حسینی بوشهری: رضایت مردم نقش کلیدی در ماندن پای انقلاب دارد

وی افزود: مسلمانان باید به عنوان یک قطب در دنیا ظهور و بروز پیدا کنند و استکبار جرئت سخنوری علیه مسلمانان را نداشته باشند؛ اما متأسفانه دشمنان گاهی جنگ بین شیعه و سنی و گاهی جنگ بین شیعه و شیعه به راه می‌اندازند.

وی توجه به آثار و پیامدهای گناه و توجه به آثار و برکت ترک گناه را از مهمترین سرفصل‌های ترک گناه دانست و گفت: گناهکاران بدانند هرکسی به گناه آلوده شد چیزی را به دست می‌آورد که ارزش ندارد و چیزی را از دست می‌دهد که ارزشمند است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: ممکن است این انقلاب در معرض آزمون‌های بزرگ تر قرار بگیرد اما باور دارم شما مردمی که تاکنون پای این انقلاب ایستاده‌اید این را راه را با قامتی استوارتر ادامه خواهید داد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: از ویژگی‌های پیامبر این بود که همیشه دل مشغولی داشت و به خاطر مسئولیتی که داشت هیچ گاه احساس راحتی و استراحت نمی‌کرد.

وی خطاب به مسئولین گفت: این حوادث می‌آید و می‌رود اما مسئولین نباید از مسئولیت اصلی شان غافل بمانند و باید مشکلات مردم را سر لوحه کار خود قرار بدهند؛ زیرا رضایت مردم در این انقلاب نقش کلیدی در ماندن پای این انقلاب دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه ۲۲ مهر که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید اوج خشنودی و خواسته خداوند رعایت تقوا است، بیان کرد: اگر کار تقوایی را پنهانی انجام شود باز هم خدا می‌داند و اگر آشکار انجام شود خدا آن را به عنوان حسنه برای شما ضبط و ثبت می‌کند.

وی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) گفت: پیامبر (ص) از نسل خلیل رحمان است و در دوران کودکی از پدر و مادر محروم شد و در دامان عبدالمطلب و ابوطالب بزرگ شد.

وی ادامه داد: با ولادت پیامبر (ص) حوادثی در جهان اتفاق افتاد و این رویدادها معنا داشت برای مثال در آن روز همه بت‌ها حتی بت‌های آویزان شده به خانه کعبه هم شکست، آتشکده فارس خاموش شد، آب دریاچه ساوه خشک شد، آب رود سماوه جریان پیدا کرد همچنین ایوان کاخ مدائن (طاق کسرا) نیز شکسته شد و چهارده کنگره آن فرو ریخت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آن چیزی که انسان گناه کار به دست می آورد ولایت طاغوت است و آن چیزی که از دست می‌دهد ولایت الله است.

وی در رابطه با دیگر پیامدهای گناه بیان کرد: گناه شرم و حیا را از انسان می‌گیرد و هر چه دامنه گناه بیشتر باشد پرده دری، بی‌شرمی، بی‌حیایی و استفاده از الفاظ رکیک بیشتر می‌شود./


منبع: https://www.irna.ir/news/84911952/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

وی با اشاره به اینکه شیوه مبارز امام صادق (ع) نخبه پروری بوده است، ادامه داد: شیعه از منظر امام صادق (ع) کسی است که با زبان همراه ما است و با قلبش همراه ما است و آنچه ما عمل می‌کنیم را الگوی رفتاری خودشان قرار می‌دهد.

خطیب جمعه قم در رابطه با اهمیت وحدت گفت: منظور از وحدت این نیست که شیعه، سنی و یا سنی، شیعه شود. امت اسلامی با جهان استکبار مواجه است و اگر جامعه اسلامی وحدت داشت و به لفظ بسنده نمی‌کرد امروز یمن و فلسطین تنها نمی‌ماندند و تنها ماندن فلسطین و یمن به خاطر تفرقه‌ای است که در جامعه اسلام وجود دارد.

وی در رابطه با حوادث اخیر ضمن تأسّف و تسلیت بابت فوت دختر جوان، یادآور شد: قبل از اینکه فوت این دختر را مطرح کنیم باید بگوییم که طراحی‌های این وقایع در اتاق فکر دشمن بوده است و آنها دنبال بهانه بودند که نقشه خود را عملیاتی کنند.

حسینی بوشهری گفت: این حادثه ممکن است درهر جایی رخ بدهد انسان‌های عاقل می‌گویند این حادثه رخ داده است و شاید کسی هم متهم باشد و صبر می‌کنند بر اساس قانون حقایق روشن شود اما برخی عجولانه وارد ماجرا می‌شوند.

وی با بیان این که انسان‌های باتقوا اهل به رخ کشیدن و انگشت نما شدن نیستند، ادامه داد: انسان‌های باتقوا سعی می‌کنند رابطه شان را با خدا حفظ کنند و اگر کاری در راه خدا انجام می‌دهند در بوق تبلیغاتی نمی‌کنند.

حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با تقوا می‌فرماید: بهترین بندگان خدا کسی است که با تقوا، پاک و گمنام و ناشناخته باشد و بدترین بندگان خدا کسی است که در جامعه انگشت نما شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امیدوارم در نتیجه کنفرانس‌هایی که برگزار می‌شود به یک بیانیه و قطعنامه بسنده نشود و کاری عملی و اجرایی انجام شود و بیداری و روشنگری در جهان اسلام رخ دهد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی