راهنمای خرید پارتیشن اداری – Mokaab

ایجاد و طراحی محیط اداری مناسب با استفاده از مبلمان اداری برای تزئین داخلی، به مدیریت امور کمک میکند تا همه چیز برای کارکنان جذاب باشد. تمامی اوراق را باید همه شرکاء امضا نمایند. همه ما خوب میدانیم که تمام وظایف در محیط اداری محدود به کارهای تیمی نمیشود و کارکنان نیاز دارند که تایمی را تنها با خودشان و کاری که قرار است انجام دهند متمرکز باشند. نورپردازی متمرکز نیز همانگونه که از اسم آن مشخص است، روی یک بخش خاص تمرکز دارد و آن جا را روشن می کند. این حقیقت که انرژی کارکنان وابسته به نحوه کار و چگونگی مدیریت امور و محیط اداری است، کاملا انکار ناپذیر است. مکان و نحوه چینش میز منشی از مهمترین قسمت های اجرای دکوراسیون اداری میباشد. اما برای قسمت مدیریت فضای بیشتری را اختصاص داده و از نوع دیگری از پارتشین ها که متفاوت با قسمت های دیگر است استفاده می کنند.

به طورکلی پارتیشن بندی شیشه ای اداری با ایجاد سطحی شفاف، بستر مناسبی را برای تبلیغات فراهم کرده و از اصول و روندهای طراحی مدرن پیروی میکند. آخرین چیزی است که کسب و کارها هنگام طراحی شرکت به آن فکر میکنند تهویه مطبوع است. مراجعین و کارمندانی که از این مبلمان استفاده میکنند نباید در طول استفاده از مبلمان اداری احساس خستگی و ناراحتی داشته باشند. نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل میشود. ایده خوبی نیست که چنین محیطی را ایجاد کنیم که مردم احساس خستگی یا فشار کنند و هر لحظه برای رهایی از فشار بیشتر بر ذهن خود قصد ترک مکان را داشته باشند. نورپردازی در جلوه هر چه بیشتر رنگها و طراحی دکوراسیون شرکت نقش بسیار پر رنگی را ایفا میکند. رنگ ها از مهمترین عناصر دکوراسیون و طراحی اداری هستند. مرحله چهارم – از یک مشاور با تجربه جهت ارائه مشاوره لازم در پارتیشن بندی ساختمان کمک بگیرید. برای زدودن استرس از محیط اداری، لازم است رنگ آبی به مبلمان اداری اضافه شود.

شاید بسیاری از مردم نگران این باشند که استفاده از رنگ خاکستری باعث می شود تا محیط دفتر کارشان کوچک به نظر برسد. یکنواختی محیط، استفاده از رنگی با کنتراست بسیار زیاد در کنار رنگ مشکی انتخابی مناسب خواهد بود. کفپوش هایی که برای دکوراسیون فضای اداری به کاربرده می شن نباید لیز باشند و رنگ و ابعادشون باید با توجه به سبک معماری داخلی فضا و تناسبات محیط انتخاب بشه. افرادی که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند اغلب به سختی می تواند با دکوراسیون مدرن ارتباط برقرار کنند زیرا این افراد فضا های مجلل و کلاسیک را دوست دارند و تمایلی به قرار گرفتن در فضاهای مدرن و ساده را ندارند. از پارتیشن بندی اداری اغلب در شرکتهای کوچک استفاده میشود. یکی از المانهای دکوراسیون اداری کوچک استفاده از پارتیشنها برای تقسیم بندی و خصوصی سازی حریم کارمندان است. نور یکی از مهمترین مولفههای محیط است. برای طراحی محیط اداری نیاز است که انواع مبلمان و پارچه مبلی مناسب و کاربرد آنها را بشناسید، تا از مبل های خاص محیطهای اداری و رنگهای مناسب آنها استفاده کنید. چرا روز به روز بر کاربرد پارتیشن اداری و زیبایی آنها افزوده می شود؟ این مدل پارتیشن ها می توانند از جنس های مختلفی ساخته شوند.

طراحان بر اساس شعار معروف این سبک دکوراسیون “کمتر بیش تر است” به دیزاین فضای مورد نظر خود می پردازند. مبلمانهای شرکت را مدرن و شیک انتخاب کنید؛ زیرا این امر علاوه بر افزایش جلوه طراحی دکوراسیون داخلی شرکت در سلامتی کارمندان نیز موثر است. موجب افزایش روحیه میشود. برخی از کسب و کارها حتی تا آنجا پیش رفتهاند که چراغهای جداگانه و قابل کنترل را در هر بخش کاری دفتر نصب کردهاند تا کارمندان بتوانند آن را مطابق با روحیه خود تغییر دهند. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شرکت از مباحث مهم و با اهمیت است؛ زیرا این طراحی در روحیه پرسنل، دیدگاه ارباب رجوع و پرستیژ شرکت و برند شما تاثیر بسیاری دارد؛ در نتیجه باید دقت کافی را به کار گیرید تا در گوشه گوشه شرکت خود اصول و استانداردهای لازم را پیاده سازی کنید.

ایجاد هماهنگی بین رنگهای به کار رفته در کل دکوراسیون، از جمله کاغذ دیواریها، مبلمان، کتابخانه و … نبود دیوار موجب افزایش ارتباط و همکاری بین اعضای تیم میشود. نصب پارتیشنهای اداری شیشهای در دکوراسیون اداری منجر به افزایش بهره وری در میان نیروی کار میشود. این امر اثباتی بر این نظریه است که دکوراسیون داخلی اداری خلاقانه منجر به عملکرد مثبت کارکنان می­شود. محیط اداری خوب، ارتقای عملکرد و تعامل نیروها را با خود به ارمغان می آورد. حال اگر این فضا سبب عملکرد راحت و آسایش آنها شود، میتواند رضایتمندی بیشتری را به همراه داشته باشد و از این طریق سبب افزایش تولیدات و دستاوردهای بیشتر گردد. رنگهای مناسب میتوانند تأثیر روانشناختی بر روی افراد داشته و باعث احساس رضایت و شادابی آنها شوند. استفاده از گلدان و سایر موارد تزئینی بر روی میز کارمندان باعث میشود که فضا، سر زنده و زیبا شود. از خود پارتیشنها میتوان بهعنوان عناصر دکوراتیو استفاده کرد.

پروژه ی فوق دفتری است به مساحت ۱۱۵ مترمربع و کار طراحی و اجرای را رضا نجفیان انجام داده است. برای طراحی محیط اداری استاندارد، رنگ سفید و کفپوش رنگی بسیار موثر است. طیف رنگی نارنجی و قرمز فضاها اداری رو پویا تر می کنه و رنگ آبی می تونه برای دکوراسیون فضاهای استفاده بشه که نیاز به تمرکز در اونها بالاست، از رنگ سبک هم می شه به منظور القای حس ارامش در فضا استفاده کرد. در رنگ آمیزی شرکت باید از رنگهایی استفاده کنید که تمرکز را افزایش میدهند و خوابآور نیستند. برخی استانداردها و نکات حیاتی وجود دارد که از رنگ بندی، پارتیشن بندی و چیدمان مهمتر است و باید حتما رعایت شود تا بهره وری و راندمان کاری افزایش یابد. با توجه به نکات ذکر شده، مشخص شد که لازم است برای طراحی داخلی واحد اداری از طراحان متخصص این حوزه استفاده نمود. لازم به ذکر است که حامی ساخت تمامی اصول مورد نیاز را در طراحی دکوراسیون شرکت رعایت میکند و طراحی شرکت شما را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد. مدرنیسم از سری تفکرات فلسفی و هنری نشات می گیرد که در پی تحولات گسترده صنعتی شدن جوامع غربی شکل گرفته است.

از طرفی این اجرا و طراحی باید به شکلی باشد که راحتی کارمندان را فراهم نماید و اعتماد مشتریان و مراجعین را نیز جلب کند. تمامی متریال مورد استفاده در این پروژه اداری توسط گروه مهر آداک طراحی و ساخته شده است که این برای کارفرما مزیت دارد. لازم به ذکر است که استفاده از پارتیشن های اداری برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار بدون وجود یک متخصص امکان پذیر نخواهد بود. به همین ترتیب، محیط اداری نیز باید جذاب و دارای استانداردهای لازم باشد. در هر صورت برای انجام دکوراسیون و طراحی و ساخت واحدهای اداری بهتر است از شرکت معماری ، مانند شرکت معماری هیرادانا که فعالیت های زیاد و موفقی در این زمینه انجام داده است ، کمک بگیرید تا کاری بی نقص و جذاب داشته باشید .

لازم به ذکر است که طراحی داخلی واحد اداری دکوراسیون داخلی به مراتب سختتر از اجرای دکوراسیون داخلی منزل است. ادغام سبک های طراحی داخلی منزل و اداری هم برای طراحی لابی می تواند بسیار جذاب باشد. از دیگر مدل های آن در منزل می توان به نوع دکوراتیو اشاره کرد که با فضای مدرن دکوراسیون داخلی، در این روزها بسیار کارآمد بوده و در دیزاین منزل از آن استفاده می شود. یک زیرزمین که قبلاً به عنوان یک مزرعهی عمودی آبزیان مورد استفاده قرار میگرفت، به یک آزمایشگاه ساخت دیجیتالی و یک استودیو فناوری تبدیل شده است. این که محیط اداری شما در کجا قرار دارد مهم نیست، بلکه میزان و چگونگی محیط و برخورد در آن باید گرم و صمیمی باشد و باعث جذب مخاطبین شما شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مواردی که به طراحی دکوراسیون داخلی شرکت کمک میکند چیدمان بینظیر و استفاده حداکثری از فضای شرکت است؛ پس جدا از اصول طراحی دکوراسیون شرکت، باید به دلنشین بودن و مورد پسند بودن چیدمان نیز توجه کنید. چنین دکوراسیونی می تواند در فضایی که مهمان ها در آنجا حضور پیدا می کنند و یا فضایی که محل انتظار می باشد، شیک بودن برند شما را به رخ بکشد. با ایجاد طراحی محیط اداری مناسب و استاندارد، دفتر کاری خود را به یک محیط مناسبتر برای حضور پرسنال و ارباب رجوع تبدیل کنید. ” برای شما آماده شده است که می توانید به آن نیز رجوع کنید. با وجود این، رنگ سفید همچنان به عنوان رنگ محبوب در فضاهای اداری دیده می شود. این فضاها تصادفی اتفاق نمیافتند، بلکه عمداً با انتخاب عناصری خاص طراحی میشوند که نیازهای عملی و زیباییشناختی شرکت و کارکنان آن را تکمیل میکنند. این نوع از پارتیشنها به عنوان دیوارهای جداکننده محسوب میشوند. برای طراحی اتاق مدیریت دو سبک وجود دارد که بسته به سلیقه افراد انتخاب میشوند.

برای داشتن شرکتی ایده آل و لاکچری از رنگهای شاد در فضای شرکت استفاده کنید. یکی از مواردی که در طراحی محیط اداری مورد استفاده قرار میگیرد و موجب شیک نشان دادن محیط میشود استفاده از نور است. حتی برای جلب توجه، قرار دادن نام تجاری شرکت بر روی دیوار، روشهایی عالی برای نشان دادن نگرش خلاقانه و منحصر به فرد شما است. در صورت کوچک بودن فضای شرکت، میتوانید کتابخانه و سایر وسایل دکوری را در یک پارتیشن شیشهای نیمه مات قرار دهید. که میتوان گفت بهترین گزینه برای عایق بودن صدا و حرارت می باشد و وزن بسیار بیشتری نسبت به پارتیشن های تک جداره دارد. اما اگر فضای اداره کوچک باشد ، این سبک بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد . معمولا پرده ها در این سبک با فرش ها هماهنگ انتخاب می شوند.

محل کار در واقع یک خانه دوم برای کارکنان است و اگر آنها در آن راحت نباشند، نمیتوانند به درستی به انجام مسئولیت های خود بپردازند، بنابراین بسیار مهم است که یک سیستم داخلی مناسب داشته باشیم و وسایل مورد نیاز برای آرامش و زیبایی دفتر را تهیه کنیم. بنابراین در صورتی که شما نیاز به پارتیشن اداری ارزان و یا پارتیشن اداری دست دوم نیز داشته باشید می توانید با ما تماس بگیرید. بنابراین اگر با کمبود فضا مواجه هستید، میتوانید مبلمان حجیم و جاگیر خود را با انواع مبلمانی جایگزین کنید که فضای کمتری را اشغال میکنند. دیوارها در رنگ سفید به کار برده میشوند، زیرا احساس روشنی و سبکی ایجاد میکنند. بسیار مهم است که به آنها این احساس القا شود که به سمت یک مکان کاری جذاب و ایدهآل برای فعالیت کاری خود، میروند.

برای انتخاب رنگ مبلمان هماهنگی آن را با سایر وسایل شرکت، در اولویت قرار دهید. میز اداری در داخل دفتر باید به گونهای قرار گیرد که همه چیز به درستی انجام شود. مهم این است که همه چیز به گونهای ترکیب شده باشد که تمامی عناصر مبلمان اداری به شکلی استاندارد و با رعایت اصول طراحی شکل گرفته باشد و کارکنان در محیطی آرام بدون هیچ مشکلی بتوانند کار کنند. از طرفی در ساختمانهایی که دارای معماری کلاسیک هستند نیز نمیتوان طراحی داخلی واحد اداری را به شکل مدرن پیش برد و از میز اداری مدرن در دکوراسیون استفاده کرد. با توجه به اینکه فضای اداری شرکت بیمه یک فضای مورد استفاده و در ارتباط با مردم است، بهتر است از سبک های معاصر شامل مدرن یا پست مدرن استفاده شود. شابی شیک برگرفته از طراحیهای قدیمی و آنتیک فرانسوی و مبلمان تقریباً راحت استو از همه مهمتر سبک زندگی قدیمی و بدون محدودیت زمانی را ارائه میدهد. در طراحی محیط اداری، لابی جذابیت اصلی برای همه کسانی است که وارد دفتر کاری شما میشوند، ممکن است آنها مهمان باشند یا ممکن است مصاحبه گران برای استخدام جدید طراحی داخلی اداری یا مشتریان باشند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی