جانشین سازمان اطلاعات سپاه: فتنه کنونی به جنگ احزاب تشابه دارد

وی افزود: ما به‌عنوان پاسدار این انقلاب امروز وظیفه سنگینی داریم ؛دو ایران، ایران در فضای حقیقی و ایران در فضای مجازی داریم لذا جوان ما که ۱۰ سال از عمر خود را در فضای مجازی زندگی کرده‌ برداشت او از ایران در فضای مجازی است، جوانان در فضای مجازی با دروغ و کذب و شایعه علیه مقدسات زندگی می‌کند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: لیدرها و سران فتنه عنوان کردند که سه ساحت برای نظام اسلامی با عنوان کارآمدی، مردم‌سالاری و دین‌مداری مطرح است و ما در فتنه‌ها ساحت نظام مردم‌سالاری و کارآمدی را تخریب کردیم و ساحت مهم دیگر دین‌مداری و ارزش‌های ایرانی است که در این فتنه حمله ما را در بحث دین‌مداری و ارزش‌های نظام است و باید آن را تخریب کنیم.

وی عنوان کرد: کار پژوهشی که از مرکز انجام داده‌اند این‌ است که خراسان‌ جنوبی در اغتشاشات سال ۹۸ با موضوع اقتصادی با وجود این‌ که از لحاظ اقتصادی منطقه محروم کشور است حضور نداشتند، چون مردم این استان در دین‌مداری و پایبندی به ارزش‌ها شاخص هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84931205/%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%AD%D8%B2%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AFوی خاطرنشان کرد: در جریان اربعین یک حرکت عظیم مردمی شکل گرفت با وجود این‌که همه تلاششان را به‌کار برده‌اند که عراق را ناامن کنند و جریان اختلاف بین شیعه را شروع کرده‌اند و درگیری‌ به راه انداختند اما امدادهای غیبی در کار بود و با فتوای یک مرجع شیعه همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شد و نیز با اجرای سرودی در پایگاه بسیج روستایی موج بین‌المللی ایجاد می‌کند.

وی گفت: این فتنه‌ از روی کار آمدن بایدن رییس‌ جمهور آمریکا توطئه‌چینی آن آغاز شد و همراهی همه ضدانقلابی‌ها را با خود به دنبال داشت اما به هیچ کدام از اهدافشان نرسیدند و سیاست‌مداران آمریکایی اذعان کردند “در حالی‌ که همه توطئه‌ها را به کار گرفتیم ، ایران نه‌تنها امنیت داخلی دارد بلکه امنیت تمام منطقه را تامین می‌کند.”

سردار سیاری با اشاره به وجود سختی‌ها در جنگ اقتصادی افزود: توفیقات اخیر دولت در برنامه جراحی مسئله اقتصادی بحث کوچکی نبود که با کمترین تکان‌های اجتماعی صورت گرفت؛ ما درگیر جنگ تمام‌عیار  اقتصادی هستیم و کار سختی است در شرایطی که به علت جنگ روسیه و اوکراین با افزایش قیمت‌ها ناشی در دنیا مواجه شدیم اما با تعاملات با کشورهای منطقه‌ای و امروز در بحث صادرات و ترانزیت رشد داشتیم.

وی بیان کرد: قرار بود در آذر ماه مرحله دوم اغتشاش اتفاق بیفتد اما برنامه‌هایشان به دلیل حادثه مهسا امینی جلو افتاد و آمریکایی‌ها که به‌شدت از نظام اسلامی عصبانی بودند به دلیل شکست‌های مفتضحانه پی‌ در پی که در منطقه خوردند و اخیرا در انتخابات عراق به اهدافشان نرسیدند، با وجود هزینه‌های فراوانی که کردند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم، مشرکین، منافقین و تمام دنیا علیه نظام اسلامی و در مقابله با دین خدا ایستاده‌اند و ما به عینه مدیریت‌های دقیق و بجای ولی امر مسلمین، امدادهای الهی، دلاورمردی‌هایی همچون سردار سلیمانی و پایمردی‌های مردمی مسلمان را می‌بینیم.

وی بیان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دنیا با ضدانقلاب‌ها پیمان و وحدتی علیه ما بستند و ما با جبهه‌های مختلفی در این فتنه روبه‌رو هستیم؛ فتنه فرهنگی، سیاسی، سبک زندگی، امنیتی، جنگ اقتصادی، جنگ ادراکی و عملیات روانی سازمان‌یافته در فضای مجازی علیه نظام اسلامی انجام می‌دهند.

سردار سیاری گفت: امروز نگاه دموکرات‌ها به این است که علاوه‌ بر جنگ اقتصادی باید جنگ فرهنگی و سیاسی به راه بیندازند و از توان نیروهای داخلی برای براندازی نظام استفاده کنند و این را در دستور کار قرار داده‌اند که باید تمرکز بر نخبگان جامعه و نفوذ در جامعه دانشگاهی را دنبال کنند.

سردار سیاری با بیان اینکه دشمنان از سال گذشته برای این فتنه برنامه‌ریزی داشته‌اند گفت: فتنه‌گران از اول مهر ۱۴۰۱ بخشی از ماموریت حجاب و جریان دیگری با موضوع مسایل صنفی را دنبال کردند با چهار گام بیانیه، اعتراض، اعتصاب و اغتشاش و به دنبال این بودند کاری کنند که مردم هم کف خیابان‌ها بیایند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ احزاب مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی دفاعی پیامبر اسلام (ص)، دلاوری و شجاعت امام علی (ع) و پایمردی مسلمانان باعث شد مشرکان شکست بخورند و به اهدافشان نرسند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی، سردار مهدی سیاری روز چهارشنبه در جمع کارکنان سپاه انصارالرضا (ع) اظهار داشت: اما عواملی همچون امدادهای الهی باعث شکست دشمن شد و اگر در محاسبات فقط مادیات را در نظر بگیریم و امدادهای الهی را نادیده بگیریم حتما دچار خطای محاسباتی می‌شویم.

وی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی علیه کشورمان به راه انداختند به طوری که علاوه بر جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، یک جنگ امنیتی، ادراکی، عملیات روانی و رسانه‌ای را ایجاد کردند؛ دشمن در چند جبهه می‌جنگد و جبهه‌ای که در این جنگ اضافه کرد جنگ فرهنگی و سیاسی با موضوع ارزش‌های مردم است و تخریب دین‌مداری و ارزش‌های ایرانی هدف اصلی فتنه‌گران است.

سردار سیاری گفت: باید خدای خود را شکر کنیم در چنین شرایطی توفیق پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ما داده‌ و مهم‌ترین وظیفه‌ای که داریم پاسداری از نظام و سرمایه اجتماعی نظام است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب مسئله حجاب را انتخاب کردند افزود: سران فتنه بیان کردند “حجاب می‌تواند موتور پیش‌برنده‌ تغییر اجتماعی نظام باشد، حجاب باید مرکز ثقل همه اعتراضات قرار گیرد و نیز حجاب مؤلفه‌ای است که امروز نظام نمی‌تواند از آن بگذرد و نمی‌تواند به‌خوبی اجرا کند” پس همه ظرفیت‌ها را علیه آن به کار گرفتند و محیطی برای فتنه فرهنگی دانشگاه را انتخاب کردند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه گفت: در همین چند ماه سال جاری در حوزه دین‌مداری و ارزش‌هایی که آمریکایی‌ها به‌شدت از آن عصبانی هستند توفیقات بزرگی حاصل شد همچون اتفاق بزرگ عید غدیر در تهران که به‌صورت خودجوش و مردمی بیش‌ از سه میلیون نفر به کف خیابان‌ها آمدند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: هزینه‌های این جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی را از عربستان‌ سعودی و رژیم صهیونیستی می‌گیرند و آمریکا، انگلیس و آلمان نیز نقش دارند اما علیرغم این تهاجم همه‌جانبه و جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام اسلامی، مؤلفه مدیریت رهبری، پایداری مردم، رشد فرهنگی و دین‌مداری مردم را در این سال‌ها شاهد هستیم.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی