استاندار همدان جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور را تشریح کرد/ سفری پربرکت با امید و اعتماد

روحیه عدالت محوری و فساد ستیزی آیت الله رییسی

نماینده عالی دولت در استان همدان، سادگی و بی پیرایگی، حذف تشریفات زاید و سفر در تراز معمولی، پرهیز از ریخت و پاش و تحمیل هزینه های اضافی و تلاش برای برقراری ارتباط نزدیک با مردم را از ویژگی های مهم رییس جمهور در سفرهای استانی بیان کرد.

استاندار همدان جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور را تشریح کرد/ سفری پربرکت برای ایجاد امید و اعتماد

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رییس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسایل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رییس جمهور، بیان می کنند.

وی تصریح کرد: آیت الله رییسی از بدو آغاز فعالیت دولت سیزدهم، متفاوت از دوره های گذشته سفرهای استانی خود را شروع کردند.

استاندار همدان در ادامه به تشریح جزییات و برنامه های رییس جمهور در سفر به این استان پرداخت و  گفت: رییس جمهور، صبح روز پنج‌شنبه با تشریفاتی ساده از طریق فرودگاه وارد همدان می شود و  در ادامه برای دیدار عمومی با مردم کبودرآهنگ و سخنرانی در اجتماع عظیم مردم به استادیوم ورزشی این شهر خواهند رفت.

وی تاکید کرد: مردم استان همدان می توانند در تماس با این سامانه، نسبت به طرح مشکلات، ارائه طرح و ایده، گلایه و انتقاد، نقد و همچنین تقدیر و تشکر اقدام کنند.

استاندار همدان، تامین آب پایدار را مهم‌ترین مشکل این استان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح آبرسانی بین حوضه ای به همدان از ۱۷ سال پیش آغاز شده و قرار بوده در سال ۱۳۹۰ به پایان برسد.

به گفته وی، از چند ماه پیش، طرح های استان همدان برای ارایه در سفر رییس جمهور مورد بررسی قرار گرفته که قطعا  این سفر با تصویب طرح های پیشنهادی، برکات و آثار ماندگاری برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این زمینه طرح های ناقص، نیمه کاره و تعطیل بجا مانده از دولت های گذشته در استان کاملا شناسایی شده و برای تعیین تکلیف و تکمیل در دولت سیزدهم، در این سفر ارایه می شود.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر کرده و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به تجربیات گذشته، شبکه و سامانه سامد برای برقراری تماس هم استانی با کارشناسان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ فراهم شده است.

برنامه های سفر رییس جمهوری به استان همدان

رویکرد مردمی دولت مبتنی برگرفته از شخصیت و روش اخلاقی رییس جمهور

قاسمی فرزاد ادامه داد: آیت الله رییسی با شیوه و شاخصه های یک دولت مردمی تاکنون به ۲۹ استان کشور سفر کرده و از نزدیک مشکلات مردم را شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارائه کرده است.

استاندار همدان گفت: روش ها و راه های مفید، موثر و ابداعی برای برقراری ارتباط مردم با رییس جمهور طراحی شده است.

استاندار همدان، نتیجه سفر رییس جمهور به این استان را پر خیر و برکت دانست و افزود: با هوشمندی رییس جمهور و تدابیر اعضای هیات دولت، حدود ۳۰۰ طرح از برای طرح در این سفر بررسی و از این تعداد ۲۴۷ طرح با بیش از  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ارایه در سفر و بررسی و تصویب، تایید شده است. 

راههای ارتباطی مردم استان همدان با رییس جمهور

وی اظهار داشت:  این طرح تا پیش از آغاز دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت داشت که با استقرار دولت مردمی و تلاش و همت مسئولان به ویژه وزیر نیرو و پیگیری شخص  رییس جمهور، این طرح  در این مدت به اندازه ۱۷ سال گذشته پیشرفت داشته و کار شده است.

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

به گفته وی، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۱۱، کد ملی و مشخصات آنها دریافت و سپس مشکلات و مطالبات مطروحه ثبت و ضبط می شود و کد رهگیری به شماره تلفن تماس گیرنده برای پیگیری درخواست ارسال می شود.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

قاسمی فرزاد افزود: در ادامه و در ساعت ۱۱ روز پنج‌شنبه، آیت الله رییسی با حضور در سالن شهید سلیمانی (انقلاب) شهر همدان در اجتماع عظیم مردم این شهرستان سخنرانی خواهند کرد و پس از آن برنامه بازدید از برخی طرح ها و پروژه ها، جلسات کاری شامل دیدار با نخبگان، شورای اداری،  بازدید سرزده و در نهایت نشست خبری سفر انجام خواهد شد.

استاندار همدان جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور را تشریح کرد/ سفری پربرکت برای ایجاد امید و اعتماد

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84834596/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD

قاسمی فرزاد اظهار داشت: ۸۰۰ نفر برای استقرار در سامانه سامد و پاسخگویی به مردم، آموزش های لازم را فرا گرفته اند که از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه(فردا و پس فردا) در ۲ نوبت کاری و در هر شیفت ۲۰۰ نفر آماده خدمت رسانی و دریافت پیام و درخواست های مردم و پاسخگویی هستند.
وی گفت: همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ با برپایی میز خدمت و ارتباطات مردمی در تمامی دستگاه های اجرایی استان همدان، معاونان وزیر و نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۲۹ دستگاه دولتی مستقر شده و  آماده پاسخگویی به مراجعات مردم هستند.
استاندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین نگرانی و دغدغه دولت سیزدهم، رسیدگی به مشکلات و مسایل مردم است که به این منظور معاونت ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری و در سفرهای استانی راه اندازی شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: آیت الله رییسی در مناصب مختلف از جمله ریاست قوه قضاییه و دادستانی کل کشور همواره بر مبنای عدالت محوری و فساد ستیزی عملکردی موفق داشته اند.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد سه شنبه شب در گفت و گوی ویژه تلویزیونی با مردم استان همدان با محوریت سفر استانی رییس جمهور، اظهار داشت:  انتطار چندین ماهه مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان برای دیدار با رییس جمهور به پایان رسیده و آیت الله رییسی روز پنج‌شنبه(۶ مرداد) مهمان مردم این استان خواهند بود.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت کاملا مردمی است، اظهار داشت: روش و سیره رییس قوه مجریه حاکی از مردمی بودن دولت و آیت الله رییسی در اداره امور کشور است.

سفری پربرکت با ۲۴۷ طرح برای رشد و توسعه استان همدان

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی