امام جمعه سنندج: دولت مشکلات جوانان را حل کند

وی از مسوولان خواست برای تامین مسکن و شغل جوانان همت و جدیت داشته باشند و اظهار داشت: مردم بدانید، کسانی که امروز ادعای حمایت از شما در آنسوی مرزها را دارند، همان‌هایی هستند که در برابر حملات شیمیایی دشمن بعثی به حلبچه، سردشت و قتل عام ۱۸۰ هزار کُرد بی گناه توسط صدام در حادثه انفال، سکوت کردند.

وی از جوانان خواست مطالبات خود را با منطق به مسوولان اعلام و از اغتشاش و خشونت علیه نیروی انتظامی پرهیز کنند.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84946511/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%AC-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AD%D9%84-%DA%A9%D9%86%D8%AF

امام جمعه سنندج نیروهای امنیتی را از خود مردم دانست و اضافه کرد: چرا عده‌ای ناآگاه خون نیروی امنیتی را که به مردم خدمت می‌کند، می‌ریزند و فرزندان وی را یتیم می‌کنند؟

ماموستا رستمی بر هم خوردن امنیت کشور را باعث آشوب و هرج و مرج و کشتار دانست و به دولت و مسوولان توصیه کرد با استفاده از منابع خدادادی کردستان از جمله وجود مرز و معادن، برای توسعه بهره گیرند، چراکه توسعه، امنیت پایدار را به دنبال دارد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه چرا مدعیان دروغین حقوق بشر آن روزها از ملت ایران و کُرد دفاع نکردند، ادامه داد: قطعا دشمنان دلسوز ما مردم نیستند و نباید فریب تبلیغات رسانه‌ای آنان را بخوریم.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه بی‌حجابی و آتش زدن سطل زباله و ناامنی در سطح شهرها نشانه دموکراسی نیست، خطاب به جوانان و مردم گفت: اعتراض اینگونه نیست، این راهش نیست، آتش زدن اموال عمومی و ایجاد ناامنی، دور از منطق و تفکر و مدنیت است.

او ادامه داد: نیروهای امنیتی نیز باید صبور باشند و از خشونت و استفاده از اسلحه برای مقابله با قشر جوان و احساساتی خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اقدامات تروریستی و اغتشاشات اخیر و شهادت جمعی از نیروهای امنیتی و مردم بی گناه در ایذه، اصفهان، کامیاران، بوکان و سنندج را محکوم کرد و اظهار داشت: دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل است و کشتن انسان بی‌گناه، محکوم و گناهی نابخشودنی است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی