تغییرات مدیریتی جدید در وزارت کشور

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در احکامی جداگانه، «میکائیل راسخی» را به عنوان معاونت توسعه مدیریت و منابع، «ابوطالب شفقت» را برای معاونت هماهنگی امور استان‌ها، مهدی جمالی‌نژاد را در جایگاه معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی و همچنین مهدی سلیمی را برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منصوب کرد.

وی در معارفه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم با اشاره به نقش و جایگاه این سازمان، گفت: باید به فکر سرمایه گذاری های جدید بود. ایده و خلاقیت برای جذب سرمایه گذاری، یک ماموریت اصلی سازمان شهرداری‌ها است.

وزیر کشور در مراسم معارفه معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی اظهار کرد: نظام راهبردی در حوزه عمرانی استان‌ها بر عهده معاونان عمرانی استان‌هاست که باید با تخصیص بهینه بودجه، بهره‌وری را در طرح‌های عمرانی ارتقا بخشند.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید در توسعه استان‌ها به فکر پول دولتی بود بلکه باید برای جذب سرمایه گذاری در دو حوزه داخلی و خارجی تلاش کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84930924/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1وحیدی با بیان اینکه در حکمرانی پیشرفت و توسعه استان‌ها، نقش معاونان عمرانی استانداری‌ها بارز و تعیین کننده است، افزود: بارها تاکید شده که اداره کشور باید استان محور باشد. متاسفانه وزارتخانه را مسئول توسعه می‌دانیم در حالیکه وزارتخانه‌ها نقش هدایت‌گر و تسهیل‌گر دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی از طرح‌ها هدف گیری اشتباهی داشته است، تاکید کرد: به همین دلیل، باید یک جریان عمرانی، اقتصادی و اجتماعی همسو برای توسعه متوازن استان‌ها پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت عمرانی پایه اصلی تحقق یکپارچگی است؛ این نقش باید به خوبی تبیین شود و تمام طرح‌ها براساس توسعه راهبردی و همه جانبه استان‌ها طراحی و اجرایی شود.

وحیدی مهمترین هدف و راهبرد  همه برنامه‌ها را در سراسر کشور بر محور ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی برشمرد و گفت: تا موضوع اشتغال در همه استان‌ها حل نشود، رسیدن به اهداف و برنامه ها در استان ها میسر نخواهد بود.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی