بهترین لپ‌تاپ بهترین لپ تاپ گیمینگ ، معماری و کارهای گرافیکی اکسیرشاپ

اگر چه که من از Lenovo Legion 5 کاملا راضی هستم و می‌توانم بگوییم هیچ عیب و ایرادی ندارد اما تنها معضل آن وزنش است. در گالری زیر شما می‌توانید نما های مختلف این لپ تاپ کم وزن اما قدرتمند ایسوس را ببینید. تراشه Apple M1 اولین تراشه اپل است که به طور خاص برای مک طراحی شده است و می توان آن را در آخرین نسل های مک بوک پرو و مک بوک ایر پیدا کرد. سیستم Apple M1 روی یک تراشه CPU، GPU، موتور عصبی، I/O و موارد دیگر را یکپارچه می کند و عملکرد، فناوری های سفارشی و کارایی انرژی را ارائه می دهد. متاسفانه سرفیس پرو 8 برای گیمینگ گزینه مناسبی نیست و شارژدهی آن هم کمتر از 16 ساعتی است که خود مایکروسافت اعلام کرده است.

لپ تاپ پیشنهادی رنج 15 میلیون تومان

این لپ تاپ دو عدد پورت USB 3 و یک عدد پورت USB Type C و دو عدد پورت USB 2 دارد. البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید. حافظه‌ی رم نیز نقش به سزایی در استفاده روزمره دارد، دلیل آن هم این است که لپ تاپ محصولی مولتی مدیا و مولتی تسکینگ است و شما دائما نیاز پیدا می‌کنید که چند برنامه‌ی مختلف را در کنار هم اجرا کنید. پس مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

هردو نسخه نمایشگرهای بسیار خوب، شارژدهی قابل قبول، بلندگوهای دالبی اتموس، وای‌فای 6 و دیگر امکانات را دارند. نمایشگر این مدل جدید نیز طراحی جدید دارد و با حاشیه‌های ظریف و همچنین ناچ بالای آن، شباهت زیادی به نمایشگر مک‌بوک پرو پیدا کرده است. اپل همچنین اندازه آن را نیز بزرگ‌تر کرده و یک وب‌کم 1080p برای آن درنظر گرفته است. VivoBook K571LI-TD با مشخصات پردازنده Core i H، رم 16 گیگابایت، 1 گیگ هارد HDD و حافظه 512 گیگابایت SSD PCIe و گرافیک 4 گیگابایت GTX1650TI یک انتخاب ایده‌آل برای گرافیست‌ها، طراحان نیمه حرفه‌ای است. دومین انتخاب در این بازه نیز VivoBook K513EQ-CA از برند ایسوس می‌باشد که با نمایشگر OLED و FULL HD در این فهرست می‌درخشد.

من توی مقاله بهترین لپ تاپ، بهتون لپ تاپ‌هایی رو معرفی کردم که سخت‌افزار، نرم‌افزار و طراحی قدرتمندتری دارن. تمام مدل‌هایی که توی این مقاله معرفی شدن، از هر نظر از بقیه مدل‌ها بهتر هستن و ارزش بیشتری برای خرید کردن دارن. برای اینکه بتونم این لیست رو آماده کنم، مدل‌های زیادی رو از نظر پردازنده، نمایشگر، باتری و طراحی باهم مقایسه کردم تا تونستم بهترین اونا رو انتخاب و به شما معرفی کنم. لنوو توی این مدل از نمایشگر 16 اینچی QHD استفاده کرده که کیفیت تصویر خیلی خوبی داره و وضوح فوق‌العاده‌ای داره. وضوح بالا بهتون اجازه میده جزئیات خیلی زیادی رو ببینید و دقت رنگ‌ بالای اون، باعث میشه تا همه چی رو خیلی طبیعی و زنده ببینید؛ همچنین نمایشگر از حالت دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنه. از پردازنده مرکزی Core i HK اینتل در کنار پردازنده گرافیکی GeForce انویدیا استفاده شده که اجرا کردن هر بازی با هر برنامه‌ای برای اون از آب خوردن هم راحت‌تره.

در لپ تاپ‌های محدوده 20 میلیون پردزانده‌های Core i7 سری U استفاده می‌شوند. سری U ضعیفترین سری از خانواده Core i7 است و سری‌های قدرتمندتری هم وجود دارند (مانند سری HK). با این حال همین پردازنده‌های سری U هم برای اکثریت افراد کاملا کافی هستند. همچنین اگر لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 14IML05-AB ناموجود بود می‌توانید از سایر مدلهای سری IdeaPad 3 هم انتخاب‌های بسیار خوبی داشته باشید که در ادامه بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم. بر روی این لپ تاپ دو نوع حافظه مختلف وجود دارد که حافظه SSD برای نصب ویندوز مناسب است و حافظه هارد دیسک برای ذخیره فایل‌ها.

متاسفانه فروشندگان برای راحتی، گرافیک را فقط با حافظه آن اعلام می‌کنند. اگر با این مورد روبرو شدید مدل دقیق پردازنده گرافیکی را بپرسید و کد آن را برای مقایسه و بررسی کامل، یادداشت کند. به صورت کلی اکثر لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون کارت گرافیک مستقل ندارند و یا به کارت‌های بسیار ضعیف مجهز هستند، به همین دلیل توانایی آنها برای کارهای گرافیکی محدود است. همچنین به دلیل ضعف در بخش CPU توان بالایی هم برای انجام محاسبات سنگین، ندارند. عموما لپ‌تاپ‌ها در ازای قابلیت جابجایی، ویژگی‌هایی دارند که در پی‌سی‌ها وجود ندارد یا در صورت وجود از اهمیت کمتری برخوردار است. استفاده از باتری در لپ‌تاپ هم خصوصیتِ دیگری است که مدت زمان قابل استفاده بودن دستگاه در هنگام عدم دسترسی به برق شهری را تعیین می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15ARH05 – AA

این لپ تاپ لنوو به اسپیکرهای استریو که از تکنولوژی صدای دالبی استفاده می‌کنند هم بهره می‌برد. زومیت مشخصات فنی دقیق و قیمت انواع لپ‌ تاپ‌ گیمینگ را نیز در کنار لپ‌تاپ‌‌های اداری، ورک‌استیشن‌ها و اولترابوک‌ ها را ارائه می‌کند. اپل نیازی به معرفی نداشته و یکی از شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر در جهان محسوب می‌شود. این شرکت قدرتمندترین و بهترین مینی کامپیوتر بازار را تولید می‌کند. اچ پی یک نام کاملاً شناخته‌شده بوده که منشأ آن کشور لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی آمریکا است.

طراحی راحتی که داره باعث میشه بتونید ازش خیلی خوب استفاده کنید و همیشه روی عملکردش، کنترل داشته باشید. یکی از بهترین صفحه‌کلیدها رو داره، هم ظاهر خوبی داره هم عملکرد نرم و روانی داره. دستگاه از درگاه‌های ارتباطی یواس‌بی، LAN، وای‌فای، کارت حافظه، HDMI، بلوتوث و اترنت پشتیبانی میکنه.

بهترین لپ‌تاپ بهترین لپ تاپ گیمینگ ، معماری و کارهای گرافیکی اکسیرشاپ

مهمترین ضعف لپ تاپ V15-RE حافظه رم پایین آن است ولی به راحتی می‌توانید رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. پیشنهاد ما این است که به خاطر رم پایین این لپ تاپ عالی را از دست ندهید. مشخصات دیگر آنها مثل عرض باند حافظه و سرعت ساعتِ کاری نیز بین آنها تقریبا یکسان است. در ادامه لیستی از بهترین لپ‌ تاپ های میان رده بازار را مشاهده می‌کنید. متاسفانه بسیاری از کاربران به اشتباه از واژه لب تاب به جای لپ تاپ استفاده می‌کنند؛ مثلا به جای جستجو لیست قیمت لپ تاپ عبارت قیمت لب تاب استفاده می‌کنند.

MacBook MK193 2021 M1 Pro 16GB-1TB SSD GPU 16-core

در ادامه به برخی از بهترین لپ تاپ‌های پایین رده ایسوس اشاره کرده‌ایم. در جایگاه هفتم بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون، لپ تاپ زیبا، خوش رنگ و ظریف HP EF2126WM-A از برند HP قرار دارد. این لپ تاپ با وزن 1.69 کیلوگرم، یکی از سبکترین لپ تاپ‌های 15.6 اینچی است و به همین دلیل برای دانشجویان مناسب است.

  • در حال حاضر بهترین پردازنده گرافیکی Nvidia نسبت به قیمت، «Nvidia RTX 3060» است.
  • همچنین 16 گیگابایت رم DDR روی لپ تاپ نصب شده که به لطف این پردازنده به راحتی تا 64 گیگابایت رم روی TUF Dash F15 FX516PR-A نصب می‌شود.
  • به همین دلیل ما سعی می‌کنیم در کنار هر لپ تاپی، مدلهای مشابه از همان سری را هم معرفی کنیم که این مدلهای مشابه، به راحتی قابل ارتقا به مدل اصلی هستند.
  • اما گیمرهایی که برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بالارده بودجه 60 میلیونی را در نظر می‌گیرند، شگفتی واقعی را حس خواهند کرد؛ زیرا می‌دانند قرار است که به لپ تاپی قدرتمند برسند.
  • حال اگر باتری شما فرضا یک باتری 2 سلولی 30 واتی باشد و سریع تخلیه شود شما نیاز دارید که چندین بار باتری را در حین شب شارژ کنید و از سوی دیگر عمر باتری شما نیز کم می‌شود.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی