بررسی ادغام «آموزش پزشکی» و «خدمات سلامت» در مجمع تشخیص مصلحت

در ادامه با توضیحات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و در حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، فرمانده کل انتظامی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعضای مجمع «تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و انتظامی به منظور ارتقای بازدارندگی و اکتساب علوم و فناوری‌های اقتدارآفرین مورد نیاز صنایع دفاعی و امنیتی با تاکید بر خودکفایی کشور در سامانه‌ها، تجهیزات اولویت دار و دفاع فعال و برقراری امنیت پایدار در مرزها» را تصویب کردند و به علاوه درصد مشخصی از بودجه عمومی دولت را برای این منظور به تصویب رساندند.

در ادامه موضوع تادیه بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی، مورد بحث و بررسی اعضای مجمع قرار گرفت و «تادیه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی، حداکثر تا سال چهارم برنامه، به نحوی که در سال پایانی برنامه، صندوق‌ها هیچ اتکائی به بودجه کشور نداشته باشند و پرهیز از هرگونه ایجاد تعهد جدید بدون ارائه منبع متناسب و تحقق پذیر» و «کاهش کسری صندوق‌های بازنشستگی با اصلاحات سنجه ای به ویژه اصلاح سن بازنشستگی» مصوب شد.

در ادامه در موضوع رفع فقر و کاهش نابرابری‌های اجتماعی و استقرار نظام جامع تامین اجتماعی، اعضای مجمع، «رفع فقر و کاهش نابرابری اقتصادی با کاهش شاخص ضریب جینی سالیانه حداقل یک صدم واحد در طول سالهای برنامه.» و «استقرار نظام جامع تامین اجتماعی و بیمه همگانی بر اساس سیاست های کلی تامین اجتماعی» را تصویب کردند.

در ادامه موضوع ادغام آموزش پزشکی و خدمات سلامت که پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود به این صورت مصوب شد: «تاکید بر تداوم و تثبیت ادغام آموزش پزشکی و خدمات سلامت در ساختار واحد».

اعضای مجمع در پنجمین جلسه خود در این هفته با تاکید بر تحکیم نهاد خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه اسلامی و بهره گیری از توان و ظرفیت بانوان «تحکیم نهاد خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه اسلامی با تاکید بر شان مادری در آن و برنامه ریزی و تحقق الزامات فرهنگی، حقوقی و اقتصادی، برای ایفای این نقش و بهره گیری از توان و ظرفیت زنان در پیشرفت و حل مسائل کشور با تاکید بر حفظ کرامت آنان در جامعه و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان.» را در برنامه هفتم مصوب کردند.

در این جلسه بندهای مربوط به تحکیم نهاد خانواده، کاهش نابرابری اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و انتظامی در سیاست های کلی برنامه هفتم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای مجمع به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.

بنا بر این گزارش در ابتدای جلسه، آیت الله صادق آملی لاریجانی، درگذشت والده محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به وی و خانواده معزا تسلیت گفت و مغفرت و علو درجات برای آن مرحومه و صبر و اجر برای بازماندگان از خداوند متعال مسالت کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84865358/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%BA%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D9%85%D8%B5%D9%84%D8%AD%D8%AA

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی