ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی‌شود، تصریح کرد: ایران برنامه صلح‌آمیز هسته ای خود را متناسب با نیازهای کشور و در انطباق با حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آنها است، ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی ها و راستی آزمایی را داشته است.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی روز یکشنبه درباره اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلم خود، هر زمان که طرفهای غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آنها واکنش مناسب نشان دهد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84948860/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%DA%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی افزود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن(نطنز) و دکتر علیمحمدی(فردو) انجام شد.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامدهای این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود، بیان کرد: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمانهای بین المللی علیه ملتهای مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی