تکنیک های تصویرسازی

به نظر شما با این کار می توانید نظر جوانان را به خود جلب کنید؟ اطمینان حاصل کنید که بسته بندی شما چیز دیگری به نظر نمی رسد (مگر اینکه خیلی عمدی باشد). دانستن اینکه از چه کلمات و عباراتی می توانید یا نمی توانید در تبلیغات خود استفاده کنید، به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که طراحی بسته بندی محصول شما همانگونه است که باید باشد. قطعاً نمی خواهید مصرف کننده را گیج کنید. بسته بندی عبارت است از بستن اشیای متفرق در یک لفاف یا در یک صندوق «بستهبندی به معنای هر نوع محصولی از هر جنس و ترکیبی با هر گونه ماهیت و طبیعتی است که بتواند به عنوان ظرفی برای مقاوم سازی، حمل و نقل، جابجایی و تحویل و ارائه خوب کالا از ماده خام گرفته تا محصول آماده مصرف را از تولید کننده به مصرف کننده برساند». استفاده از پلاستیک نیز به دلیل آنکه میتواند جعبههایی با شکلهای متفاوت در اختیار قرار دهد، رواج زیادی پیدا کرده است. طراحی لوگو با توجه به سلیقه افراد و حوزه کاری می تواند متفاوت باشد. زیرا هزینههای مربوط به آن از طراحی به طراح دیگر و بر اساس کیفیتی که ارائه میکنند، متفاوت خواهد بود.

از طرفی دیگر پیدا کردن یک طراح هویت بصری حرفهای کار آسانی نخواهد بود. ما دوست داریم تا از معروفترین برندهای دنیا پوشاک تهیه کنیم و یا غذاهای بهترین رستوران های زنجیره ای را برای یکبار هم که شده، امتحان کنیم. پس در پاسخ این سوال که مهمترین اصل در طراحی هویت بصری سازمانی چیست، باید چنین گفت که آن را باید بر اساس طرز تفکر و نیازهای مخاطب خود طراحی کنیم. در جواب این سوال باید گفت بله. پاسخ این سوال بسیار واضح است! قطعا پاسخ این سوال خیر است. طراحی بسته بندی را ارزیابی کنیدآیا مشخص است محصول شما چیست؟ امروزه روش های استاندارد و خاص زیادی برای طراحی جعبه های بسته بندی در دسترس است.در حقیقت این روش ها میتواند برای کارآفرینان جدید و کسانی که تازه کار هستند، گیج کننده ، بسیار فنی و طاقت فرسا باشد. که اصولاً لوگوی مجموعه را بر روی آن چاپ کرده و یک شکل هندسی خاص انتخاب می کنند.

مثلا اگر کسب و کارتان حضوری است و کالای فیزیکی ارائه میکنید، طراحی بستهبندی و لوگو میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. لوگوی هر سازمان و کسب و کاری باید منحصر به فرد باشد. «بسته بندی ممكن است به عنوان یك هنر یا علمی كه در ارتباط با توسعه و استفاده از مواد، روش ها و تجهیزات برای به كارگیری محصول در یك ظرف به منظور محافظت از محصول در برابر مراحل مختلف تعریف شود، یا در تعریف بسته بندی می توان گفت كه بسته بندی عبارت است از هر گونه ظرف یا بسته ای كه محصول در آن برای فروش به بازار عرضه می شود و به وسیله آن اطلاعات لازم در مورد محصول به مصرف كنندگان منتقل می شود».

در گذشته طراحی بسته بندی و یا به عبارتی همون بسته بندی، تنها یک ظرف یا جعبه برای نگهداری محصولات بود و از لیبل و برچسب تنها برای مشخص کردن جزئیات مربوط به محصول استفاده میشد. برای مثال در طراحی بسته بندی این فلش مموریها از مقوا استفاده شده است و کل بسته تنها به اندازهی کارت اعتباری که در جیب جا میشود، فضا را اشغال میکند. هویت بصری: به اجزای ظاهری و ابزارهایی که به ایجاد تصویر و ذهنیت به خصوصی از برند در ذهن افراد کمک می کند، هویت بصری برند میگویند. برای اینکه به تفاوت این دو پی ببرید، یک بار دیگر به تصویر سازی کلمه (bud ) عنایت فرمایید.

شما باید به هر یک از این موارد به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ نگاه کنید که می توانند برند کسب و کار اینترنتی شما را به دیگران ارائه کنند. لوگو یا آرم در واقع نمادی است که هر کسب و کاری را از سایر رقبایش متمایز می کند. اگر به اطراف خود نگاهی دقیقتر کنیم، خواهیم دید که تقریبا هیچ کسب و کار را بدون اسم پیدا نخواهیم کرد. شرکت اینپک فعالیت رسمی خود در زمینه طراحی بسته بندی انواع محصولات را در سال 1395 در شهر مشهد آغاز کرد. زیرا حتی اگر بهترین نام، لوگو، رنگ سازمانی را هم که داشته باشید، ولی کسی از آن ها خبر نداشته باشد، هیچ کمکی به شما نخواهند کرد. در قسمت های روشن از نقاط کمتری استفاده میکنیم و بدین ترتیب طرح کنتراست خاصی به خود می گیرد. یا اینکه هویت مفهومی خاصی را برای خود برگزیده است. لازم به ذکر است نام مناسب یادآور هویت آن محصول می باشد، با شنیدن یک نام نه تنها آن را می بینیم، بیکه بو و حتی طعم را حس می کنیم. از طرف دیگر یك بسته بندی خوب نه تنها باید در نقش یك فروشنده ساكت باشد بلكه باید ویژگیهای آن به گونهای باشد كه خریدار آن را بیاد بسپارد و برای خریدهای مكرر بعدی در نظر بگیرد.

بسته بندی ها را در ابعاد مختلف بسته به وزن مورد نظر طراحی کرده، قالب و برش میزنند. در صورتی که کالای تولیدی دارای طعم خاصی است که انگیزه خرید آن را در مشتری شکل می دهد، بهتر است حالات صورت را در قالب یک فرد و یا تصویر نقاشی شده نشان دهید. در همین راستا اعتراضات به حق صنفی که شیوه و قالب صحیح آن در قانون اساسی و در تشکل ها و صنوف وزارت کشور تعریف دارد ، با جنگ رسانه ای نظام سلطه از مسیر خود خارج می شود. بهتر است برای کیسه نمک از پارچهای استفاده کنید که قابلیت چاپپذیری بالایی داشته باشد تا بتوانید طرح مد نظر خود را به راحتی بر روی آن چاپ کنید. آنچه که از ظریف گرافیک دریافت می کنید طرح مورد نظر است که به صورت فایل ارسال می گردد که می توانید در چاپخانه شهر خود به چاپ برسانید.

کارتن خیار: برای کارتن خیار، بهتر است از کارتن 5 و کارتن 7 لایه استفاده شود که در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند. پس حتما شکل ظاهری و جنس کالای تولیدی خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن برای بسته حمل کالا برنامه ریزی و اقدام نمایید. شرکت جعبه سازی طراح با بیست سال سابقه در زمینه تولید جعبه مقوایی و جعبه لمینتی (روکش دار)، آماده همکاری با اصناف مختلف جهت طراحی، ماکت سازی و تولید انواع جعبه و بسته بندی واحدهای تولیدی و صنعتی می باشد. بنابراین این شرکت برای اینکه تصویری واحد از برند خود در ذهن مخاطبانش در سرتاسر جهان ثبت کند، از لوگویی به شکل یک سیب درختی استفاده کرده است، با اینکار هر شخصی با هر زبانی که این لوگو را ببینید، می داند که مربوط به شرکت اپل است. تولید کنندگان و کارخانه داران از جمله افرادی هستند که دغدغه و مشغله های فراوان دارند و هرگز فرصت و زمان کافی برای صرف زمان و رفتن به دفاتر و شرکت های گرافیکی را ندارند.

از اینرو خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی در آن برخوردار است. بخش بزرگی از کار یک طراح گرافیک و توجه به نیازهای مشتری است. استفاده از این ابزارها در تکنیک های دیجیتال مارکتینگ بسیار مفید خواهد بود. اگر با دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال آشنایی ندارید، به شما توصیه میکنیم، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید. همچنین شما می توانید از انواع دستگاه بسته بندی در کاروپک برای بسته بندی موثر محصولات خود استفاده کنید. در مقاله امروز موضوعی جذاب و کارامد دیگری را مورد برسی قرار میدهیم و چند قدم مهم برای داشتن طراحی بسته بندی موثر را مورد برسی قرار میدهیم. نظرات درمورد امتیازات باید با محاسبات بسیار دقیقی مورد بررسی قرار گیرد تا باشگاه مشتریان علاوه بر جلب رضایت مشتریان، سود کافی را برای کسب و کار خود به همراه داشته باشند. از این دیدگاه، مفهوم طراحی به جلب توجه مشتری و همچنین ارائه اطلاعات در مورد محصول وابسته است.

در این زمینه بهتر است از انتخاب طرحها و رنگهای شلوغ و پیچیده در هم خودداری کنید. باید دقت داشت نامی که انتخاب می کنیم تداعی کننده رابطه ای با شرکت یا محصول دیگر نباشد و قابلیت به یاد سپاری داشته باشد. برند: همان ایده یا تصویری است که افراد در هنگام فکر کردن در مورد یک محصول خاص، خدمات و یا فعالیت های یک شرکت در ذهنشان ایجاد میشود. عکاسی حسی، تحریک آمیز و گاهی اوقات خام، عمق و غنای رایحهها را منتقل میکند، اما برای مطابقت با حساسیتهای محافظه کارانهی بازار خاورمیانه در بسته بندی خلاصه میشود. بعد از دهه ۸۰، با ورود فناوریهای جدید مثل رایانه و رسانههای مختلف مثل سی دی و ماهواره و وفور نشریات مختلف کودک و نوجوان و بزرگ ســال دوباره حرکتی در از سال ۸۵ وقتی مسئولان کتاب درسی اتفاق افتاد. و این هنر لیبل بسته بندی بود که امکان حفاظت و نگهداری محصول را در این پروسه انتقال از محلی به محل دیگر فراهم آورد. برای اینکه این مراحل تا حد امکان با دقت پیش بروند، نتایج بزرگی ظاهر می شود. با این تفاسیر اگر به دنیای رنگارنگ کاریکاتور و طراحی علاقهمند هستید، یا با خواندن و شنیدن هر جملهای، پیش از هر چیزی تصویر آن در خیال و ذهنتان میآید، اگر طراحی و تصورات تصویرسازی کتابهای کودکان و رمان حال شما را خوب میکند و در نهایت اگر که علاقه دارید روایتگر تصویرسازی یک متن جذاب باشید، قطعا با حضور در یک دوره تصویرسازی جامع و آموزش آنلاین نقاشی با مداد رنگی هم حال دل و روحتان را خوب می­کنید و هم یک هنر پردرآمد و کاربردی می­آموزید.

کمی از وقت تصویرگران ممکن است به ملاقات با مشتریان اختصاص یابد، اگرچه در برخی موارد، جلسات آنها می تواند از طریق ایمیل یا تماس تلفنی انجام شود. زیرا هزینه مربوط به طراحی یک برندبوک کامل که شامل تمام اقلام هویت بصری باشد، ممکن است زیاد باشد. وزن سه کیلوگرم متعادل ترین وزن ممکن است که ابعاد تقریبی یک کارتن متناسب را در بر می گیرد. حتی یک هنرمند معمولی هم می تواند با استفاده از برخی آموزش ها، تصاویر سه بعدی زیبایی بسازد. این سه در یك ارتباط ارگانیك زنده قرار ندارند. نام مناسب باید نامی باشد که مهم ترین مزیت کالا را به ما نشان دهد و به نحوی با کالا ارتباط داشته باشد، به صورتی که به اسم عام محصول نزدیک شود. همچنین نام مناسب باید کوتاه، واضح و خوش نقاشی تصویرسازی لحن باشد. به همین علت لازم است تا پنل انتقال امتیازات با استفاده از نام کاربری، ایمیل و یا شماره تلفن ساخته شود. بسیاری از افراد در زمان شروع کسب و کار خود نگران تعرفه طراحی هویت بصری هستند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رتبهبندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ در دو موضوع علوم کامپیوتر و علوم مهندسی منتشر شد و ۴۱ دانشگاه کشور در علوم مهندسی و ۱۲ دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر توانستند با کسب معیارها و شاخصهای تعریف شده در میان دانشگاههای برتر جهان قرار گیرند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی