تاکید کمیسیون علمی مجمع تشخیص بر شناخت تفاوت‌های نسلی

تنقیح سیاست های کلی نظام در حوزه اقتصاد

در این جلسه حسین مظفر، سیدکمال خرازی، سید محمد صدر، محمدرضا عارف، سید مصطفی میرسلیم، صادق واعظ‌زاده و محمدحسین صفارهرندی دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات و مسائل فرهنگی و آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی مطرح کردند.

داود دانش جعفری، محمدجواد ایروانی، محمدرضا باهنر، سیدمصطفی میرسلیم، غلامرضا آقازاده، محمود احمدی‌نژاد، سید مرتضی نبوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، احمد توکلی و احمد وحیدی و رؤسای کمیته‌های متناظر این کمیسیون در دبیرخانه مجمع، حاضر بودند و دیدگاه‌های خود را درباره اهداف و راهکارهای بازنگری سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد مطرح کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دومین جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله محسن اراکی برگزار شد. در این جلسه که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر شورای فرهنگ عمومی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیرکل رسانه‌ها و مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، وضع موجود و آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی فضاهای آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه آیت‌الله اراکی رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی با قدردانی از اعضای کمیسیون با بیان اینکه در موضوعات فرهنگی و اجتماعی کار کارشناسی لازم است و اطلاعات و گزارش‌ها باید دقیق و منضبط باشند، در خصوص وجوه فرهنگی و اجتماعی حوادث اخیر اظهار نظر کرد.

همچنین سومین جلسه کمیسیون اقتصاد، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن رضایی در خصوص ارزیابی عملکرد و شاخص‌های اقتصادی در دهه‌های گذشته و تنقیح و بازنگری سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد، تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه اعضا درباره هدف و روش شناسی و یافتن الگوی پیشنهادی برای تلفیق، تنقیح و بازنگری سیاست‌های کلی نظام در حوزه اقتصاد به بحث و بررسی پرداختند و تنظیم و بازنگری سیاست‌های کلی در جهت تحقق رشد اقتصادی ۸ درصد و تک رقمی کردن نرخ تورم توام با عدالت مورد تأکید قرار گرفت.

تاکید کمیسیون علمی مجمع تشخیص بر شناخت تفاوت‌های نسلی

تاکید کمیسیون علمی مجمع تشخیص بر شناخت تفاوت‌های نسلی


منبع: https://www.irna.ir/news/84934189/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%85%D8%B9-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B3%D9%84%DB%8Cدر این جلسه گزارشی توسط رئیس کمیته اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع درباره مفاهیم رشد و پدیده تورم در اقتصاد ایران، کشورهای منطقه و جهان، انباشت محصولات در انبارها و کاهش سرمایه‌گذاری و مصرف ارائه کرد و پس از بحث و بررسی مقرر شد: «توسعه صادرات خدمات و تولیدات دانش بنیان» و «رشد اقتصادی با ثبات و بالا» در کنار «کنترل تورم» و «کاهش کسری‌های بودجه‌ای» و «افزایش بهره‌وری»، «اصلاح نظام بانکی»، «توجه به عدالت»، «بهبود ساختارها» به عنوان هدف در تنقیح سیاست‌های کلی اقتصادی پیگیری شود.

اعضای این کمیسیون نگاه ریشه‌ای به مشکلات، شناخت تفاوت‌های نسلی و احساس ناامیدی در برخی جوانان و دانشجویان و استفاده از راهکارهای ایجابی و قانونی در دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی