دریچه تنظیم هوا

وزن کم به همراه مقاومت بسیار بالا در برابر فرسایش و رطوبت سبب شده تا در گزینههای پایانی تمامی مشتریان جای داشته باشد. 6- شکل و وزن متفاوت از نوع درب، لولا، ساده، شیاردار. باید دقت داشته باشید که نباید نسبت طول و عرض کانال را از 1 به 6 فراتر رود چون باعث افت جریان هوا در داخل کانال میشود. مورد دیگری که برای اندازه زدن سایز دریچه باید در نظر داشته باشید این موضوع است که در حفره علاوه بر دریچه می بایست، فضای بادخور را نیز در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که این شیر را می توان به صورت معمولی و با توجه به شرایط رنگ آمیزی کرد. درب دریچه بازدید پلاستیکی به صورت چفتی باز و بسته میشود و احتیاجی به قفل ندارد .عرض فریم دریچه بازدید پلاستیکی در حدود ۵/۳ سانت میباشد .

دریچه کولر دیواری دمپردار،خطی 30 و 90 درجه، مشبک،سقفی 3 و 4 طرفه، چوبی درپوش دار و مشبک از جمله مدل های محبوب و پر کاربرد می باشند. دریچه کولر آبی متجرک محبوب ترین و پر مصرف ترین مدل در بازار است. کانال کشی و یا دریچه سازی کولر، از مواردی هستند که در هنگام ساخت ساختمانها، و بر حسب اصول مهندسی انجام میگیره و بعد از سکونت در ساختمان، کمتر مورد نیاز میشه. پس از خمکاری لبه های حاشیه درب دریچه بازدید خطی باید نسبت به برش محل تعبیه دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید اقدام به عمل آید. سرعت های مندرج در این جدول بر اساس سطح مفید دریچه تعیین شده اند، یعنی سطحی که حاصل ضرب ابعاد دریچه منهای سطوح تیغه های دریچه حاصل می آید. همچنین این مدل دریچه قابلیت نصب بر روی انواع دیوار اصلی، دیوار کاذب، سقف اصلی و سقف کاذب جهت ایجاد پوشش مناسب و بهبود جریان هوا دارد. بعد از اندازه گیری ابعاد درب دریچه بازدید ، ورق درب دریچه بازدید طوری برش می خورد که از هر بعد به اندازه یک سانت امکان ایجاد لبه را داشته باشد .

برزنت کولر به بخشی از کولر گفته می گویند که از دریچه کولر به کانال های کولر وصل می شود و هدایت گر باد کولر به داخل کانال می باشد. دریچه گرد کولر روی پیشانی کولر آبی نصب می گردد و هوا را به صورت خطی انتقال می دهد، به همین دلیل به آن دریچه کولر خطی نیز می گویند و نام دیگر آن دریچه دریچه گرد کولر ایرفویلی هم می باشد. هزینه کانال کشی به صورت متری محاسبه می گردد. برای این مورد اغلب افراد از گونیا استفاده می نماید تا صحت برش را بررسی نمایند. این مورد باعث می شود تا سایز دریچه کمی بیشتر شود. این مدل در جنس های آلومینیومی،چوبی،آهنی و پلاستیکی تولید می شود. قیمت دریچه کولر پلاستیکی از همه ی مدل ها مناسب تر است. یکی دیگر از عوامل مهمی که در زمان ارزیابی قیمت دریچه کولر مورد بررسی قرار می گیرد دستمزد متخصصین کارخانه می باشد. خاموش و روشن کردن فن با یک نخ به سادگی انجام می شود و دمپر هواکش نیز هم زمان باز و بسته می شود. یک پیشنهاد موثر برای کم کردن زحمت تعویض پوشال استفاده از کولر هایی است، که در آنها به جای پوشال، پد سلولزی نصب شده است.

بنابراین یکی از راهکار های تاثیر گذار در تمیز نگه داشتن دریچه کولر از گرد و غبار شستشوی حلزونی کولر در هنگام سرویس آن می باشد. مصون نگه می دارد . استفاده از ابزاری مانند فیلتر گرد و خاک کولر آبی و یا استفاده از بهترین انواع دریچه کولر آبی از عوامل اصلی در بررسی اینکه چگونه دریچه کولر خانه را تمیز کنیم، می باشد. در این قسمت به بررسی چندین راه کار برای اینکه چگونه دریچه کولر خانه را تمیز کنیم، خواهیم پرداخت. در بسیاری از نقاط ایران، سیستم سرمایشی و گرمایشی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مهم در خانه ها معرفی می شود. قسمت قرار گرفتن پروانه و تسمه کولر در یک حلزونی نصب شده در اتاقک دریچه بازدید کولر می باشد. با توجه به موارد عنوان شده در بالا تهیه دریچه دسترسی برای یک ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است. برای بازدید و دسترسی و تعمیر دستگاههای فن کویلی که به هوای برگشت زیادی نیاز دارند از دریچه بازدید فن کویل ترکیبی استفاده میشود . فن کویل و داکت اسپلیت بهطور معمول نشتی آب داشته و دریچههای بازدید مورد استفاده برای آنها باید مقاومت مناسبی در برابر رطوبت داشته باشند. تولید دریچههای هوا با ورق استیل با عیارهای 304 و 316 موجب مقاومت بالا در برابر موادی شیمیایی و اسیدی شده است.

پوشال های کولر آبی به دلیل جنسشان که اصولا از چوب است، منبع اصلی گرد و غبار محسوب می شوند. دریچه بازدید همانگونه که از نام آن مشخص است، دریچه هایی هستند که به عنوان درب ورودی فضا یا بخشی در ساختمان ها تعبیه می شوند تا بر حسب نیاز یا در شرایط اضطراری بتوان از آنها استفاده نمود. بتوانید آنها را به راحتی بر روی سقف یا دیوار متصل نمایید. اگر می خواهید تا دریچه مد نظر شما سبک باشد و به راحتی بتوان آن را نصب نمود، گزینه های آلومینیومی امروزه در بازار وجود دارند که می توانند پاسخگویی خوبی داشته باشند. دریچه کولر آبی متحرک در واقع همان نوع قابل تنظیم می باشد که امروزه به این نام نیز مشهور شده است. خوشبختانه امروزه محصولات تولید شده در کارخانه های صنعتی این قابلیت را دارا می باشند.

همانطور که از نامِ این دریچه پلاستیکی پیداست از آن در سیستم دهشِ دستگاههای دمنده استفاده میگردد. فراوانی مدل های تولیدی در زمینه دریچه تنظیم هوا پس از انواع فلزی،مختص دریچه های پلاستیکی و سپس به دریچه های چوبی مربوط می شود. هر چه ساختمان شما بزرگ تر باشد، کولری که انتخاب می کنید باید سرعت باد بیش تری داشته باشد. با توجه به اینکه معمولاً سطح مقطع مفید دریچه ها بزرگ تر از ابعاد شاخه کانال مربوطه می باشد، در نتیجه سرعت عبور هوا از دریچه کمتر از سرعت عبور هوا در کانال خواهد بود. یک اینلت مناسب علاوه بر درزبندی خوب، صفحه ای به منظور جهت دادن به هوا دارد و نیز دارای قلاب می باشد.

خالیِ دهانه ی انشعاب را پوشش می دهد و ساختار دریچه هوا را کامل می کند. اواپراتور با پوشش های آلومینیومی پوشانده شده است به طوری که بتواند حداکثر مقدار حرارت را به هوای داخل اتاق منتقل کند. نتیجه تمام تلاش ها برای اندازه گیری و بررسی سیستمی که بتواند تهویه ها را به خوبی انجام بدهد در دریچه هوا نمایش داده خواهد شد. نیروهای متخصص تمامی محصولات و خدمات تهران دما را به اقصی نقاط کشور ارائه و ارسال می نمایند. این نوع دارای یک اهرم جهت تنظیم هوا می باشد. جهت مشاوره خرید، کسب اطلاعات لازم در خصوص قیمت و تهیه دریچه بازدید در انواع مختلف میتوانید با شماره …

قیمت دریچه کولر فانتزی با توجه به فاکتورهایی نظیر جنس،ابعاد و رنگ بندی متغییر می باشد. این روش تعیین ابعاد کانال ها برای محاسبه و طراحی سیستم کانال هوای ورودی به اتاق ها، هوای برگشتی و نیز هوای تخلیه مورد استفاده قرار می گیرد و در آن افت ناشی از اصطکاک عبور هوا با کانال در هر فوت از طول مسیر کانال برای کل سیستم کانال کشی یکسان در نظر گرفته می شود. هنگام طراحی دریچه هوا ی اسلوت عواملی چون سرعت جریان هوا و انیز ارتفاع نصب در محاسبات تاثیر گذار است . دریچه بازدید در واقع دری است که برای بازبینی تاسیساتی چون فن کویل های سقفی شیرآلات و فیوزهای برق، فلکه های آب به کار میرود .

این نوع محصول به دلیل پلاستیکی بودنش در برابر آب مقاوم بوده و همیشه سالم می ماند. ماهیت دریچه بازدید پلاستیکی از مواد پلیمریABSمیباشد که گروه صنعتی تهویه مارکت با به کار گیری مواد فوق با چگالی بالا ، افتخار تولید این محصول را با کیفیت و استاندارد بالا دارد . پرو تهویه از سال 1399 سایت فروش دریچه های کولر را برای نخستین بار پیاده سازی کرده تا قدم مثبت و کارسازی در راستای بهبود دمای استاندارد و دلنشین برای مشتریان فراهم سازد. معمولاً تنظیم کردن پره های دریچه ی کولر به صورت دستی و با زحمت زیاد انجام میشد؛ اما دریچه کولر برنازی با تنظیم از راه دور کار را برای همه راحت کرده است. بعد از گذشت این زمان، فیلتر هوا تعویض کرده تا گرد و غبار اضافی پاک شود.

نصب دریچه بازدید در دو حالت نصب بر روی انواع سقف اصلی، سقف کاذب، دیوار اصلی و دیوار کاذب بوده و اجرایی نموده هر کدام آنها نیاز به لوازم خاص و تجربه مناسب خواهد داشت. پره های دمپر بصورت افقی در پشت دریچه، و پره های عمودی روی قاب اصلی دریچه باعث می شود که هوای داخل کانال به هر طرف که نیاز باشد هدایت شود. با استفاده از این فن تهویه محوطه ها انرژی زیادی هدر نمی دهد و هزینه های ناشی از مصرف برق ساختمان نیز کاهش پیدا می کند. درباره نحوه استفاده صحیح از وسایل گرمایشی هشدارهای زیادی وجود دارد که توجه به آنها می تواند مانع وقوع بسیاری از حوادث تلخ شود. خدمات ساخت و نصب دریچه کولر در شرکت تهران دما آرکا انجام می گیرد. در ساخت دریچه های آهنی از هر طرف به میزان نیم سانتی متر هوا رها می شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی