دشمنان پشت شعار «زن، زندگی، آزادی» ماهیت تروریستی خود را پنهان کرده‌اند

والی زاده خطاب به دولت‌ها و ملت‌های منطقه تاکید کرد: ملت‌های منطقه باید بدانند که رژیم صهیونیستی هرگز دوست آنها نخواهد شد بلکه این ملت‌ها با تاریخ و فرهنگ منطقه هستند که به‌خاطر اشتراکات فرهنگی و دینی می توانند در کنار هم و همراه یکدیگر به صلح و امنیت پایدار دست یابند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84941137/%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86

این کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده‌ای در راستای پیگیری اهداف سلطه‌گران موضوعات قومیتی و مذهبی را با هدف تجزیه بخش‌های مختلف کشور آغاز کردند اما راه به جایی نبردند؛ چرا که همبستگی ملت ایران در هزاران سال تاریخ و فرهنگ مشترک ریشه دارد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح ‌کرد: مدعیان حقوق زن و آزادی بیان در برابر هدف قرار دادن شیرین ابوعاقله با شلیک مستقیم و قتل وحشیانه روزنامه نگار عربستانی سکوت اختیار کردند و یا وقتی یک زن باردار سیاهپوست را با وجود تسلیم شدن در شهر کانزاس سیتی با ۵ گلوله هدف قرار می‌دهند به راحتی از کنار آن می‌گذرند اما امروز با حمایت آشکار از اغتشاشگران فریاد دفاع از حق زن سر می‌دهند بدیهی است این برخوردهای دوگانه از این جماعت پذیرفتنی نخواهد بود.

وی تأکید کرد: آنچه ملت ایران را در صحنه‌های مختلف پیروز کرده است، بیش از تجهیزات و تسلیحات نظامی، اراده و روحیه مردمی است که استیلا و سلطه بیگانه را بر نمی‌تابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شعار مخالفان جمهوری اسلامی ایران با عنوان زن زندگی آزادی گفت: این شعار را اولین بار گروهک های تروریستی مانند پژاک و کومله مطرح کردند و نگاهی به تاریخ فعالیت‌هایش نشان می‌دهد که مملو از ظلم و ستم در حق زنان است. «زن، زندگی، آزادی» شعار زیبایی است اما ابتدا از حلقوم کسانی در خارج از مرزهای ایران شنیده شد که به آن باور نداشتند و امروز گروهک‌هایی مانند کومله آنرا ویترینی کرده اند تا ماهیت تروریستی خود را پشت آن پنهان کنند.

والی زاده با اشاره به چگونگی و اهداف شکل گیری داعش اظهارداشت: داعش به‌عنوان بزرگ‌ترین جریان تروریستی توسط برخی دولت‌های غربی مخصوصا دولت آمریکا شکل گرفت و ایران این جریان را در خاک سوریه و عراق زمین گیر کرد و به اذعان بسیاری از سیاستمداران غربی، ‌ اگر ایران نبود احتمال داشت که داعش مانند بومرنگ به خود غرب برگردد و در واقع ایران این بلای بزرگ را از سر جهان حذف کرد.

به گزارش ایرنا، ساسان والی زاده کارشناس ارشد مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با برنامه کشف حقیقت‌های ایران شبکه المیادین به تبیین رفتارها و استانداردهای دوگانه غرب درخصوص مسائل زن و حقوق بشر پرداخت.

کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: رژیم بعثی در سردشت از بمب شیمیایی استفاده کرد که غربی‌ها و مشخصا آلمان در اختیارش گذاشته بود و به واسطه آن صدها انسان بی گناه اعم از زن و کودک با شنیع ترین وضعیت ممکن به شهادت رسیدند اما همین کشور امروز تحت لوای حمایت از حقوق بشر قطعنامه علیه ملت ایران می نویسد.

والی زاده افزود: ایران خانه اجدادی و تاریخی همه این اقوام بوده است و دشمنان هرگز نمی‌توانند به این شجره طیبه آسیبی بزنند؛ البته چنین کشوری با رژیمی که شهروندانش از چهارگوشه دنیا جمع شده است تفاوت دارد.

والی زاده درباره حمایت ایران از محور مقاومت خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت‌های مستشاری و معنوی خود را از مقاومت ملت‌های منطقه پنهان نکرده است اما این نوع حمایت را مقایسه کنید با حجم سنگین سلاح هایی که غربی‌ها در اختیار برخی دولت‌های مرتجع منطقه برای قتل عام مردم بی گناه یمن قرار می‌دهند و یا سلاح‌های نامتعارفی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌کار می‌برد.

وی با اشاره به استانداردهای دوگانه غرب درباره زن و آزادی بیان، گفت: درخصوص زن و آزادی بیان نمونه‌های فراوانی وجود دارد که کشورهای غربی، در موارد مشابه دقیقا برخلاف ادعاهای خود عمل کرده و نسخه دیگری پیچیده‌اند.

والی زاده اضافه ‌کرد: دشمن در حوادث اخیر از همه تکنیک‌های روانی و رسانه‌ای در جنگ هیبریدی و شناختی استفاده کرده و حتی علاوه بر جنگ نرم، از ترور، خشونت و تحریم نیز غفلت نکرد که نمونه آن سریال کشته‌سازی‌های دروغین است.

وی با بیان اینکه سوریه در محور مقاومت از نقش مهمی برخوردار است، گفت: امروز ایران یک کشور مستقل است و از کشورها و ملت‌های مستقل و آزادیخواه جهان حمایت می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سوال “علا ملاح” مجری شبکه المیادین درباره روابط ایران و سوریه گفت: ایران و سوریه روابط برادرانه و حسنه ای را در طول تاریخ با یکدیگر داشته اند و مردم ایران حمایت‌های مرحوم حافظ اسد در دوران جنگ تحمیلی صدامیان علیه ایران اسلامی را فراموش نخواهند کرد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی