ترفندهای اجرای کناف لوکس پلاستر مجری حرفه ای کناف ،گچکاری و گچبری

جهت مراحل بعدی می توان با مرطوب نمودن قلم موی نقاشی (پلاستیک) روی سطح را پرداخت نمود. زمان گیرش این محصول ۱۴۰ تا ۱۵۰ دقیقه می باشد.(توجه شود که مشخصات فوق بر اساس محل استفاده و نوع سطح زیر کار می تواند تغییر یابد). سطوح پرداخت شده با این محصول کاملا صیقلی و شفاف (در صورت پرداخت طولانی) خواهند بود که زیر سازی ایده آلی برای انواع رنگ های پلاستیک ̜ روغنی و یا کاغذ دیواری می باشد. فرصت بکارگیری پس از مخلوط کردن حداکثر ۳۰ دقیقه است بهتر است بتونهکاری پس از اتمام کف سازی انجام شود.

  • سپس نقاط معین شده را با ریسمان به هم وصل می کند تا خطوط نقش مشخص شود.
  • اینگونه از محصولات علاوه بر اینکه یک محصول انعطاف پذیر هستند دارای زیبایی منحصر به فردی می باشند و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از مزایای سقف شبکه کناف سرعت زمان اجرا ، دسترسی آسان به فضای تاسیساتی بالای سقف کاذب ، تعمیر و رفع نشت احتمالی آب و فاضلاب ، تعویض سیم کشی برق و … می باشد .
  • این افزایش قیمت به دلیل گران‌تربودن سازه‌های دیوار و زمان‌بربودن اجرا اعلام شده است.

ساختار کلی سیستم های ساخت و ساز خشک شامل صفحات روکش دار گچی (و یا صفحات مسلح سیمانی) و پروفیلهای فولادی سبک می باشد ، که این صفحات به عنوان پوشش و پروفیلها به عنوان زیرسازی عمل می نمایند. در ساختمان­های جدید با کاربری های متفاوت، انتخاب صحیح سیستم سقف کاذب امری ضروری به نظر می­رسد. به منظور رفع این نیاز شرکت کناف طیف وسیعی از سیستم های شبکه ایو تایل های متنوع تولید می­نماید. فن­آوری این سیستم­ها، ویژگیهایی همچون حفاظت در برابر حریق ، جذب صوت و حفظ سلامتی و بهداشت را به اجرای کناف سقف همراه دارد. دیوارهای پوششی کناف، جهت بازسازی دیوارهای بنایی قدیمی،پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری)، بهسازی حرارتی و صوتی ساختمانها، ایجاد فضای تاسیساتی در ساختمانها، ایجاد پوششهای با کد حریق و عایق کاری دیوارها در برابر رطوبت و بخار به کار می روند. دیوارهای پوششی کناف به دو صورت با سازه و بدون سازه اجرا می شوند.

در صورتی که فاصله بین سقف اصلی و کاذب بیشتر از 1.5 متر باشد، نیاز به نصب قوطی و جوشکاری خواهد بود. قبل از اجرای کناف ساختمان باید سفید کاری انجام شود تا از شکست یا ایجاد موج درخط نور لامپ‌های ریسه‌ای (لامپ شلنگی) جلوگیری کند. در آخر قبل از اجرای کناف ساختمان باید سفید کاری شود تا از شکست یا ایجاد موج در خط نور لامپ ریسه‌ای (لامپ شلنگی) جلوگیری کند. بدیهی است که نصب سیستم های کناف علی الخصوص سقف کناف و دیوارکناف دارای نکات بی شمار اجرایی بوده که باید توسط مجری کنافرعایت گردد. که در مقالات بعدی به طور مفصل با جزییات آنها و همچنین ادوات نصب آشنا خواهید شد.

با نصب یک لایه صفحه سربی در فضای داخل دیوار کناف، می توان از عبور اشعه ایکس جلوگیری نمود. از دیگر مزایای کناف برای سقف می‌توان به مقاومت در برابر زلزله اشاره کرد. این نوع سقف به دلیل داشتن اتصالات باعث بالاتر رفتن ایمنی در سقف می‌شود و از ریزش آن هنگام زلزله جلوگیری می‌کند. ورق های فولادی گالوانیزه سرد شده با روش نورد در سازه های کناف کاربرد زیادی دارند.‌ از این ورق ها برای ساخت زیرسازی کناف در سیستم های ساخت خشک استفاده می کنند. برای دهانه های کوچک از رابیتس نوع مسطح و برای دهانه های بزرگ تر از رابیتس نوع برجسته استفاده می کنند. هم چنین برای اندودکاری بر روی دهانه های کولر و تأسیسات نیز از این نوع سقف کاذب استفاده می گردد.

بازسازی دکوراسیون اداری

فراموش نکنید که باید این کار را با دقت بسیار بالایی انجام دهید. بعد از اجرا باید یک لایه ماستیک بر روی کار بزنید تا سطحی یکنواخت برای زیرسازی رنگ ایجاد نمایید. با استفاده از کناف دیگر نیازی نیست مانند روش های سنتی از مصالح ساختمانی متعدد استفاده شود و همین امر باعث می شود که تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد. بتونه ی درزگیر برای درزگیری روکش گچی کناف استفاده می شود و معمولا چندین بار باید زده شود تا به ضخامت ده میلی متر برسد. هر کدام از مراحل اجرا کناف به دلیل فراوانی در جزئیات ساخت و استفاده از متریال های گوناگون ممکن است تغییرات اساسی را در پایان کار برای ما به ارمغان آورد.

اجزای اصلی در مراحل کناف کاری

دیوارهای پوششی با سازه مستقل از دیوار زمینه در انواع W625، W626، W628، W629، W630 وجود دارد. فضای خالی داخل دیوار جدا کننده ، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و همچنین عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را به راحتی میسر می سازد. می گویند به عنوان مثال اگر یک فضای داخلی یک سازه را بخواهیم به دو قسمت مجزا تقسیم کنیم، در آن صورت است که از این نوع سقف بهره گرفته می شود.

سبک بودن وزن پانل گچی و یا تایل های سقف کاذب کناف و همچنین استفاده از اتصالات و مهار های محکم سبب مقاومت سقف های کاذب کناف در برابر زلزله گردیده است. بطور کلی فعالیت کناف در زمینه سیستم های ساخت و ساز خشک می باشد. سیستم های ساخت و ساز خشک یعنی اینکه در اجرای آن ملات بکار برده نمیشود. بعنوان مثال در سقف کاذب کناف هیچگونه ملاتی استفاده نمیشود و پانل کناف بر روی زیرسازی پیچ میشود. کناف، صفحه‌ای گچی است که به‌وسیله پیچ و مهره روی انواع سقف‌ و دیوار نصب‌ می‌شود.

هزینه نصب کولر گازی

ترفندهای اجرای کناف لوکس پلاستر مجری حرفه ای کناف ،گچکاری و گچبری

اجرای پنل های ضد حریق سقف ، مقاومت بنا در مقابل آتش و حرارت بیشتر می شود. لیسه استیل، سنباده ماله ای، سنباده دسته دار، ماله استیل و ظرف آماده سازی بتونه برای اجرای این نوع سقف کاذب ضروری هستند. همچنین از این مدل سقف های کاذب به عنوان عایق در برابر دو پارامتر صدا و حرارت نیز یاد می شود. تایل های با روکش آلومینیوم (در پشت تایل)در مکان هایی که احتمال ریزش آب به پشت تایل وجود دارد(مانند محل عبور لوله های تاسیساتی)و یا در محیط هایی که احتمال تعرق وجود دارد(مانند مناطق شرجی نظیر شمال یا جنوب کشور)مورد استفاده قرار می گیرند. ابزار آلات کناف برای استفاده هایی مانند حمل ، برش ، نصب ، درزگیری و پرداخت کاری جهت رنگ آمیزی می باشد که سبب می شود راندمان کار به میزان قابل ملاحظه ای بالا رود. صفحات روکش دار مقاوم به رطوبت به منظور استفاده در فضاهای مرطوب کاربرد دارد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی