رئیس ستاد مرکزی اربعین: هموطنان موقتا از سفر به عراق خودداری کنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی در دستور کار قرار دارد که با توجه به گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، سید مجید میراحمدی روز دوشنبه در گفت‌ وگویی تاکید کرد: با توجه به برخی ناآرامی‌ها در عراق، مقررات منع رفت و آمد در بغداد اعلام شد به همین دلیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد زائران ایرانی از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

میراحمدی تصریح کرد: خوشبختانه با تجارب موجود، آمادگی خوبی در دستگاه‌های متولی در تامین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم همچون گذشته، رضایت مندی زائران را در این زمینه جلب کنیم و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

همچنین نماینده وزارت بهداشت از آمادگی کامل این وزارتخانه در تجهیز کامل امکانات بهداشتی اعم از سرم که مهم ترین ابزار درمان گرمازدگی است سخن گفت و اعلام کرد: با وزارت بهداشت عراق هم هماهنگی های لازم  برای ارائه خدمات به زائران به عمل آمده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84871852/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8Cوی همچنین درباره ازدحام در خروجی‌های مرز هم خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش بر این است تا جمعیت متناسب با ظرفیت‌ گذرگاه‌های مرزی، هدایت شوند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید دارد، گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، متولیان اصلی سلامت زائران در پایانه های مرزی و آن سوی عراق را برعهده دارند و برای همین با تمام ظرفیت در این عرصه وارد می شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: درباره امنیت و سلامت مسافر ایرانی در عراق جای هیچ نگرانی نیست و آنها با برنامه ریزی به کشور باز خواهند گشت.

میراحمدی با بیان اینکه زائران منتظر اطلاع‌رسانی بعدی باشند، ادامه داد: زائران ایرانی که قصد سفر به عراق را دارند موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند و با بازگشت آرامش، حماسه عظیم اربعین حسینی با شکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

امنیت و سلامت زائران اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین حسینی است 

وی همچنین روز دوشنبه در نشست کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در وزارت کشور برگزار شد، افزود: در مراسم معنوی اربعین امسال موضوع سلامتی زائران دغدغه و اولویت اساسی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: براساس آخرین برآوردها، تقاضای تمدید و صدور گذرنامه امسال در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از استقبال عاشقان حسینی برای حضور در عتبات عالیات است.

میراحمدی تصریح کرد: در نشست امروز، اعضای کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی بر پرهیز از حضور افراد مسن، دارای بیماران زمینه ای، افراد دارای مشکلات تنفسی و همچنین کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل مساله گرما و ازدحام جمعیت تاکید کردند.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: لازم است تا آغاز این مراسم معنوی همه امکانات و نیازهای درمانی، تامین و در مرزها و مسیر حضور زائران مستقر شود.

در ادامه این نشست نماینده جمعیت هلال احمر از افزایش سه برابری پایگاههای درمانی، نیروی انسانی و لجستیک در اربعین امسال خبر داد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی