حسینی: دشمن برای شعله‌ور نگه داشتن آتشی که افروخته، دست به اسلحه برده‌است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این مراسم از سایت اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده رونمایی کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84946433/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B9%D9%84%D9%87-%D9%88%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D8%AA%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%AD%D9%87

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به نقش سرویس‌های جاسوسی بیگانه‌ در اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: نگاهی به بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نشان می‌دهد که در حوادث اخیر سرویس‌های جاسوسی دشمنان، از سلطنت‌طلبان تا منافقین و بهایی‌ها و گروهک‌های تروریستی را علیه ایران اسلامی منسجم کرده‌اند تا در مسیر پیشرفت و تعالی کشور توقف و سستی ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: مروری بر حوادث هفته‌های اخیر در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد هرجا که رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید حضور فعال  و مؤثری در صحنه داشتند، اتفاقات کمتری رخ داده و هر کجا که منفعل بودند متأسفانه شاهد حوادث تلخی هستیم؛ لذا نباید نسبت به مسایل پیرامون خود بی‌تفاوت باشیم.

حسینی ابراز امیدواری کرد فعالیت‌هایی که در قالب اندیشکده‌ها در زمینه آسیب‌شناسی و تبیین و روشنگری مسائل و مشکلات مختلف انجام می‌شود، در کنار حضور مؤثر دانشگاهیان در میدان موجب اثرگذاری مثبت در سطح جامعه شود.

وی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی را به حضور فعال در عرصه تبیین و روشنگری فراخواند و گفت: در دوران سختی و هجمه‌های سنگین دشمن، مشخص می‌شود چه کسی مرد میدان بوده و دل در گرو تعالی و پیشرفت روزافزون ملت دارد.

وی در ادامه، ایده‌یابی و ایده‌سازی، ارائه راه‌حل‌های خلاقانه و نوآورانه، شبکه‌سازی، ارتباط با سایر اندیشکده‌ها و اندیشمندان، آینده‌پژوهی و تربیت نخبگان سیاسی را به‌عنوان پیشنهادات عملی به‌منظور بررسی در اندیشکده‌های دانشگاهی ارائه کرد.

حسینی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تعطیل شده و ذهن جوانان و نوجوانان بدون هیچ برنامه ریزی در اختیار شبکه‌های اجتماعی بیگانه قرار گرفت و البته دشمنان نیز برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه انجام داده و توانستند بخشی از جوانان را تحت‌ تأثیر تبلیغات منفی خود قرار دهند.

 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک رونمایی از سایت اندیشکده سلامت، جمعیت و خانواده اظهار داشت: در اسلام به اندیشه، تفکر و تعقل تأکید و یک ساعت اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت عنوان شده است.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند به هر نحوی که شده آتشی را که برافروخته‌اند شعله‌ور نگه دارند و در این راه حتی دست به اسلحه می‌برند و جان بولتون به صراحت از اینکه برخی افراد اسلحه به دست گرفته‌اند ابراز خوشحالی می‌کند و از آموزش جنگ مسلحانه و جنگ شهری به اغتشاشگران سخن می گوید.

به گزارش روز جمعه خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدمحمدحسینی در نشست سراسری دبیران هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تشکیل چنین جلساتی اظهار داشت: اینگونه جلسات در هماهنگی و هم افزایی اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی در آسیب‌شناسی و نوع مواجهه با مشکلات و تنش‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و امروز رسالت اصلی دانشگاهیان حضور فعال در دو میدان تبیین‌ و روشنگری است.

حسینی در عین حال یادآور شد که دشمنان ملت، این بار هم با هوشیاری آحاد مردم و درایت رهبر معظم انقلاب راه به جایی نبردند.

وی افزود: اگرچه ممکن است به خاطر حضور در صحنه، مورد تهمت، افترا توهین و پرخاش قرار بگیریم اما برای اصلاح اجتماعی لازم است با شهامت و بدون واهمه و با توکل به خدا نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

حسینی با اشاره به سکوت برخی خواص در مقابل اقدامات وحشیانه و مسلحانه اغتشاشگران اظهار داشت: اینان با مشاهده کوچک‌ترین ضعفی در نظام بلافاصله مرثیه‌سرایی کرده و به تحریک عواطف و احساسات عمومی می‌پردازند ولی در قبال کشتار و قتل عام وحشیانه و داعش مآبانه مردم بی‌گناه توسط آشوبگران سکوت اختیار می‌کنند!

حسینی افزود: امام صادق (ع) ارزش یک عالم و اندیشمند را از هزار عابد و زاهد برتر می‌دانند و لذا تشکیل اندیشکده‌ در حوزه‌های مختلف به‌منظور آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکارهای سنجیده و دقیق از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اساتید و دانشگاهیان خواست تا پیشنهادات و راهکارهای خود را در راستای تکمیل برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه و نیز در قانون بودجه سال آینده ارائه دهند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی