اجرای طرح‌های مصوب هلال احمر در سفر رییس جمهور به استان همدان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان پیش بینی کرد: برای خرید و ارتقای سیستم ارتباطات رادیویی جمعیت هلال احمر استان به همراه ۵۰۰ «باکس پالت انبار امدادی» مخصوص نگهداری محموله های موجود در انبار و حمل آسان آنها و تجهیزات زیستی مورد نیاز پایگاه های امدادی نظیر یخچال و گاز، در مجموع ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

علی سنجربگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح‌های پیشنهادی هلال احمر پیش از سفر رییس جمهور با حضور در معاونت عمرانی مطرح و جلسه دفاعیه ای در حوزه معاونت اجرایی رییس جمهور برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه سیستم های ارتباطی مهمترین نقش را هنگام بروز حوادث دارند ادامه داد: این مجموعه دارای سیستم ارتباطی بسیم«آنالوگ» است که با توجه به، به روز شدن سیستم های ارتباطی در عصر کنونی این قبیل سیستم های قدیمی کارآیی کمتری نسبت به تجهیزات کنونی دارند.

وی تصریح کرد: همچنین محوطه سازی و حصارکشی پایگاه امداد جاده ای گل تپه در کبودرآهنگ، پایگاه گردنه اسدآباد، پایگاه امدادی صالح آباد بهار، محوطه سازی و حصار کشی پایگاه امداد و نجات جاده ای فیروزان نهاوند، زاغه ملایر، خیرآباد تویسرکان، پایگاه موجود در مسیر بزرگراه همدان – ساوه در منطقه تجرک شهرستان فامنین، محوطه سازی سالن ورزشی و امدادی مجتمع فرهنگی و ورزشی شهرستان تویسرکان و سایر ساختمان های اداری و ستادی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ طرح برای هلال احمر تعریف شد که نخست خرید تجهیزات ارتباطی امداد و نجات و دوم تعمیر، تکمیل و تجهیز ساختمان های امدادی و پایگاه های امداد و نجات نیمه کاره جمعیت هلال احمر استان همدان است.

سنجربگی ادامه داد: از دیگر طرح های مطرح در سفر رییس جمهور به استان همدان در حوزه هلال احمر تکمیل و تعمیر پایگاه های امدادی نیمه کاره بود که در این راستا تعمیر و تجهیز پایگاه امدادی شهید میرزایی در کنار پلیس راه همدان – قزوین، پایگاه امداد و نجات جاده آورزمان – شوشاب در ملایر با توجه به بالا بودن حوادث در این مسیر، پایگاه امداد و نجات کوهستان در دشت میشان با توجه به گران و هزینه بر بودن انتقال مصالح به این محل و زمان اندک ساخت و ساز در این محل به علت آغاز زود هنگام بارش و برودت هوا در ارتفاعات است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84850140/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8-%D9%87%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86

سفر پربرکت رییس جمهور به استان همدان در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

وی گفت: زمان بروز سانحه ابتدا شریان های حیاتی نظیر آب، برق، گاز و تلفن آسیب می بینند بنابراین تنها امکان ارتباط گیری با مراکز فرماندهی و ستادی، امدادگران حاضر در مناطق آسیب دیده و هماهنگی با آنها در زمینه امداد رسانی به مصدومان، ارتباطات رادیویی است و وجود تجهیزات رادیویی نوین سبب افزایش پوشش رادیویی در سطح استان و کشور می شود.

سنجربگی اضافه کرد: پیش از سفر هیات دولت به استان همدان نوسازی، توسعه و تجهیز سیستم ارتباط رادیویی هلال احمر همدان و تبدیل کردن آن از آنالوگ به دیجیتال مطرح شد چرا که مهمترین مزیت های سیستم دیجیتال، قرار داشتن تحت وب، داشتن برد بالا، کیفیت بالا و امکانات و تجهیزات نوین به روز است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی