اخبار پزشکی و سلامت دکتر امین اظهری-دراگمد

در این مطالعه محققان اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی MEPS را در بازه زمانی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این مدت سالیانه به طور متوسط ۱۷.۴۷ میلیون نفر مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده که حدود ۲سال مورد پیگیری قرار داده شدند. پژوهشگران با استفاده از پرسشنامه استاندارد SF-12 کیفیت زندگی وابسته به سلامتی این افراد را در مدت ۲ ساله مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد کیفیت زندگی کسانی که داروهای ضد افسردگی مصرف کرده بودند پس از ۲ سال تفاوت محسوسی با کسانی که داروهای مذکور را دریافت نکرده بودند نداشته است.

اگر به دنبال کاهش وزن بدون رژیم لاغری و ورزش هستید اسم ماساژ لاغری را حتما شنیده اید. کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله سلامت و لینک مستقیم بلا مانع است. بیماری کبد چرب غیر الکلی شایع‌ترین بیماری کبدی کودکان است که 5 تا 8 میلیون کودک در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است.

آسیب رساندن عصاره چای سبز به کبد برخی افراد

واقعا تکلیف ما در این آشفته بازار رژیم های متنوع غذایی چیست؟ … پایگاه خبری الکترونیک دندانه یک رسانه تخصصی در حوزه دندان‌پزشکی است که در سال ۹۲ در قالب یک مجله اینترنتی دندان‌پزشکی پایه‌گذاری شد. محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن ماده ای زیستی ساخته اند که با استفاده از سلول های بنیادی می تواند فرایند تخریب (دژنراسیون) دیسک های بین مهره ای را معکوس نماید. دژنراسیون دیسک های بین مهره ای عامل کمردرد و مشکلات شناخته شده ای در ستون فقرات (از جمله تنگی کانال نخاعی) می باشد.

اما در بین ۱۰۴۰۳ مبتلا به پنومونی غیر کرونایی، میزان بروز علایم دمانس ۲۶۳ (۲.۵٪) بود. براساس پژوهشی تازه درباره تأثیر الگوهای خواب در سلامت انسان، شب‌زنده‌داری ضمن کاهش سرعت چربی‌سوزی در بدن، خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش می‌دهد. انار یکی از سالم ترین میوه های فصل پاییز است که مزایای زیادی برای سلامتی بدن انسان دارد و خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. بر اساس بیانات رئیس اداره مدیریت سرطان وزارت بهداشت، با توجه به وضعیت آمار سرطان دهانه رحم در کشور، در حال بررسی‌هایی برای قرار دادن واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون ملی هستند….

  • ماسک، موسس نورالینک مهم ترین اهداف از کاشت ایمپلنت مغزی را بازگرداندن بینایی به نابینایان و ارتباط با قشر حرکتی مغز عنوان کرد.
  • تحقیقات پزشکان ژاپنی دانشگاه توهوکو نشان می دهد، انجام حرکات ورزشی مادران باردار خطر ابتلا فرزند به دیابت نوع دوم را در آینده کاهش می دهد.
  • معاون اجرایی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در نشست تخصصی روز جهانی ایدز، به تأثیر کووید ۱۹ بر شاخص های کنترل اچ آی وی پرداخت.
  • نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن حس هدفمندی می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.
ساختن ماسک خانگی با مواد در دسترس به جای خریدن ماسک های گران قیمت گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به پوست خود اهمیت می دهند و دارای یک روتین منظم پوستی هستند. ملانوما نوعی سرطان پوست است که می تواند به سایر اندام های بدن سرایت کند. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از وداع با جام جهانی به شدت متأثر بودند. یک واکسن آزمایشی HIV ظاهراً در اولین آزمایش انسانی خود موفق ظاهر شده است. محققان می گویند واکسن آن ها در 97 درصد از شرکت کنندگان در این آزمایش واکنش ایمنی مطلوب ایجاد کرده و به نظر نمی رسد مشکلی از بابت ایمنی این واکسن وجود داشته باشد. محققان یک سیستم پرینت سه بعدی منحصر به فرد برای برداشت سلول‌های بنیادی از بیوراکتورها ایجاد کرده‌اند که امکان تولید سلول‌های بنیادی با کیفیت بالا و در مقیاس وسیع در استرالیا با…

انجمن جهانی بهداشت جنسی ، اعلامیه‌ای رسمی با عنوان «حقوق جنسی» را در مارس 2014 منتشر کرده که در آن به 16 حق جنسی برای بشر پرداخته پایگاه اطلاع رسانی و رسانه ی تخصصی دارویی ایران شده است. دانشمندان معتقدند که با فهم نحوه عملکرد ایزوترتینوئین، امکان تولید یک داروی مشابه یا اثرگذاری بیشتر و بدون عوارض جانبی وجود دارد. اما میزان سکته مغزی در بزرگسالان جوان در طول دو دهه گذشته افزایش یافته است. آنتی بیوتیکی جدید برای درمان عفونت های پوستی و تنفسی یا پنومونی که با نام اوماداسایکلین تایید و تولید شده است.

افتخار آفرینی پرستاران در دوران سخت کرونا

اخبار پزشکی و سلامت دکتر امین اظهری-دراگمد

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی