این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در جریان مخالفت با یکی از وزرا در سال ۹۲ بنده اشارهای داشتم به امضای ایشان پای نامه چند نفری در سال ۸۸. در یکی از جلسات یکی از امضا کنندگان که سابقه طولانی دوستی با بنده داشت با اعتراض گفت ما نظر کارشناسی خود را به وزیر اطلاعات گفتهایم. به ایشان عرض کردم چرا محتوا و محورهای نظرات کارشناسی شما و نمایندگان فلان نامزد که بیانیه سیاسی دادهاند یکی شده است؟!”ابطال انتخابات!!!”
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افرود: دخالت این مجموعهها در محیط سیاسی، تنظیم لیستها و مهندسی انتخابات و استفاده از چهرههای موجه سیاسی و ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی و کم رنگ کردن اثرات احزاب و تشکلهای سیاسی بیشترین سهم را در ترکیب غالب مجلس و حتی ریاست جمهوری داشت و این رویهها علی رغم دست به دست شدن هرگز متوقف نگردید و موجب نا کارآمدیهایی به این شرح در محیط سیاسی گردید.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: مسئول تعیین و پرداخت سهم مناطق محروم، سهم اقشار محروم و سهم آنهایی که در اثر سوء مدیریت و توزیع غلط اعتبارات به حاشیه رفتهاند و بار تورمی ناشی از سیاست گذاریهای غلط را تحمل میکنند کیست؟ آنهایی که در ناکارآمد کردن ساختار سیاسی کشور بیشترین سهم را داشتند چه مسئولیتی میپذیرند؟
وی گفت: نظام های دوپایه که انتخابات ریاست جمهوری و مجلس مستقیما با رای مردم انجام می شود و در قانون اساسی آنها نظام سیاسی هم ریاستی است و هم پارلمانی، بر اساس تفاهم، احترام به رای مردم و حاکمیت رای موخر سامان یافته و اداره امور جریان می یابد. تجربه کشورمان در این چهل و چند سال و مسئولیت ناپذیری نهادهای مجلس ساز و دولت ساز ایجاب می کند که اصلاحاتی در این حوزه به شرح زیر صورت بگیرد.
یکی از دلایل ناکارآمدی حوزه اقتصادی و فرهنگی ریشه در انحراف فضای سیاسی کشور دارد
وی، گفت: کمکم استفاده از بازیگران، هنرمندان، ورزشکاران و بعضا اساتید دانشگاه توسط این جریانات امنیتی باب شد. این تعارض در انتخابات ۸۸ و فتنه پس از آن به اوج رسید . آشوبهای خیابانی، کشته سازی، بیانیههای سیاسی تند و به اصطلاح رادیکالیزه کردن فضای سیاسی و اجتماعی کشور از عناصر این مقابله ها است.
ریختن قبح ارتباط جریانات سیاسی با رسانههای بیگانه امکان نقش آفرینی آنها در تصمیمات کلان نظام را فراهم کرده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مجلس شورای اسلامی، افزود: افراد حقیقی که تشکلهای موقتی انتخاباتی ایجاد میکنند، مسئولیت پذیرند و پاسخگوی رفتار و عملکرد افراد معرفی شده باشند. افزاد، نهادهها و مجموعههای پشتیبان از سایهبه درآمده و شفافیت مالی، اقتصادی و سیاسی به وجود آید. مجموعه های اطلاعاتی و امنیتی به وظایف ذاتی خود بپردازند و مجددا با احیاء نهادهای فراگیر رسمی سیاسی معتقد به مبانی نظام هرکدام از نهادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کارکرد خود را داشته باشند.
نادران گفت: عارضه دیگری که این نارسایی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تشدید میکند، فقدان احزاب فراگیر مسئولیت پذیر و پاسخگو و بلاتکلیفی مردم در واکنش به ناکارآمدی نهادهای تصمیم ساز تقنینی و اجرایی است.
وی، گفت: متاسفانه این نارسائی ها بر محیط اقتصادی کشور تاثیر گذاشت و ناکارآمدی را به این حوزه تسری داده و ناترازی ها و عدم تعادلهای اقتصادی و اجتماعی را تشدید کرد. چه کسی امروز از سهم این مجموعههای از اعتبارات و ردیفهای بودجهای اطلاع دارد؟ ذی نفع نهایی در بودجههای سنواتی کیست؟ چرا در یک بودجه هزار و پانصد هزارمیلیارد تومانی سهم چند هزار میلیارد تومانی اقشار آسیب پذیر و مدد جویان کمیته مداد و بهزیستی به کمترین میزان پرداخت میشود و یا اینکه اصلا پرداخت نمیشود و کسی ککش نمیگزد.
وی خاطرنشان کرد: این مهم جز با تدابیر رهبری معظم انقلاب و تعیین مجمع خبرهای جامع الاطراف از دلسوزان نظام برای این اصلاحات ساختاری سیاسی با آثار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مثبت محقق نخواهند شد.