دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: رسانه‌های فارسی زبان خارجی به هیچ اصل اخلاقی پایبند نیستند

ناشناخته بودن نقش شورای اطلاع رسانی برای مدیران دستگاه ها، نبود سواد رسانه ای مدیران به ویژه در مواقع بحرانی، ضعف دستگاه دولت در اطلاع رسانی، پاسخگو نبودن مدیران به ویژه در مقاطع بحرانی، ضعف شدید روابط اطلاع دستگاه های مختلف، تاکید بر اطلاع رسانی صحیح، توجه به جریان سازی، تجدید نظر در اعضای شورای اطلاع رسانی، انتقاد منصفانه مشکلات، تشکیل ستاد رسانه ای در مواقع بحران، اطلاع رسانی نامناسب و غیرموثر، پاسخگویی مسوولان، ضعف در انعکاس دستاوردهای دولت و همچنین حمایت نکردن از رسانه های انقلابی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.
برگزاری دوره سواد رسانه ای برای مدیران خوزستان به منظور آشنایی مدیران با اهمیت و فضای رسانه ای از جمله مصوبه های این نشست بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84944035/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%87%DB%8C%DA%86مسوولان خوزستان باید پاسخگوی رسانه ها باشند
معاون سیاسی اجتماعی استانداری و رییس شورای اطلاع رسانی خوزستان نیز با بیان اینکه نشست شورای اطلاع رسانی دولت به صورت مستمر در خوزستان تشکیل می شود گفت: تلاش شده است که این شورا با ورود به موقع به مسایل اطلاع رسانی در تحولات رسانه ای و اجتماعی اثرگذاری باشد.
عبدالرضا سیفی با تاکید بر پاسخگو بودن دستگاه های مختلف به خبرنگاران و رسانه ها ادامه داد: تعامل دستگاه های اجرایی با رسانه های دلسوز استان می تواند بسیاری از گره ها را باز کند.
وی افزود: ارتباط مستمر و موثر با رسانه ها و پاسخگو بودن مسوولان به رسانه ها ضرورت امروز کشور و استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی عرفاتی روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی خوزستان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان افزود: ضعف اطلاع رسانی دولت مشهود است ولی بی توجهی به ظرفیت های رسانه ای و مقایسه آن با رسانه های خارجی می تواند موجب تحلیل اشتباه شرایط شود به همین دلیل این تلقی از ضعف اطلاع رسانی نیاز به درک شرایط کنونی است.
وی با بیان اینکه دشمنان همه تمرکز خود برای فشار بر دولت، نظم و مردم را در عرصه رسانه ای قرار داده است، گفت: رسانه های خارج به هیچ مساله اخلاقی پایبند نیست و این در حالی است که رسانه های داخلی خود را پایبند به اخلاق می داند.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه دشمن همه مسیرها را علیه مردم ایران امتحان کرده و امروز تمرکز خود را بر جنگ رسانه ای قرار داده است بیان کرد: کشور و فضای افکار عمومی کشور با جنگ رسانه‌ای نابرابر از نظر عِده و عُده روبه رو است.
عرفاتی با اشاره به ضعف سواد رسانه ای و درک اهمیت رسانه ای در میان برخی مسوولان افزود: اجرای عملیات رسانه ای موفق، به درک مختصات افکار عمومی و تحولات در این زمینه نیاز است.
وی با تاکید بر همبستگی رسانه ای میان فعالان رسانه ای کشور ادامه داد: امروز رسانه و مدیریت افکار عمومی نه امری حاشیه‌ای بلکه امری مهم و اولویت اول است به همین دلیل روابط عمومی تخصصی ترین رکن هر اداره است.
عرفاتی، احیای سرمایه اجتماعی جز با فعالیت رسانه ای موثر، خلاقانه و بدیع ممکن نیست، گفت:در حالی که رسانه های بیگانه در تلاش برای سیاه نمایی کشور و نادیده گرفتن دستاوردهای دولت هستند، امیدآفرینی و اعتمادآفرینی وظیفه کنونی رسانه های جبهه انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه خوزستان با داشتن حدود چهار میلیون و ۷۰۰ نفر جمعیت و ۳۰ شهرستان جزو استان های مهم کشور است گفت: شورای اطلاع رسانی خوزستان در تلاش است تا در فضای رسانه ای در راستای اعتلای استان تلاش کند.
حجت الاسلام رضا کلاه کج ادامه داد: تقویت و تکمیل شورای اطلاع رسانی دولت در شهرستان ها و تشکیل جلسات هم اندیشی برای تدوین سند راهبردی شورای اطلاع رسانی خوزستان از جمله طرح های در دستور کار شورای اطلاع رسانی خوزستان است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی