امام جمعه سنندج: آمریکا دلسوز و حامی ملت‌ها نیست

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امنیت خط قرمز مردم کردستان است، افزود: مردم این استان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس تجربه تلخ و سخت ناامنی را داشته و بدترین و سخت‌ترین شرایط را متحمل شده‌اند، پس امروز برای حفظ امنیت به کسی اجازه تعدی و تعرض نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه سنندج، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم سنندج در راهپیمایی ۱۳ آبان، اظهار داشت:  ۱۳ آبان یادآور ایستادگی دانش‌آموزان در برابر ظلم و نماد استکبار ستیزی ملت ایران است.

وی تاکید کرد: باید با همدلی بین مردم و مسوولان، باعث پیشرفت کشور در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و نظامی باشیم، همچنانکه امروز، ایران اسلامی یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است.

ماموستا رستمی ادامه داد: مردم به مشکلات معترض هستند و مسوولان باید با فصل‌الخطاب قراردادن بیانات و دستورات رهبری مسیر رفع مشکلات را هموار کنند.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

ماموستا رستمی یادآور شد: ایمان، صبوری، ولایت‌مداری، وحدت و همدلی، وطن دوستی، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مولفه‌های اصلی در پیروزی ملت ایران در انقلاب و جنگ تحمیلی بود و این مولفه‌ها باید نقشه راه امروز مردم و مسوولان قرار گیرد.

وی بر لزوم تلاش دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و تامین مسکن برای نیازمندان باید اولویت کاری مسوولان و دستگاه‌های مختلف باشد.  

امام جمعه سنندج در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار داشت: مردم ایران و به ویژه کردستان هرگز دنبال ناامنی نیستند و خون‌هایی که در کشور ریخته می‌شود برای همه نگران‌کننده است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84932384/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%AC-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D9%84%D8%B3%D9%88%D8%B2-%D9%88-%D8%AD%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی