راهنمای خرید لپ تاپ تا 30 میلیون تومان (مرداد 1401)

این لپ تاپ 2.39 کیلوگرم جرم دارد که با توجه به سختافزار داخل آن، وزنی به شدت ایدهآل به حساب میآید. زفیروس G14 یکی از جذابترین و لوکسترین لپتاپهای گیمینگ است، که فقط ۱٫۷ کیلوگرم وزن و کمتر از دو سانتیمتر ضخامت دارد. هر دو لپ تاپ گیمینگ ریزر در همین سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد. این لپ تاپ در حقیقت نسخهی نسل بعدی G531GW از ایسوس محسوب میشود که در سال 2020 رونمایی گردید و با سختافزار حرفهای و طراحی بهروز، به رقیبی جدی برای دیگر لپ تاپهای گیمینگ بازار تبدیل شد. هر چند که تامین انرژی این سختافزار قوی کار آسانی نیست، اما با بهرهگیری از باتری چهار سلولی، 80 وات ساعتی و شارژر هیولای 330 واتی، میتواند این محصول قدرتمند را تا بیش از 3 ساعت در اختیارتان بگذارد. در این محدوده قیمت لپ تاپ 15 اینچی اینتل مدل Intel NUC X15 C71FBG – AB نیز محصول همردهای است که در صورت عدم موجودی این لپ تاپ میتواند گزینه خوبی برای کاربران باشد.

در ادامه نوشتار لیست قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ امروز 30 دی 1400 همراه ما باشید. این سری گیمینگ لنوو با CPU قدرتمند نسل دهم و گرافیک قدرتمند 6 گیگابایتی قابلیت اجرای سنگینترین بازیها و نرمافزارهای بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون گرافیکی را دارند. جالب است بدانید که لنوو لپ تاپهای آیدیا پد گیمینگ 3 را فقط به CPU اینتل Core i5 عرضه نمیکند. در نام کارت گرافیکهای انویدیا و اینتل برخلاف پردازندههای آن از عبارتهای خاص استفاده نمیشود. احتمالاً بزرگترین نقطهی ضعف این لپ تاپ همین فضای ذخیرهسازی آن است که کاربر میتواند برای برطرف کردن آن یک حافظهی SSD جداگانه برای لپ تاپ خریداری و نصب کند.

پردازنده مرکزی کممصرف اما بسیار قوی اینتل مدل i9، پردازشگر گرافیکی بسیار پرقدرت GeForce RTX 3080 Laptop GPU GDDR6 بههمراه 32 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) مجموعه سختافزاری بسیار قدرتمند این لپتاپ را تشکیل میدهند که برای کارهای گیمینگ، مهندسی، محاسباتی، پردازشی، مالتیمدیا، ادیت، میکس و مستر، انیمیشن، فیلمسازی و تقریبا تمام کارهایی که میشود با یک لپ تاپ انجام داد، بسیار مطلوب و ایدهآل هستند. درست است که از نظر قدرت پردازش گرافیکی، فاصله نسبتا زیادی با دو مدل قبلی دارد، ولی در عوض بدنهای باریک و سبک و امکاناتی جذاب مثل نمایشگری با رنگهای دقیق، سیستم صوتی پیشرفته با پشتیبانی از دالبی اتموس، حافظه SSD فوق سریع و از همه مهمتر فناوری AniMe Matrix را در اختیارتان قرار میدهد. در نسل جدید این خانواده، مدل گیمینگ OMEN 17t-CK000-B6 صفحهنمایش 17.3 اینچی دارد، پنل IPS با وضوح Full HD که با بهرهمندی از روکش مات و روشنایی 300 nits به همراه استفاده از تکنولوژی کاهش نورهای آبی مضر برای چشم (Low Blue Light)، قابلیت استفاده در هر فضایی را برای کاربر خود فراهم میکند. این فرمانهای چند لمسی برای کارکرد بهتر با برنامهها کاربرد دارد، اما بهتر است که همیشه از موس همراه با کیبورد برای دستیابی به عملکرد سریعتر بهره ببرید.

بدین معنا که لپتاپهای لنوو هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت، در سطح کاملا قابل قبولی قرار دارند. در سمتی دیگر ریزر بلید ۱۵ اینچی Advanced با یک نمایشگر ۳۶۰ هرتزی 1080p با نرخ رفرش ۲ میلیثانیهای یا یک پنل ۶۰ هرتزی 4K OLED با نرخ پاسخگویی ۱ میلیثانیهای یا همچنین یک پنل ۲۴۰ هرتزی Quad HD قابل سفارش است. همچنین 16 گیگابایت رم DDR4 در Legion 5-JD وجود دارد که تا 32 گیگابایت قابل افزایش است. لپ تاپ مذکور از باتری چهار سلولی و 56 واتساعتی استفاده میکند که برای شارژ کردن آن تنها به 1 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

سیستم خنک کننده حرفه ای برای خنک سازی لپ تاپ تولید شده توسط سخت افزار قدرتمند سبب شده تا دمای کلی لپ تاپ در محدودهمتناسبی قرار بگیرد. شما میتوانید آنهایی که نمره بالایی کسب کردهاند را مشاهده کرده و بهترین لپ تاپ گیمینگ از دیدگاه خود را انتخاب کنید. مدل Pavilion Gaming 15-EC1046NR یکی از بهترین لپ تاپهای گیمینگ با پردازنده Ryzen 7 4800H است که از پس تمامی پردازشهای سنگین بر میآید. با چنین سختافزار قدرتمندی، حتی بازیهای سنگینی مثل Crysis Remastered یا Red Dead Redemption 2 را میتوانید با حداکثر تنظیمات گرافیکی و رزولوشن Full HD اجرا کنید. مثل دیگر لپتاپهای لنوو، قدرت پردازشی زیادی را با هزینهای معقول در اختیار گیمرها قرار میدهد.

لپ تاپ دیگر ریزر، مدل بلید پرو ۱۷ نیز به یک نمایشگر ۳۶۰ هرتزی 1080p با اندازه ۱۷.۳ اینچی یا یک پنل ۱۶۵ هرتزی Quad HD و یا همچنین پنل ۱۲۰ هرتزی 4K (برای نخستین بار در سری ریزر) مجهز خواهد بود. صفحه نمایش 15.6 اینچی این محصول دارای وضوح تصویر 4K است. پردازنده این محصول از فرکانس 2.9 تا 4.2 گیگاهرتز استفاده میکند. مدل GS76 Stealth شرکت اماسآی (MSI) یکی از لپتاپهایی است که بدنهی مقاومی دارد و با پردازندهی نسل جدید اینتل، یعنی Core i9 11900H TIGER LAKE با فرکانس پردازشی 2.5 تا 4.9 گیگاهرتز و 24 مگابایت کش، یک لپتاپ قدرتمند به حساب میآید. GS76 Stealth از باتری قدرتمند شش سلولی و 80 واتساعتی استفاده میکند، اما شارژ شدن آن چیزی حدود 3 تا 4 ساعت طول میکشد. شارژ شدن لپ تاپ 2 الی 4 ساعت طول میکشد و از باتری چهار سلولی و 72 واتساعتی استفاده میکند. در این راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ نیاز است تا به برندهای ارائه دهنده این نوع از لپتاپها نیز اشاره کنیم. در این مطلب قرار است راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. اما باید در نظر داشت که لپتاپ گیمینگ عمر باتری بالایی ندارد، کیفیت آن در نمایش دقیق رنگها پایین است و به دلیل داشتن سیستم خنک کننده قوی، طراحی زمختی دارد.

این لپ تاپ به مانند تمام محصولات این لیست، از درایو نوری استفاده نمیکند. در بازار ایران شما میتوانید انواع و اقسام لپ تاپها در برندها و کیفیتهای متفاوت را پیدا و خریداری کنید. پورتهای USB Type-C و HDMI روی لبههای این مدل از ایسوس دیده میشود که با استفاده از آنها میتوان انواع ابزارهای جانبی را بدون نیاز به هیچ مبدلی به این لپ تاپ متصل و از آن ها استفاده کرد. در مجموع، اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ خوشساخت و سبک برای انواع کاربریهای روزمره خود هستید، این مدل ایسوس میتواند یکی از انتخابهای شما باشد. در مجموع اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ خوشساخت و بسیار قدرتمند در همه جوانب هستید، مدل ZenBook Pro Duo ایسوس میتواند یکی از انتخابهای شما باشد. لپ تاپ ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W از محصولات شگفتانگیز و ردهبالای شرکت ایسوس محسوب میشود که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. همهی این لپ تاپها میتوانند از حداکثر ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی کنند. لنوو مثل همیشه در این لپ تاپ هم از درایو نوری استفاده کرده است و جالب است بدانید که به تعداد پورتهای استفاده شده هم لطمهای وارد نمیشود.

لپ تاپ G512LW-BB سه عدد درگاه USB 3.0 و یک عدد درگاه USB Type-C دارد. مدل G512LW-BB از پردازنده گرافیکی فوق قدرتمند GeForce RTX 2070 استفاده میکند که هشت گیگابایت حافظه در اختیار استفادهکننده قرار میدهد. به دنبال رونمایی انویدیا از نسخه لپ تاپی کارتهای گرافیک لپ تاپی سری RTX 30، کمپانی ریزر نیز از نسل جدید لپ تاپهای ریزر بلید ۱۵ و بلید پرو ۱۷ خود با بهرهگیری از این پردازشگرهای گرافیکی رونمایی کرد. دیگر لپتاپ گیمینگ MSI که ارزش خرید بسیار بالایی در بازهی حدود ۷۵ میلیون تومان دارد، جدیدترین مدل سری Raider GE66 اماسآی است که مانند محصول قبلی معرفیشده از پردازندهی Core i7-12700H و گرافیک انویدیا RTX 3070 Ti بهره میبرد؛ بااین تفاوت که رم ۱۶ گیگابایتی این دستگاه گیمینگ از نوع بسیار پرسرعت DDR5-4800 است و نمایشگر آن نیز ابعاد کوچکتر ۱۵/۶ اینچی دارد. جدا از آن ، صفحه نمایش 15.6 اینچی با وضوح HD کامل 144Hz دارد که توانایی بازی آن را تکمیل میکند. هرچند شما میتوانید این لپ تاپها با یک پنل 1080p را هم برای به دست آوردن نرخ رفرش بالاتر تهیه کنید، اما سرعت و رزولوشن کمتری را به دست خواهید آورد. لپ تاپ مثل همیشه، درایو نوری را حذف کرده است تا بتوانید از پورتهای متعدد روی لپ تاپ استفاده کند.

یکی از مهمترین مواردی که باید در زمان خرید بهترین لپتاپهای ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان به آن توجه کنید، حافظه داخلی است. از ویژگی های بهترین لپ تاپ تا قیمت 25 میلیون تومان می توان دارا بودن حافظه داخلی SSD با ظرفیت 512، دارا بودن کیفیت بالای بدنه لپ تاپ و انعطاف پذیری آن، وزن کم و صفحه نمایش مناسب را ذکر کرد. قیمت امروز 30 دی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Zephyrus G14 در بالا ذکر شده است. اولین لپتاپ گیمینگ که در نوشتار لیست قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ امروز 30 دی 1400 معرفی شده، لپتاپ ایسر Predator Helios 300 است.

اما بزرگترین مشکل لپتاپهای گیمینگ، گرم شدن بیشازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنککننده آنها است. لپتاپ ایسر از سیستم خنککننده پیشرفتهای استفاده میکند که جلوی افت فاحش کارایی سختافزار را میگیرد. این تلویزیون دارای صفحه نمایش کیولد است و از سیستم عامل تایزن برخوردار است. آشفتگی بازار این روزهای کشور، تجربهی گیمینگ را بیش از پیش دشوار کرده است. قیمت لپ تاپ گیمینگ امروز 30 دی 1400 برای همه شما آشکار است. وجود پورتهایی مانند USB Type-A، USB Type-C، RJ45، HDMI و جک 3.5 میلیمتری صدا در بیشتر لپ تاپهای گیمینگ دیده میشوند. اما نهایتا اگر قصد خرید لپتاپ گیمینگ را دارید، در این نوشتار قیمت لپ تاپ گیمینگ امروز بازار را برای شما لیست نمودهایم. لپتاپ اچپی PAVILION 16-A0032 DX، در این لیست قیمت مناسبی دارد. از همراهی شما تا انتهای نوشتار لیست قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ امروز 30 دی 1400 سپاسگزار هستیم. پورتها هم تنوع خوبی دارند و روی لبههای دو طرف Ideapad 1 شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک ۳.۵ میلیمتری اتصال هدفون و کارتخوان هستیم. این لپتاپ با ضخامت حدودا 26 میلیمتری و وزن 2.7 کیلوگرمی، کاهش وزن و ابعاد را نسبت به نسلهای قبلی خود به همراه دارد. این لپتاپ با سختافزار حرفهای و وزن ایدهآل، مناسب امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصاً بازی است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی