تا باتری با شارژ کامل در دمای ۲۷ درجه سانتی گراد و با شدت جریان ۲۵ آمپر ساعت خالی شود به شرطی که مقدار ولتاژ آن کمتر از ۱۰.۵ ولت نشود. یکی از موارد مهمی که قبل از خرید باتری باید به آن توجه کنید، گارانتی باتری ماشین است. دقت داشته باشید که در هنگام خرید کارت گارانتی باتری را از فروشنده باتری دریافت کرده و در حفظ و نگهداری آن کارت دقت کنید.

آموزش احیای باتری مرده ماشین (4 روش ساده تر)

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی