حجت‌الاسلام طائب: آمریکا به دنبال تصرف قلب خاورمیانه است

مشاور عالی فرمانده سپاه خطاب به طلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه های خود می فرماید: مراقب باشید ضدانقلاب و دشمن از انقلاب شما هویت زدایی نکند. همچنین در جایی دیگر فرمودند مراقب باشید یاد امام به فراموشی سپرده نشود زیرا امام (ره) روح انقلاب است.

مشاور عالی فرمانده سپاه بیان کرد: اگر در این مسیر استقامت به خرج دهیم و به نقش خود به درستی عمل کنیم و مبنای ما خدمت به مردم و مبارزه با فساد باشد، حیات طیبه فراهم می‌شود، اما باید ارزش خود را بدانیم که در این عرصه دشمنان ابتدا هویت سوزی و هویت سازی می‌کنند که نخستین گام ایجاد شبهه است.

وی افزود: بایدن چندی پیش تاکید می کند که یا بر تفکر رقبای خود غلبه کرده و کدخدایی ما اثبات می شود یا شاهد تقسیم شدن جهان و بسته شدن پنجره های فرصتی بر روی آمریکا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید در خدمت رسانی و رفع موانع مردم گام برداریم تا ماندگاری آنها در پای اصول بیشتر باشد افزود: مبارزه با فساد رقمش صعودی است اما تصویر آن نزولی جلوه داده می شود لذا مبلغان ما باید روی این موضوع بیشتر کار کنند. به عنوان مثال سریال گاندو به خوبی با زبان فیلم این موضوع را برای مردم بیان کرد.

وی هویت سازی دشمن را دارای ۶ مرحله “زیر ساخت ارتباطی با مخاطبان”، “تبلیغ لذت گرایی” ،” سبک زندگی غربی”، “شبکه سازی”، “هیجان سازی” و “تخلیه هیجان با خشونت ضد حکومت” بیان کرد که همگی آنها با حضور مردم در صحنه با شکست روبه‌رو شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب مبنی بر اینکه چرا رییس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم محاکمه نمی شود افزود: آیا الان مطالبه مردم محاکمه روحانی است یا رسیدگی به مشکلات اقتصادی؟ لذا نباید از موضوع اصلی خارج و به فرع بزنیم. اشکال ما این است که نقاط ضعفی داریم و دشمن از آن تصویرسازی می کند و به طور قطع تصویر آنها بزرگتر از واقعیت است.

وی افزود: ما در کالای اساسی احتیاج به تخصیص دلار نداریم و این پول را تبدیل به ریال کرده و دو سوم آن را مستقیم به جیب مردم می‌ریزیم و یک سوم دیگر را به زیرساخت ها می بریم تا دیگر فسادی شکل نگیرد؛ البته این جراحی یک فشار اقتصادی به مردم می آورد که با گذشت زمان شرایط بهتر می شود. با اقداماتی که در زمینه تولید گندم صورت گرفته امسال یا سال بعد در گندم به خودکفایی می رسیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: ابتدا مساله را قومیتی کردند و به قوم کرد، لُر، بلوچ و تُرک رسیدند و قرار بود اغتشاشات را به خوزستان آورند که این موضوع با درایت اطلاعات استان جمع شد. طرح خود را جلو برده و در درون زندان درگیری ایجاد کردند که در کل با شکست روبه رو شدند.

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: سیستم های امنیتی به اقتضا افراد با بازیگران و ورزشکارانی که چهره آنها در اغتشاشات نمایان شد، برخورد می کند اما نحوه رفتار با این موضوع باید حکیمانه باشد چون این افراد طرفدارانی دارند؛ البته در این بین برخی ها پذیرفتند و آمدند جبران کردند اما برخی ها همچنان وابسته استکبار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب بیان کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند کاری کند البته دوباره اقدامات خود را از سر می‌گیرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هر دولتی که در آمریکا روی کار می‌آید، سند امنیت آن را تغییر می‌دهد گفت: بایدن در سند خود نوشت، دهه جدید، دهه سرنوشت سازی برای آمریکا و جهان بوده و مشخص می‌کند که همگرایی جهانی با آمریکا ماندگار خواهد بود یا اینکه مانند شوروی سابق به سمت فروپاشی می رود. 

وی ادامه داد: فضای مجازی یعنی توانمندی هسته‌ای! اگر از آن بد استفاده شود به یک تهدید تبدیل می شود لذا باید این عرصه را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین طائب گفت: آمریکایی ها درصدند تا لذت گرایی جایگزین عدالت شود و برای رسیدن به لذت، حقوق دیگران را زیر پا می گذارند. باید مراقب بود که از فتنه تصویر ماندگار درست نکنند، ما باید شبهات را شناخته و شیوه تبلیغ و پاسخگویی را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه شبهه دوم از سوی دشمنان در رابطه با تردید است افزود: دشمن تردید در صداقت را مطرح می کنند که مسوولان راست نمی‌گویند و تصویری که از فساد می‌سازند بزرگتر از خود فساد است تا سبب ترس، تردید، گسست و ترویج کینه و نفرت شود و به سمت تقابل و شکست اقتدار برود وباید با آن مقابله کنیم و آن را خنثی کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دولت انقلابی به دنبال از بین بردن ریشه فساد از طریق تبدیل گردش دلار به ریال است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب عصر روز پنجشنبه در نشست بصیرتی با طلاب حوزه علمیه اهواز که در مسجد اعظم این شهر برگزار شد افزود: سند استراتژی امنیت ملی آمریکا سه بخش دارد که بخش اول آن تبیین وضعیت جهان، بخش دوم تبیین وضعیت آمریکا و بخش سوم اینکه چه کاری باید انجام دهند.

وی افزود: در جراحی اقتصادی که اتفاق افتاد، ۳۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی هزینه کردیم و باید با شتاب تند تهدیدات دشمن را عقب بزنیم و حیات طیبه را برای مردم مهیا کنیم.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در آذر امسال انتخابات حزبی را داشته و همچنین رژیم صهیونیستی هم آبان امسال انتخابات دارد، موساد اعلام کرده اگر توافق هسته‌ای با ایران شکل بگیرد، نتانیاهو برگشته و دوباره جمهوری خواهان برمی‌گردند، لذا معتقدند که مذاکرات تا بعد از انتخابات باید متوقف شود.

وی در باره استفاده از شبکه های اجتماعی در زمان بروز اغتشاشات اخیر نیز بیان کرد: استفاده از پهنای باند در زمان واتساپ مشخص بود. الان ظرفیت کوچ پیام رسان های داخلی پنج برابر افزایش یافته و خیلی کمتر به سمت فیلترشکن می روند اما در کل اگر بتوان ظرفیت های لازم را در پیام رسان های داخلی ایجاد کرد، استقبال مردم بیشتر خواهد بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84918739/%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B7%D8%A7%D8%A6%D8%A8-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی با اشاره به اینکه اکنون زمان تقابل جبهه استکبار و انقلاب اسلامی است افزود: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که ایران با وجود مشکلات داخلی پیشرفت داشته و یک مدل حکمرانی ارایه می‌دهد لذا بر این باورند که این کشور یک چالش اساسی برای آنهاست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها معتقدند که سال ۲۰۲۴ سال سرنوشت سازی برای آنها است بیان کرد:آنها اغتشاشات را هدف‌گذاری کردند و قرار بود این موضوع مهر امسال از دانشگاه با موضوع حجاب و مسایل صنفی شروع شود؛ نیروی انتظامی در این مقطع درگیر مساله اربعین و تامین امنیت مردم بود لذا یک غفلتی در بیان رخ داد و دشمن یک تصویر بزرگ از مساله زن ساخته و بر آن موج سواری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: بایدن زمانی که دولت را از ترامپ گرفت با سه چالش روبه رو بود، چالش اول قدرت تجدیدنظر طلبی بود که نظم نوین جهانی را شکل دهد، چالش دوم دولت یاغی و سرکش و گروه‌های فراملی و نبود اعتماد کشورهای دوست، و چالش سوم نفوذ و تأثیر گذاری جمهوری اسلامی در منطقه است که گفته می‌شود رقابت در دهه جدید، رقابت قدرت‌ها برای سرپرستی جهان است.

وی ادامه داد: طبق گفته آمریکا، جهان در ۲۵ سال اول قرن ۲۱ باید تبدیل به دهکده ارتباطات شود و یک ناظر بیشتر نداشته باشد تا بر اساس آن راهبرد خود را تبیین کند؛ اگر آمریکا بخواهد که مغز جهان باشد باید قلب جهان یعنی ایران را تصرف کند.

دولت انقلابی به دنبال از بین بردن ریشه فساد در کشور است

وی افزود: ما باید مراقب جنگ روانی دشمن باشیم زیرا می‌خواهند ایران حقیقی را به ایران مجازی تبدیل کنند. ایران حقیقی به یک الگوی جدید دموکراسی در جهان مبدل شده و در حال قدرت گرفتن است که دشمن از آن هراس دارد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی