امتداد استکبار و استعمار آمریکایی عامل بی‌نظمی در دنیاست

مهدی عرب‌صادق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، ضمن محکومیت شدید عملیات تروریستی در افغانستان گفت: به ملت مظلوم تحت ظلم جنایتکاران مدعی حقوق بشر، تسلیت می‌گوییم و اطمینان داریم آل سعود و رژیم نامشروع اسرائیل با این اعمال تروریستی در مسیر سقوط حتمی قرار دارند.

عرب‌صادق تصریح کرد: روش آمریکا و صهیونیست‌ها با مشارکت تکفیری‌های سعودی، ایجاد ترور و ناامن سازی جوامع اسلامی است و از این مسیر بر تجزیه کشورهای هدف و مخصوصا ضربه به محور مقاومت استکباری می‌کوشند و در افغانستان و سوریه از اهرم داعش استفاده می‌کنند، اما در ایران  در جنگ نرم با رسانه و سلبریتی فرهنگ و اعتقادات بنیادین مردم را نشانه رفته‌اند.

صبح روز گذشته(جمعه) تعدادی از دختران و پسران نوجوان و جوان افغانستان با شوق و ذوق فراوان و امید به ادامه تحصیل با وجود شرایط اسفناک در این کشور جنگ زده، در جلسه کنکور آزمایشی در کابل حضور یافتند اما بجای مرکب، برگه های امتحانی را با خون خود نوشتند و قربانی ترور شدند.

وی رهایی از استکبار را خواست مردم افغانستان عنوان کرد و افزود: آمریکا از افغانستان گریخت؛ زیرا حضور آمریکایی‌ها سبب زیان بیشتر برای ملت افغانستان می شد و امروز مردم افغانستان با مشکلات عدیده‌ای که آمریکا برای آنها فراهم کرده، روبرو هستند.

به گزارش ایرنا، تعداد جان باختگان انفجار تروریستی روز گذشته(جمعه ۸ مهر) در یک مرکز آموزشی در کابل به ۳۵ نفر افزایش یافته است؛ بیش از ۸۰ نفر نیز مجروح شده اند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: ملت شریف و مسلمان افغانستان این کودکان را تا بهشت بدرقه می کنند ولی جنایات بشری را هرگز فراموش نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: آیا سلبریتی‌ها برای این دختران مظلوم کشته شده در جنایات آشکار محور سعودی-عبری-غربی واکنش نشان می‌دهند و آیا اصلاح‌طلبان برای این دختران و کودکان وا مصیبتا سر می‌دهند؟ البته ما پاسخ را می‌دانیم چون برای آنها سود سیاسی و رسانه‌ای ندارد و خوشایند غربی‌های جنایتکار نیست، از آن طفره می‌روند، برایشان هشتگ‌سازی نمی‌کنند و تیتر یک روزنامه‌هایشان نمی‌شود.

عرب صادق یادآور شد: پس از تغییر دولت افغانستان و استقرار گروه طالبان، حملات و عملیات تروریستی در افغانستان افزایش یافته و جان انسان‌های بی‌گناه در معرض خطر قرار گرفته است. خواسته جمهوری اسلامی ایران از دولت مستقر این است که تأمین امنیت مردم افغانستان را به طور جد دنبال کند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده نگرفته است هرچند در حوادث تروریستی هفته و ماه های گذشته در مناطق مختلف افغانستان، گروه تروریستی داعش مسئولیت بیشتر آنها را برعهده گرفته است.

این انفجار هولناک که ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان آن را “وحشت بزرگ” خوانده است، موجی از محکومیت جهانی از جمله از جانب جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل را بدنبال داشت و جامعه جهانی بار دیگر از مقامات حکومت طالبان که مدعی برقراری امنیت در افغانستان هستند، خواستار عمل به این وعده ها شدند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84901181/%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AAوی گفت: این نسل کشی در افغانستان کارد را به استخوان رسانده و باید محور مقاومت در برابر مستکبران عالم، نظم ادعایی موجود دنیا بواسطه استعمارگران را زیر سوال ببرند و معادلات را تغییر دهند.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از کشورهای دنیا می‌خواهیم که این جنایات را محکوم و برای نابودی عاملان و آمران و طراحان آن اجماع کنند؛ چراکه امتداد استکبار و استعمار آمریکایی، عامل بی‌نظمی در دنیاست.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی