اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟

میرکاظمی مبلغ بودجه را ۳۸ هزار میلیارد اعلام و اضافه کرد: برای رتبه‌بندی منابعی در نظر گرفتیم که براساس سقف بودجه امسال این منابع پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تغییر در شیوه نرخ‌گذاری مشاوران املاک و نحوه محاسبه درصدی از نصاب معامله، تصریح کرد: قرار شد درصدی از ارزش معاملاتی مطابق قانون مالیات سالیانه مشخص می شود، حق الزحمه مشاوران در نظر گرفته شود که با این تغییر بتوانیم شاهد تغییر جدی در این حوزه باشیم.

آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» از افزایش سرمایه اجتماعی و امید در دل مردم به عنوان «اَبَرپروژه دولت سیزدهم» یاد کرد و  متذکر شد که همه کارگزاران دولت باید خود را موظف به امیدآفرینی در جامعه بدانند و هر فردی نسبت به امور مردم بی‌توجه باشد و آگاهانه یا ناآگاهانه مردم را ناامید کند، خلاف راهبرد نظام و دولت حرکت می‌کند.

بسته پیشنهادی ساماندهی مسکن در دولت تصویب شد

وی درباره تعهدات سفرهای استانی دولت گفت که پایان سال گذشته ۱۳۵ درصد تعهدات سفرهای استانی اجرایی شد که ۳۵ درصد بیشتر از تعهدات بود و امسال هم بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش دولت در حمایت از مردم با پرداخت عادلانه یارانه‌ها ادامه داد: پیش از این هر تُن روغن را ۷۰۰ دلار وارد می‌کردیم که الآن به ۲۴۰۰ دلار در تُن رسیده است.

وی اظهار داشت: در کنار آن تدابیر مدیریتی و شرایط خاص هم هست گاهی نقص داریم. فدراسیون فوتبال در دوره سرپرستی است و قرار است شهریور انتخابات فدراسیون برگزار شود. اهم کارهای واجب و اجرایی با فدراسیون است.  

وی ادامه داد: بحث‌های تعقیب و چگونگی دستگیری متهمان و همچنین موضوعات نظارتی در این لایحه گنجانده شده که امیدوارم به تصویب مجلس برسد.

اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

«امین‌حسین رحیمی»  درباره مصوبه امروز دولت برای حق الزحمه مشاوران املاک گفت که این مصوبه براساس شاخص جدید اعمال می‌شود که این قیمت بر اساس منطقی است که هرساله وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان شاخص مالیات اعلام می‌کند.

وحیدی ادامه داد: در اجرای این قانون با کرامت باید رفتار شود که این اقدام بر همین اساس است. موارد اندکی وجود دارد که افرادی بسیار متحجرانه می خواهند قانون‌شکنی کنند اما در فراجا اقدامات را با رعایت کرامت دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اینکه عمده درآمدهای کشور از مالیات و نفت است، افزود: از آنجا که مالیات‌ها از مرداد ماه پرداخت می‌شود و از آن‌سو قرار است برای عمران استقراض نکنیم، پرداخت‌های عمرانی از مرداد ماه بیشتر می‌شود.

مشروح گفت‌وگوهای احمد وحیدی وزیر کشور ، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، سیدحمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان، ‌علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و سیدمسعودمیرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران حوزه دولت را در زیر بخوانید.

سجادی با بیان اینکه در حال رفتن به جام جهانی هستیم، گفت: جلسات متعددی در دولت داشتیم.

اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟
سیدحمید سجادی وزیر ورزش

وزیر دادگستری بر همین اساس متذکر شد: کمیسیون‌های نظارت شهرستان‌ها که آن‌ها قیمت خدمات مشاوره‌ای را مشخص می‌کنند، موظفند شاخص نرخ خدمات را مشخص و ابلاغ کنند و اگر کسی بعد از ابلاغ این مصوبه بیشتر از نرخ اعلامی دریافت کند، مرتکب تخلف گران‌فروشی شده و تعزیرات با آن مشاور املاک برخورد می‌کند.

اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟
امین حسین رحیمی وزیر دادگستری

وزیر کشور در رابطه با خفت‌گیری و امنیت عمومی به جای برخورد با حجاب تاکید کرد: این هم از وظایف نیروی انتظامی است؛ اما انجام یک وظیفه معنای آن را ندارد که وظیفه دیگری زمین بماند. نیروی انتظامی در این موارد هم قاطعانه برخورد می‌کند که نمونه آن سرقت از صندوق‌های سپرده بانک ملی بود که در کمترین فرصت ورود کردند. امنیت ما بسیار خوب است و افراد تلاش‌های مختلفی دارند که به همه آن‌ها توجه می‌کنند.

وی افزود: در مورد افرادی که اصرار بر عدم رعایت قانون دارند فرقی نمی کند کجا باشد، باید ملتزم به قانون باشند. موارد بسیار اندکی یافت می شود که نصایح را هم رعایت نمی‌کنند. تذکرات جدی‌تری به آنها داده می شود که خیلی‌ها هم بعد از آن تذکرات متنبه می‌شوند و به رعایت مقررات توجه می‌کنند. 

بهادری جهرمی اضافه کرد: البته این موضوع باید تأییدیه نهایی اتحادیه متبوع را دریافت کند.

تکذیب بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی  

وزیر دادگستری گفت: اگر مشاور املاکی بعد از ابلاغ مصوبه خدمات مشاوره‌ای، بیش از نرخ اعلامی دریافت کند، مرتکب گران‌فروشی شده است و تعزیرات با او برخورد می‌کند.

سخنگوی دولت گفت که بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی مسکن، در نشست امروز هیأت وزیران تصویب شد.

«سید حمید سجادی» درباره اینکه آیا اقدام فدراسیون فوتبال در برکناری «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی در این زمان درست بوده است، گفت: ۵۲ فدراسیون و بیش از ۵۰ انجمن ورزشی داریم که هر کدام سازمان لیگ، امور باشگاه‌ها، سهمیه، انتخابی المپیک و غیره دارند که به طور طبیعی چالش‌هایی وجود دارد.  

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا؛ اعضای هیات دولت براساس روال هر چهارشنبه ها، امروز هم در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به پرسش های متعدد نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند. اما رئیس جمهور در نشست این هفته هیات دولت به اعضای کابینه خود در پاستور تاکید کرد که توجه دستگاه‌ها به خدمت‌رسانی شایسته به مردم و مطالبات آنها معطوف شود زیرا هیچ کاری مهم‌تر از خدمت به مردم و حفظ آرامش و امید در جامعه نیست.

 وزیر کشور درباره آخرین وضعیت متروپل آبادان گفت که  متروپل از مرحله بحران خارج شده و در اختیار منطقه آزاد قرار گرفته است. آنها براساس قراردادی که بسته شده، ادامه کار را دنبال می کنند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین لایحه مبارزه با راهزنی دریایی با پیشنهاد وزارت دادگستری در نشست امروز هیأت وزیران تصویب شد.  

متروپل از مرحله بحران خارج شده است

میرکاظمی افزود: به همین منظور ۱۲ هزار میلیارد تومان از تیر اختصاص دادیم که این مبلغ علاوه بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق است که برای پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شده است.

«احمد وحیدی» درباره اجرای قانون حجاب و عفاف توضیح داد: بانوان ما و دختران ما اکثرا خود را متعهد می‌دانند. عفیف‌تر و بانجابت‌تر از زنان ایرانی در هیچ کجا سراغ نداریم و این جزو افتخارات کشور ماست.

میرکاظمی درباره مصوبه پرداخت عیدی مناسبت‌های ملی و مذهبی و پرداخت آن به معلمان گفت: چنین مصوبه‌ای نداریم و اگر باشد همراه دیگر کارکنان دولت به معلمان هم پرداخت می‌شود.

اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟
سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه

با آمادگی کامل به جام جهانی می‌رویم 

سجادی ادامه داد: برداشت اقبال عمومی مردم از فوتبال ما برداشت منطقی است و فراز فرودها ضعف و قوت را می‌دانند. فوتبال رو به رشد بوده و توسعه، یافته است.

وزیر کشور درباره موضوع آزادسازی سواحل گفت: موضوع آزادسازی سواحل از موارد در دستور کار ما بود که رسیدگی شد و شرایط نسبتا قابل قبولی داشتیم و باید هماهنگ شود عزیزان ما در سفرهای تابستانی خود امکان استفاده بهتری از محیط داشته باشند.

اعضای هیات دولت در حیاط پاستور به رسانه‌ها چه گفتند؟
احمد وحیدی وزیر کشور


منبع: https://www.irna.ir/news/84820188/%D8%A7%D8%B9%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%B7-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AFرئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص ۲۷ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی خبر داد و شایعه بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد.

«سید مسعود میرکاظمی» با رد برخی اخبار مبنی بر ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار داشت که بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی درست نیست و چیزی به نام ارز ترجیحی نداریم. اگر دولت بخواهد حمایت کند، باید مابه‌التفاوت ریالی را پرداخت می‌کند که این فقط برای گندم و دارو است.

مشاورین املاک باید طبق نرخ مصوب حق مشاوره بگیرند

«علی بهادری جهرمی» این را هم گفت که آیین نامه ساماندهی مسکن در حوزه تسهیل و تسریع اختصاص کمک ودیعه مسکن بود تا برای موجرانی که با مستاجران همراهی بیشتر داشته باشند مشوق‌هایی پیشنهاد شد که وزارت‌خانه‌های راه و اقتصاد در نظر می‌گیرند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد که در مسائل فنی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنم و تیم ملی فوتبال با آمادگی کامل به جام جهانی ۲۰۲۲ می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رتبه‌بندی معلمان هم توضیح داد: برای رتبه‌بندی معلمان ۶ هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته بودیم. منابع و مصارف برای هر ماه بسته می‌شود و قبل از رسیدن پایان ماه انجام می‌شود.

میرکاظمی در عین حال خاطرنشان کرد: یکی از بحران‌های جدی در همه کشورهای دیگر هم افزایش قیمت غذایی و انرژی است؛ طوری که حتی کشورهای بدون تورم هم جهش تورم داشتند.

وزیر کشور در رابطه با اجرای قانون عفاف و حجاب و اظهار نظرهای پیرامون آن، گفت: موضوع زیست عفیفانه در کشور موضوع بسیار جدی است و حتی اگر عزیزانی که ممکن است حجاب کاملی نداشته باشند و حجابشان نقص داشته باشد به نظام و اسلام وابسته و علاقمند باشند؛ اما زمانی ممکن است برخی از سر غفلت حجاب خود را رعایت نکنند که با تذکر مشفقانه، آن را اصلاح می کنند. 

وی درباره آموزش نیروهای گشت ارشاد گفت: اصل برخورد با کرامت است و همین طور هم برخورد می شود. در برخی موارد ناجا فقط از طریق پیامک اطلاع می‌دهد و شخصی با افراد مواجه نمی‌شود. اما در موارد اندکی که به دنبال هنجارشکنی و قانون‌شکنی باید قانونی با آنها برخورد داشته باشد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی