خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی

وی به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی از طریق بازار سرمایه در نظر گرفته شده است، افزود که اگر شرکت‌های دولتی وارد بازار بورس و اوراق بهادار شوند، بانک‌ها آن را ضمانت می‌کنند.

«علی بهادری جهرمی» این را گفت که حدود ۱.۵ میلیون نفر از زائران تاکنون به کشور بازگشته‌اند که امیدواریم با مشارکت مردم، خیرین و موکب داران، این مراسم پرفیض باشکوه‌تر برگزار شود.

محور اصلی نشست امروز هیأت وزیران به ریاست آیت‌الله‌سید ابراهیم رئیسی اشاره به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال و پیگیری آخرین وضعیت زائران به عتبات عالیات و اعلام دو ماموریت بود، «ماموریت نخست به دستگاه‌های مسئول برای تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم جهت تسهیل تردد و بازگشت زائران به کشور»و دیگری «ماموریت به معاون اول خود برای تشکیل جلسه شورای زیارت و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی درروزهای پایانی ماه سفر».

وی اضافه کرد: اختیارات اصل ۱۳۸ قانون اساسی به اعضای این ستاد واگذار شد.

خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بُعد سوم سفر را اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای به عنوان یک سازمان بین‌المللی با نقش موثر عنوان کرد و گفت که فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای بر اساس مصوبه هیات وزیران، سند اصلی بنیادین توسط وزیر امور خارجه ایران و کشورهای عضو شانگهای به امضاء می‌رسد که موفقیت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است.

ارزش افزوده بخش صنعت در فصل بهار ۵.۱ درصد رشد کرد

وی در پاسخ به ارزیابی نتیجه ضعیف کشتی گفت: من کارشناس کشتی نیستم که بخواهم من ارزیابی کنم اما منتظر هستیم تا فدراسیون بازگردد و توضیح خواهند داد. همچنین منتظر تحلیل و واکاوی کارشناسان کشتی هستیم .

«سیدحمید سجادی» در این باره می‌گوید: اخباری که درباره سرمربی تیم ملی وجود دارد در حد همین مواردی است که در رسانه‌ها منتشر شده و باید اجازه داد تا کار خود را شروع کند و اگر نکاتی باشد، فدراسیون توضیح می‌دهد. 

سخنگوی دولت در ادامه درباره گزارش امروز وزیر صمت از احیای معادن در حوزه اکتشاف و بهره برداری در هیات دولت گفت که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت در این حوزه بیاناتی را مطرح کردند که گزارش این اقدامات ارائه شد و قرار است کارگروهی در دولت، راهکارهای حل مشکلات معادن را بررسی و موانع را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، اعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیأت دولت در روز چهارشنبه ۲۳ شهریور ماه و منتهی به اربعین حسینی با حضور در حیاط پاستور به پرسش‌های متعدد نمایندگان رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند.

سفر آیت‌الله رئیسی به نیویورک

وزیر صنعت، معدن و تجارت به گزارش فصلی مرکز آمار ایران از رشد تولید ناخالص داخلی و ارزش افزوده کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار بخش صنعت در بهار امسال رشد ۵.۱ درصدی را تجربه کرده است و بخش صنعت در فصل گذشته شاهد رشد در حوزه سرمایه گذاری نیز بوده است. بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، اقتصاد ایران در بهار امسال رشد ۳.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت کرد که این شاخص بدون محاسبه نفت به رشد ۴.۳ درصدی رسید.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور کارلوس کی‌روش به تهران به عنوان سرمربی تیم ملی گفت که باید اجازه داد تا کی‌روش کار خود را شروع کند و اگر نکات باشد، فدراسیون توضیح می‌دهد. 

«علی سلاجقه» گزارشی از اقدامات دولت پیرامون اجرای پروتکل مونترال در خصوص کاهش تولید مواد مخرب لایه اُزون در صنایع ارایه کرد و گفت که در سال ۶٨ کنوانسیون وین و پروتکل مونترال توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و ایران به این کنوانسیون بین‌المللی پیوست و برای حفاظت از لایحه اُزون اقدامات خوبی انجام شده است.

چهار جایزه بین‌المللی ایران در مبارزه با مخرّب‌های اُزون 

وزیر ورزش گفت: در وزارت ورزش معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در حال پایش هستند.

معاون رئیس‌جمهور این را هم اضافه کرد که طرح ملی حفاظت لایه اُزون از طرح‌های پیشگام در مبارزه با تخریب لایه اُزون بوده بطوری که تاکنون موفق به دریافت چهار لوح تقدیراز پروتکل مونترال و سازمان ملل شده است.

خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی
علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست

 تشکیل کارگروه برای حل مشکلات معادن

وزیر صمت درباره اهمیت حضور در اجلاس شانگهای که خود رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کند گفت که عضویت در مجامع بین المللی سبب تسهیل تجارت خارجی کشور می‌شود هرچند تراز تجاری کشور مثبت بوده و روند رو به رشدی دارد.

فاطمی‌امین درباره عملکرد این وزارتخانه در پنجره واحد خدمات دولت نیز توضیح داد که ارتباط و همکاری های وزارت صمت با پنجره واحد برقرار شده است البته برخی بخش‌ها از جمله سازمان که کارهای مطالعاتی می‌کنند، ضرورتی برای اتصال به این سامانه ندارند.

خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی
سیدرضا فاطمی امین وزیرصمت

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: تا المپیک پاریس دورخیز می‌کنیم که سهمیه‌های المپیک را بگیریم و امید ما به المپیک ٢٠٢۴ است و باید در این یکی دو سال فراز و فرودها را به نحوی پشت‌ِسر بگذاریم که در بالاترین آوردگاه جهانی به آن اهداف ارزشمند فدراسیون برسیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84887502/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D9%88-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%A3%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87

وی درباره مصوبات دو نشست اخیر هیات دولت در هفته جاری گفت که یکی از مصوبات دولت در جلسه گذشته، لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بوده که شامل یک متن و ۴۹ سند است و این لایحه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا گام‌های عضویت ایران برداشته شود.

وی گفت که براساس برنامه زمان بندی پروتکل، ایران متعهد به کاهش ۳۵ درصدی مواد مخرّب لایه اُزون تا ابتدای سال ۲۰۲۲ شده بود که حال از برنامه جلوتر هستیم و به عدد ۶۷ درصد کاهش رسیده‌ایم و این دستاورد خوبی برای ایران است.

اسماعیلی در خصوص صدور ویزا رئیس‌جمهور برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک هم گفت که اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان ملل را پس از سفر ازبکستان اعلام کنیم. رئیس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارد اما جزئیات پس از سفر ازبکستان اعلام می‌شود.

خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی
غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور

«سید رضا فاطمی‌امین» به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جذب سرمایه برای بخش تولید اشاره  کرد و اظهار داشت: وزارت صمت با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، کارگروه ویژه ای برای این کار تشکیل داده و هماهنگی های خوبی انجام شده است.

بهادری جهرمی به گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت دستگاه‌های اجرایی در سامانه خدمات الکترونیک دولت در هیات وزیران اشاره کرد و گفت: قرار شد در حد توان و در مدت زمان قانونی تا آخر شهریورماه، دستگاه‌های اجرایی برای پیوستن به این سامانه اقدام کنند.

مشروح گفت‌وگوهای علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سید رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست را با خبرنگاران حوزه دولت در زیر بخوانید:

«غلامحسین اسماعیلی» ادامه داد که ۱۸ سند و تفاهم‌نامه همکاری به امضاء می‌رسد که در حاشیه اجلاس، دیدارهای دوجانبه با رئیس‌جمهور روسیه، چین و هند و سایر کشورهایی که در اجلاس شانگهای حضور می‌یابد، انجام می‌شود.

سجادی گفت: خانواده ورزش و اهالی کشتی دوست داشتند تا مدال طلا هم بین این مدال‌ها باشد اما قضاوت و کارشناسی به عهده کارشنان امر است و منتظریم که تحلیل را به ما بدهند.

خبرهای امروز پاستورنشینان؛ نیویورک و دو مأموریت ویژه آیت‌الله رئیسی
سیدحمید سجادی وزیرورزش و جوانان

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست گفت که تاکنون با حذف ٩ هزار و ٨٠٠ تن مواد مخرب از یکهزار و ۳۷۸ دستگاه خدماتی و تولیدی، جمهوری اسلامی ایران چهار جایزه بین المللی از طرف پروتکل مونترال و دستگاه‌های بین المللی دریافت کرده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره سفر امروز رئیس‌جمهور به سمرقند گفت که این سفر چند وجهی است که ابتدا دیدارهای دوجانبه بین رئیسان جمهور ایران و ازبکستان و سپس  بین وزیران دو کشور برگزار می‌شود.  

سخنگوی دولت به بیانات رهبری در خصوص فعال سازی حوزه اقتصاد دریا اشاره کرد و گفت: پیش از این مصوبه توسعه سواحل مکران وجود داشت که البته حرکت قابل قبول صورت نگرفته بود و آسیب شناسی در این زمینه در دولت انجام و گزارش آن و پیشنهاد اصلاحی ارایه شد تا ترکیب شورای توسعه سواحل تغییر کند و بر این اساس تعداد اعضاء به نصف کاهش یافت و حوزه اختیارات هم شفاف‌تر و گسترده‌تر شد. 

سخنگوی دولت با اشاره به حضور میلیونی هموطنان در آیین زیارت اربعین گفت که تا امروز رکورد سفرهای زائران ایرانی به مراسم اربعین شکسته شده است و بیش از سه میلیون زائر به عراق سفر کرده اند.

نظر وزیر ورزش درباره بازگشت کی‌روش

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی