استاندار فارس : انتظار مردم از دولت سیزدهم بیش از سایر دولت هاست

دکتر محمد هادی ایمانیه، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت افزود: همچنین مردم انتظار دارند که این دولت عدالت را اجرا کند و همه نقاط کشور را با هم ببیند، جهادی کار کند، مناطق محروم و افراد نیازمندان توجه ویژه کند و از طرفی کرامت مردم را بیش از همیشه رعایت کند، مردمی که ما مدیران خود را خادم آنها می‌دانیم.
وی ادامه داد: اینکه در کشور و استان شاهد هستیم که پروژه ها و برنامه های متعددی از گذشته و سال‌ها قبل متوقف مانده و اجرایی نشده بیانگر این مطلب است که در کل کشور و استان نیاز به یک تحرک جهادی احساس می‌شود.
استاندار فارس، یکی از معضلات امروز این استان را مشکل کم آبی دانست و بیان کرد: در کنار مشکل خشکسالی، یکی دیگر از مشکلات و معضلات استان مساله بیکاری است از دلایل عمده بروز آن می توان به همین بحث کم آبی و خشکسالی اشاره کرد که منجر به از بین رفتن فرصت های متعدد شغلی به ویژه در حوزه کشاورزی شده است.
ایمانیه افزود: به دنبال تشدید بحران خشکسالی و بیکاری بخش قابل توجهی از نیروی کار در حوزه کشاورزی، شاهد مهاجرت گسترده روستائیان از روستاها به حاشیه شهرها و گسترش حاشیه نشینی بودیم که این نیز خود معضلات و ناهنجاری های اجتماعی متعددی را به دنبال داشته است.
وی گفت: از دیگر معضلات خشکسالی مواجه کشور و استان با کمبود انرژی به ویژه در تابستان امسال بود به نحوی که از مجموع نیاز ۷۰۰ هزار مگاواتی کشور به برق، ۱۵ هزار مگاوات کمبود وجود داشت که برای جبران این کمبود و جلوگیری از بروز خاموشی در بخش خانگی، ناگزیر به اعمال خاموشی در بخش صنعت و کشاورزی شدیم.
استاندار فارس، با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های صنعتی متعدد در استان بیان کرد: به رغم اقدامات انجام شده در این زمینه، اما این ظرفیت های شکل گرفته در شان استان فارس نیست و برای توسعه این بخش نیز اقداماتی انجام شده است.
ایمانیه افزود: یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان بخش گردشگری آن است که همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این بخش به تنهایی می تواند به اداره استان کمک کند و به همین دلیل ما نیز توجه به این حوزه را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی بیان کرد: از دیگر پتانسیل های استان فارس و به ویژه شهر شیراز عرصه بهداشت و درمان آن است و این توانمندی منجر به این شده که از فارس و شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور یاد شود اما به این حوزه نیز به ویژه در بحث توریسم درمانی طی سال های اخیر آنگونه که باید توجه نشده بود که تقویت این بخش را نیز در دستور کار قرار داده ایم.
او گفت: در حوزه اقتصادی نیز از آنجا که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعارهای سال همواره به بحث اقتصاد توجه و نگاه ویژه داشته‌اند و با توجه به اینکه اقتصاد می‌تواند به حل مشکلات متعدد اجتماعی نیز کمک کند لذا در بحث رونق اقتصادی استان نیز با جدیت ورود کردیم.
استاندار فارس اضافه کرد: در عرصه صنعت نیز با توجه به اینکه در شهرک‌های صنعتی استان زمین‌های بسیاری به متقاضیان واگذار شده بود اما به جای فعالیت اقتصادی، معاملات زمین جریان داشت، لذا با ورود به این مساله روند کار را تغییر دادیم و مصوب کردیم که اگر زمینی بیش از دو سال از واگذاری آن گذشته اما هیچ فعالیتی در آن آغاز نشده باشد آن زمین به فرد و سرمایه گذار دیگری واگذار شود.
ایمانیه گفت: همچنین طی چند ماه اخیر موفق شدیم که حدود ۲۰۰ واحد تولیدی استان را به چرخه تولید برگردانیم و امیدواریم که تا پایان سال تعداد بیشتری از صنایع راکد و صنایعی که با بخش اندکی از ظرفیت شان فعالیت دارند را به چرخه تولید بازگردانیم.
او افزود: بسیاری از صنایع با برخی دستگاه‌ها و مجموعه‌های استان از جمله در زمینه بیمه، بانک‌ها و مالیات دچار مشکلاتی بودند که برای رفع مشکلات این واحدها هر سه شنبه با حضور شخص بنده و مدیران کل اقتصادی استان، موانع و مشکلات پیش روی تولید کنندگان و همچنین سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری داشتند را مورد بررسی قرار می‎دهیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84866474/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی