رضایی: برای شکستن دیوارهای تحریم برنامه داریم

وی ادامه داد: مردم استان بوشهر امروز در تداوم کارنامه درخشان خود می‌توانند در صحنه اقتصادی نقش آفرینی بالایی داشته باشند زیرا در این استان منابع عظیم نفت و گاز است و هم اینکه واحدهای معدنی، ظرفیت‌های کشاورزی و مهم‌تر از آن ساحل دریای خلیج فارس در اختیار مردم خوب اینجا است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84931627/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضایی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: امروز برای طی مسیر پیشرفت کشور یک مبارزه و مسابقه جدی بین ما و مخالفان ایران در خارج و در منطقه وجود دارد تا پیشرفت کشور شتاب گیرد.

رضایی عنوان کرد: فرصت‌های خیلی خوبی در منطقه خارگ و کل استان بوشهر دیده می‌شود که انتظار است طی ماه‌های آینده سرعت بیشتری به انجام پروژه‌‎های این استان داده شود.

رضایی یادآور شد: پالایشگاه‌هایی در خارگ در دست  احداث است تا با بهره‌برداری از این واحدها، گازهایی که طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر آتش می‌گرفت تبدیل به محصولات ارزشمند می‎‌شود که هم قابلیت صادرات خواهد داشت و هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای نمونه منابع عظیم گازهایی که از نفت حاصل می‌شود بیش از ۶۰ تا ۷۰ سال است که می‎‌سوزد، علاوه بر تخریب محیط زیست از این ثروت عظیم انرژی نیز استفاده مطلوبی نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی بخوبی متوجه شدند که ایران در مسیر پیشرفت خود سرعت گرفته و بدون تردید در ماه‌ها و سال‌های آینده دیوارهای تحریم بیشتر شکسته خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: سرعت در پیشرفت بدون حضور گسترده و میلیونی مردم در اقتصاد امکان پذیرنخواهد بود و امروز نیز که از جزیره خارگ بازدید شد، استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید تبدیل به ثروت ملی شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: روز به روز وضعیت اقتصادی کشور رو بهبود است ولی نباید این موضوع فراموش شود که اکنون در جنگ اقتصادی درگیر هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با تلاش استاندار بوشهر سعی بر این است با استفاده از امکانات صنعتی موجود در استان آب شرب موردنیاز منطقه به نحو مطلوبی تامین شود.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی