بهادری جهرمی: دولت بین معترض و اغتشاشگر تفاوت قائل است/ مطالبه‌گری حق دانشجو است 

بهادری جهرمی: دولت بین معترض و اغتشاشگر تفاوت قائل است/ مطالبه‌گری حق دانشجو است 

بهادری جهرمی، طرح دیدگاهها و نظرات و انتقادات نسبت به این برنامه و راهکارهای آن را امکان پذیر دانست و خاطرنشان کرد که همه افراد  به ویژه دانشجویان می‌توانند در مورد مسائل و اولویت ها، راهکار ارائه دهند و البته نسبت به عملیاتی شدن برنامه های سند تحول، مطالبه گری داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت برنامه‌ای با ۳۷ اولویت در موضوعات مختلف تدوین کرده است گفت: لازم است همه آن را مطالعه کنند.

بهادری جهرمی: دولت بین معترض و اغتشاشگر تفاوت قائل است/ مطالبه‌گری حق دانشجو است 

وی تصریح کرد: رئیس جمهور زمانی به اصفهان رفت که زاینده رود آب نداشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اکنون بعد از یکسال و سه ماه، ۳۱ سفر استانی توسط هیات دولت انجام شده است و وزرا و معاونان آنها بارها به نقاط مختلف کشور سفر و مسائل را از نزدیک پایش کرده اند، گفت: از ابتدا مشخص بود که حضور من در دانشگاه‌ها  با واکنش هایی مواجه خواهد شد، با این وجود، بارها در جلسات هیأت دولت رئیس جمهور بر ادامه این برنامه و حضور در بین دانشجویان و در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

او با یادآوری اینکه طی یکسال اول دولت، بالغ بر ۲ میلیون گزارش مردمی در خصوص برنامه ها و مسائل مختلف دریافت کرده و همه موارد به کارتابل وزرای مربوطه ارجاع شده است، گفت: شاید صد درصد گزارش ها به نتیجه مد نظر گزارش دهنده نرسد، اما همه موارد دیده و رسیدگی خواهد شد.

بهادری جهرمی گفت: تحلیل دولت آنست که نارضایتی وجود دارد و اعتراض هم از همین موضوع نشات می گیرد، اما اغتشاش و قتل و تخریب و هتک حرمت و …. از نارضایتی نشات نمی‌گیرد؛ بلکه توهین و تقدس زدایی، برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید براینکه برای ارزیابی عملکرد دولت باید لحظه شروع یک برنامه و اقدام را بدانیم و با تطبیق درست، مسائل را ارزیابی کنیم، گفت: من هرگز نمی‌گویم که شرایط اقتصادی خوب است، تورم ۴۰ درصدی خوب نیست و رشد اقتصادی پنج درصدی باید به هشت درصد برسد.

او که در پاسخ به شماری از پرسش‌های مطرح شده، سخن می گفت اضافه کرد:  رئیس جمهور از ابتدای تصدی این مسئولیت بین مردم حاضر شد و برای بررسی مشکلات دارویی و… به میان معترضین رفت و صدای آنان را شنید.

وی ادامه داد: آنان می‌دانند که فرهنگ ما سنگر اصلی مقاومت در برابر هجمه ها محسوب می شود؛، بنابراین آن را نشانه گرفته اند.

او دولت را پدر و بزرگ‌تر خانواده دانست و تاکید کرد: اگر پدرخانواده متوجه انحراف و مشکلی در فرزندان خود شود، مسئولیتش بیشتر خواهد شد و باید پدری کرده و به دنبال حل مشکلات باشد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه نگاه به معترض و اغتشاشگر متفاوت است، تاکید کرد که مابین کسانی‌که اعتراض دارند و آنانکه لیدر اغتشاش هستند تمایز قائل هستیم، حتی از میان آنان که الفاظ رکیک را به زبان می آورند، باید تفاوت قائل بود.

وی با تصریح بر اینکه وقتی در اغتشاش و دعوا گیر می افتیم، تر و خشک و ظالم و مظلوم با هم می سوزند، گفت: دولت به هیچ وجه و حتی ذره ای نسبت به کسانیکه سازمانی کار کرده و اغتشاش و درگیری و آشوب را دنبال می کنند، مماشات و کوتاهی نخواهد داشت. من به آنانکه معترض هستم توصیه کرده ام که اگر فردی را دیدند که قصد منحرف کردن اعتراض را دارد، خودشان مقابله کنند.

سخنگوی دولت در این نشست، بخشی از وقت پاسخگویی خود را به دانشجویان داد تا مطالب، مطالبات، انتقادات و اعتراض‌های خود را بیان کنند و تاکید کرد که موارد خواسته شده آنان را یادداشت کرده و تا رفع کامل پیگیری خواهد کرد.

این نشست با گفت و شنود و بحث داغ دانشجویان از دیدگاه‌های مختلف سیاسی با یکدیگر خاتمه یافت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84927118/%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6-%D9%88-%D8%A7%D8%BA%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%B1%DB%8C

سخنگوی دولت در این نشست که به مدت حدود ۲ ساعت و با حضور طیف‌های مختلف سیاسی از دانشگاه های مختلف شهر شیراز برگزار شد، با توصیه به دانشجویان برای مطالعه سند تحول دولت و ضمن تاکید براینکه دولت سیزدهم با برنامه آمده و برنامه محرمانه هم ندارد، خاطرنشان کرد: در سند تحول، ۳۷ اولویت تعیین شده که یکی از آنها حکمرانی مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی بهادری جهرمی که شنبه با هدف شرکت در برنامه تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شیراز سفر کرده بود، با حضور در دانشگاه شیراز، با حدود ۳۰ نفر از نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های مستقر در شیراز، گفت و گو کرد.

بهادری جهرمی مطالبه گری در خصوص تحقق این برنامه ها را جزو حقوق همه مردم به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان دانست.

وی خاطرنشان کرد: این سند دقیقا وظایف هر دستگاه را مشخص کرده است.

وی اظهار داشت: راهبردهای رسیدن به این اولویت‌ها مشخص شده است  و تاکید شده که در بعضی مسائل باید چرخش استراتژیک مد نظر باشد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی