دولتمردان پیگیر حادثه ایذه/ سرعت عمل در دستگیری تروریست‌ها

رضایی در این آیین خبر داد که سه عامل اصلی حادثه تروریستی ایذه، دیروز (پنجشنبه) در حال فرار به خارج از کشور در مرز ماکو ( در آذربایجان غربی) دستگیر شدند و اکنون در حال بازگرداندن به خوزستان هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در حادثه کور تروریستی شامگاه چهارشنبه – ۲۵ آبان ماه – ایذه که با به رگبار بستن مردم و ماموران حافظ امنیت از سوی دو موتور سوار در مرکز شهر رخ داد، هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه ترویستی بودند که پیکر آنها امروز روی دستان مردم این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

رضایی به مردم داغدار ایذه اطمینان داد، در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهد شد.

وی ادامه داد: خواسته ایم که این فرد به استان خوزستان بازگردانده شود تا با همکاری همه افرادی که در این حادثه دست داشتند و پازل این جنایت را طراحی کردند، زوایای حادثه را روشن کنیم.

دولتمردان پیگیر حادثه ایذه/ سرعت عمل در دستگیری تروریست‌ها

امروز – جمعه ۲۷ آبان ماه – نیز محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در آیین تشییع این شهدا که میان حزن و اندوه وصف نشدنی گروه های مختلف مردم ولایت مدار، مسوولان محلی، استانی و کشوری از میدان ولایت تا «روضه الشهدا»ی ایذه برگزار شد، شرکت کرد.

دولتمردان پیگیر حادثه ایذه/ سرعت عمل در دستگیری تروریست‌ها

در این ارتباط صادق خلیلیان استاندار خوزستان در آیین تشییع پیکر شهدای عملیات تروریستی ایذه گفت: تعدادی از عناصر و عوامل این حادثه تروریستی حین فرار از منطقه دستگیر شدند و بازجویی از آنها آغاز شده است.

رئیس جمهور همچنین ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای این واقعه، دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

دولتمردان پیگیر حادثه ایذه/ سرعت عمل در دستگیری تروریست‌ها

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمن در حوادث اخیر در خوزستان ناموفق بوده است، گفت: حادثه‌ای که در ایذه رخ داد، حادثه‌ای تروریستی بود که امیدواریم عوامل این اتفاق به زودی دستگیر شوند و برخورد قاطع با این افراد انجام پذیرد.


دستگیری برخی عوامل حادثه در حین فرار از کشور

۱۱ نفر از افرادی که در حادثه ایذه دست داشتند، دستگیر شدند

وی همچنین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی آخرین خبرها از دستگیری عوامل حادثه ایذه را رسانه ای کرد و گفت: اکنون ۱۱ نفر از افرادی که در این قضایا دست داشتند، دستگیر شدند؛ یکی از آنها می خواست از طریق مرز یکی از استان های شمال غربی خود را به اروپا – آلمان یا فرانسه – برساند که دستگیر شد.

به محض وقوع این حادثه آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در تماس تلفنی با استاندار خوزستان، به وی دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

خلیلیان با تاکید بر اینکه سردمداران این حادثه تروریستی در خارج از کشور هستند، تاکید کرد: در این حادثه عده ای با سوءاستفاده از هیجانات جوانان و مطالبات آنان شروع به تیراندازی کردند و تعدادی از هموطنانان را به شهادت رساندند که بلافاصله شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار مقامات انتظامی و امنیتی قرار گرفت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84946589/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B0%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7

وی با تاکید بر اینکه دشمن با ایجاد ناامنی در رویای سوریه سازی است ولی این رویا با حضور مقتدرانه و آگاهانه این ملت بزرگ محقق نخواهد شد، به خانواده‌های این شهدا تسلیت گفت و اظهار داشت: این حادثه تروریستی حقیقتا یک رویداد تلخ بود و رهبری و دولت و همه آحاد ملت ایران با شما مردم غیور ایذه همدرد و در غم شما شریک هستند.

وی این نکته را بیان کرد که تروریست ها یک شب پیش از حادثه، دوربین های محل را با گلوله تخریب و سپس نیت پلید خود را عملی کردند.

دولتمردان پیگیر حادثه ایذه/ سرعت عمل در دستگیری تروریست‌ها

به دنبال آن، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در سفر به خوزستان با قدردانی از نهادهای ذی‌ربط در پیگیری عملیات تروریستی ایذه، بر مجازات سریع و قاطع عوامل این حادثه تلخ تأکید کرد.

وی در سفری که روز پنجشنبه به این استان داشت، در جریان اقداماتی که نهادهای ذی‌ربط در زمینه پیگیری عملیات تروریستی ‌ایذه انجام دادند، قرار گرفت.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی