حسینی: دولت و مجلس بر رفع مشکلات مردم تاکید دارند

وی تاکید دیگر رئیس جمهور در این جلسه را انقلابی بودن همراه با عقلانیت برشمرد و گفت: رئیس جمهور خاطرنشان کرد که باید طوری رفتار کنیم که در امور جاری زندگی مردم وقفه‌ای ایجاد نشود و در عین حال برای آینده نیز باید برنامه داشته باشیم و با جذب سرمایه و حمایت از تولید، موفقیت را کسب کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اظهارات رئیس دولت سیزدهم و تاکید آیت‌الله رئیسی بر امیدآفرینی با اقدام و عمل و نه در شعار و حرف تصریح کرد رئیس جمهور خواستار تقویت امید در جامعه شد و خواست تا مجموعه اقدامات در جامعه امید آفرین باشد زیرا عده‌ای از بدخواهان نمی‌خواهند این دولت و مجلس موفق شوند برای همین دائماً کارشکنی و یاس پراکنی می‌کنند که باید با تلاش بی وقفه خود، شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در این نشست به اوضاع یک سال قبل یعنی شرایط بحرانی کرونا، وضع نابسامان خزانه کشور، کمبود کالاهای اساسی، مشکلات فروش نفت و تورم اشاره شد و اینکه دولت در مدت یک سال برای عبور از این چالش‌ها و ایجاد شرایط بهتر چه گام‌های بلندی برداشت تا وقفه‌ای در خدمت رسانی به مردم به وجود نیاید و کالاهای اساسی تامین شده و بهای فروش نفت به کشور برگردد.

سید محمد حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره نشست مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس با دولت به مناسبت یکسالگی فعالیت دولت سیزدهم افزود: این نشست مشترک امروز(یکشنبه) با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس برگزار و گزارشی از اینکه دولت در چه وضعیت و شرایطی کار را آغاز کرد، ارائه شد.

حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این جلسه که کارها در همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگ علم و فناوری باید متقن باشد و مجلس و دولت در این زمینه‌ها مسئولیت مشترک دارند، گفت: رئیس‌جمهور تاکید کرد که مجلس در تصمیم سازی و تصمیم گیری، می‌تواند نقش آفرین باشد و دولت نیز مجری مصوبات مجلس باشد و البته قوانینی در اولویت قرار بگیرد که گره گشای مشکلات مردم باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه بر همکاری دولت و مجلس تاکید شد که این همکاری منجر به برداشتن گام‌های اساسی و اقداماتی خواهد شد که دولت‌ها و مجالس قبل جرات و شجاعت انجام آن را نداشتند، دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با کمک هم می‌توانند منشا تحول اساسی در عرصه های گوناگون باشند.

حسینی یادآور شد: این یک جلسه بسیار صمیمی بود که همه حاضران بر مفید بودن و ضرورت تداوم آن تاکید داشتند و این همفکری، همدلی و اقدامات هماهنگ بطور قطع در گشودن گره‌های زندگی مردم و بهبود بخشیدن اوضاع اقتصادی کشور موثر خواهد بود.  

وی ادامه داد: امروز کنار فعالیت‌های روزمره، شاهد اقدامات زیربنایی مثل سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز هستیم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پروژه‌های بزرگ عمرانی، ترانزیت و امثال آن حاضر به اقدام هستند و در مواردی هم کار را شروع کرده اند.

حسینی افزود: در برخی موارد مانند قانون جهش تولید مسکن، صدور مجوز کسب و کار و جهش تولید دانش بنیان بین دولت و مجلس تفاهم وجود داشت و بعد از تصویب هم بلافاصله اجرای آنها شروع شد، ضرورت دارد در دیگر موضوعات اساسی چنین وفاقی بوجود آید.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس اذعان کرد: ضرورت دارد این جلسات با موضوعات خاص به ویژه مسائل معیشتی و ارائه راهبردها و راهکارهای برون رفت از مشکلات تداوم یابد و باید هر چه بیشتر به فهم مشترک دست یابیم تا با پرهیز از تنش و اختلافات، همدل و همراه در پیشبرد امور در کنار هم باشیم.

براساس این گزارش، پیشتر دو نشست مشترک بین نمایندگان مجلس و دولت برگزار شده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84853581/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

به گفته وی، رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که مجلس خواهان موفقیت دولت است و در این باره آماده هرگونه همکاری است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با بیان اینکه در این نشست نمایندگان انتظارات خود را مطرح و اعضای دولت هم در این باره توضیحاتی ارائه کردند، گفت: در نهایت رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات انجام شده در سال نخست دولت سیزدهم، دولت و مجلس را دو بازوی حکمرانی در کشور دانست که در عین حال که مستقل هستند باید با هم همکاری داشته باشند تا نتیجه حاصل شود و این دو مجموعه مکمل هم باشند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی