سرلشکر صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به تلاش نیروهای مسلح برای خودکفایی اشاره کرد و افزود: در دوران جنگ عراقی ها تجهیزات محور اما ایران فکر محور بود و با اتکا به توان و دانش خود به تجهیزات مورد نیاز دست یافت.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی به تعداد انگشتان دست هم «آرپی‌جی» نداشتیم گفت: اکنون در بخش ساخت و تولید پهپاد به قدرت بالایی رسیده ایم و موشک سازی را هم آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی روز دوشنبه در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس در دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به حوادث اخیر در کشور افزود: آیا سپاه پاسداران و بسیج نمی‌توانند با علم و آگاهی ماجرا را زودتر جمع کند؟ من مطمئن هستم این جریان به تعبیر مقام معظم رهبری به زودی جمع می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه توانست در سال ۶۵ و در جریان عملیات کربلای پنج هواپیمای بدون سرنشین بسازد که نشانگر برتری فکری ایران در جنگ نسبت به دشمن بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84949089/%D8%B3%D8%B1%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D8%B5%D9%81%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

وی با تاکید بر رفع مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار داشت: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید، پس نباید بی‌توجه باشیم. ما باید مشکلات‌ مردم را حل کنیم زیرا انقلاب اسلامی آمده که وضعیت مردم را بهتر کند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه در عملیات فاو ۳۰ تیپ را ایجاد و سازماندهی کرد، یادآور شد: نه تنها رژیم بعث عراق بلکه سرویس های جاسوسی آمریکا در عملیات فاو غافلگیر شدند.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه ما یک ملت قدرتمند هستیم که رهبری خردمند ، شجاع و لایق داریم، ادامه داد: ما ضعف‌هایی داریم که در نیروهای مسلح کمتر است اما باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی