استاندار بوشهر: اقتدار نیروهای مسلح مانع تبدیل میدان جام جهانی به صحنه تبلیغات علیه نظام شد

وی یادآور شد: پایگاه ششم شهید یاسینی در عملیات مروارید مسئولیت داشت تا در هدف اصلی پشتیبانی و امنیت هوایی عملیات را تامین و در هدف فرعی مشخص شده بود که باید در شرایط مناسب به یگان‌های رزمی دشمن از هوا به سطح حمله کند.

استاندار بوشهر:  اقتدار نیروهای مسلح مانع تبدیل میدان جام جهانی به صحنه تبلیغات علیه نظام شد

به همین دلیل روز هفتم آذر سالروز عملیات مروارید و حماسه آفرینی ناوچه پیکان به عنوان روز دلاورمردان نیروی دریایی نام گذاری شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84954294/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8Cوی اضافه کرد: اگر نیروهای مسلح دارای اقتدار نظامی و توانمندی در عرصه نظامی نباشند به طور قطع جغرافیای آن کشور مورد تعرض بیگانگان قرار می‌گیرد و بعد از چندی آن نظام دچار مسائل مختلف می‌شود.

دشمن بعثی با بسیج کامل نیروی دریایی و هوایی از پایانه‌های صادرات نفتی خود مراقبت می‌کرد در این شرایط سپید جامگان نیروی دریایی در ششم آذر ۱۳۵۹، به این سکوها تاختند و با همکاری تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، ضمن وارد آوردن ضربه‌های کوبنده بر پیکره نیروی دریایی و هوایی دشمن، بیش از دو سوم این پایانه‌ها را منهدم و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بر مرتفع‌ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

استاندار بوشهر یاد شهیدان عملیات مروارید، تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر که مردانه جنگیدند و در دفاع از انقلاب جان خود را از دست دادند را گرامی داشت.

دشمن بعثی برای جبران این شکست‌ها در شب هفتم آذر ۱۳۵۹، با اعزام تعدادی شناور جنگی از طریق بندر نظامی ام القصر در خور عبدالله، سعی در باز پس‌گیری پایانه‌ها کرد که در این مصاف، یک فروند از شناورهای آنها غرق و ۲ فروند صدمه دید و بقیه از صحنه عملیات گریخته و به ام القصر بازگشتند.

فرمانده پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار از منافع ایران اسلامی درآب‌های آزاد دفاع می‌کند.

استاندار بوشهر:  اقتدار نیروهای مسلح مانع تبدیل میدان جام جهانی به صحنه تبلیغات علیه نظام شد

در سپیده دم هفتم آذر ۱۳۵۹، دشمن با همه قوا از هوا و دریا با برخورداری از پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی کشورهای منطقه و آواکس‌ها و ماهواره‌های کشورهای استکباری و یاری گرفتن از تأسیسات نظامی ساحلی کشورهای نزدیک صحنه عملیات، بار دیگر در صدد باز پس گیری این پایانه ها برآمد اما در یک مصاف نابرابر ناوچه پیکان به تنهایی توانست تعداد دیگری از کشتی‌ها و هواپیماهایی آنها را از صحنه عملیات خارج کند.
سرانجام دلاورمردان آخرین گلوله‌های خود را به سوی دشمن نشانه می‌رفتند، ناوچه پیکان مورد اصابت چند موشک قرار گرفت و با نیروهای شجاع خود در شمال خلیج فارس در دل آب‌های گرم و نیلگون آن جای گرفت و صفحه زرین دیگری بر تاریخ نبردهای دریایی کشور افزوده شد.

وی اضافه کرد: بسیج مستضعفان در این ۴۳ سال آن نقشی را که امام راحل تعریف و رهبر معظم انقلاب تبیین کرده بود بخوبی ایفا کرد.

وی اضافه کرد: امروز با وجود همه شیطنت‌ها و ناامنی‌هایی که استکبار جهانی برای جامعه جهانی ایجاد کرده اما با رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، کارگروهی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج شاهد امنیتی پایدار در ایران اسلامی هستیم.

امیر دریادار دوم عرضه احسان نصیری افزود: توانمندی نیروی دریایی ارتش، برای دشمنان اسلام از جمله استکبار جهانی پریشانی گسترده‌ای فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در این عملیات سکوهای الابکر و الائمه توسط نیروهای اسلام منهدم و کشور عراق صادرات نفت از این سکوها را برای همیشه از دست داد.

محمدی زاده گفت: هدف از عملیات مروارید به میدان کشیدن یگان‌های رزمی دشمن و انهدام آنها بود و هدف فرعی آنها غیرعملیاتی کردن و از کار انداختن این ۲ پایانه نفتی که در آن زمان نفت عراق از آنها صادر و اقتصاد عراق به وسیله این پایانه‌ها تامین می‌شد؛ بود.

استاندار بوشهر:  اقتدار نیروهای مسلح مانع تبدیل میدان جام جهانی به صحنه تبلیغات علیه نظام شد

در این نبرد دریایی سخت، ۲ فروند ناوچه موشک‌انداز از نوع اوزا و ۱۳ فروند از هواپیماهای جنگنده دشمن در قعر آب‌های خلیج فارس غرق شد و علاوه براین نیز تعدادی از تکاوران دریایی رژیم بعث صدام کشته و تعدادی نیز به اسارت در آمدند.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از توان بالای مدیریت برخوردار است

استاندار بوشهر ادامه داد: پنجم آذر ماه ۱۳۵۹ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی را صادر کردند تا از این طریق نظام مردمی جمهوری اسلامی که برخاسته از اقدام و رای مردم شکل گرفته بود، دفاع، امنیت، فرهنگ، اقتصاد و سیاست آن نیز مردمی شود.

سکوهای نفتی البکر و الامیه به‌عنوان دژی محکم برای نیروی دریایی رژیم بعث صدام بود که از این راه کشتی های تجاری و نفتکش ایران را مورد حمله قرار می‌دادند و در این شرایط تصمیم گرفته شد این سکوها درهم شکسته شود.

وی بیان کرد: میدان‌های بزرگ نفتی عراق در جنوب این کشور در بصره و ناصریه قرار دارد و نفت تولیدی این میدان‌ها در شبه جزیره فاو در مخازن عظیم زمینی ذخیره و به ۲ پایانه الامیه و البکر در شمال خلیج فارس که در عمق ۲۵ و ۳۵ متری دریا بود منتقل می‌شد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: نیروهای مسلح از مهمترین مولفه‌های قدرت نظامی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: تاریخ ایران اسلامی سرشار از جانبازی‌ها، دلاور مردی‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنانی است که در لحظه‌های حساس و سرنوشت ساز با گذشت از جان و مال خود نقطه عطفی در تاریخ این مرز و بوم رقم زدند و هفتم آذر و عملیات غرورآفرین مروارید با تمام ابعاد بی نظیر آن یادآور چنین لحظه‌هایی است.

استاندار بوشهر گفت: در این عملیات یک ناوگروه رزمی نیروی دریایی متشکل از سه فروند ناوچه های موشک انداز شامل ناوچه های پیکان، جوشن و فلاخن به فرماندهی شهید همتی همراه با یک شناور پشتیبانی مسئولیت اجرای عملیات سطحی و دریایی را داشتند.

نیروی دریایی ارتش از منافع ایران اسلامی در آبهای آزاد دفاع می کند

محمدی زاده در باره عملیات مروارید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ تحمیلی آغاز و ۶۷ روز بعد از شروع جنگ عملیات مروارید از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و با مرکزیت منطقه دوم نیروی دریایی و با پشتیبانی پایگاه ششم شکاری طرح ریزی و اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با توان بالای مدیریت دانش بنیان و قدرت بالای عملیات میدانی و توانمندی در تولید سخت و نرم افزارهای دفاعی در شرایط فوق العاده محاسبات نظامی اقتدار است.

صفایی بوشهری گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با داشتن ایمان، تقوا و اخلاق براساس اصول ایمانی و انسانی پایه‌گذاری و از محبوب‌ترین و بنیادی‌ترین ارتش‌ در جغرافیای آماری ارتش‌های جهان به شمار می‌روند.

نصیری اظهار کرد: این نیرو افتخار دارد مایل‌ها دورتر از مرزهای آبی و زمینی جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست و حفاظت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: ضد انقلاب‌هایی که ویزا و هتل گرفته بودند تا در بازی‌های جام جهانی علیه جمهوری اسلامی اقدام کنند، مجبور به باطل کردن ویزا و بلیت خود شدند که این بخش جزیی از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

وی بیان کرد: خون شهدای نیروی دریایی در خلیج فارس و دریای عمان در کنار وحدت ارتش و سپاه اقتدار ایران اسلامی و قدرت بازدارنگی را برای کشور به ارمغان آورده است، طوریکه امروز به واسطه این خون‌های ریخته شده، حاکم و تامین کننده امنیت خلیج فارس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی