سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

رئیس جمهور اظهار داشت: طرح دومی که در ابتدای ورود به شهرستان بازدید کردیم مترو بود، این حق مردم اسلامشهر است، چون مردم و کارگرانی که می خواهند به تهران بروند و برگردند، باید رفت و آمدشان تسهیل شود، با این پروژه امکان خوبی برای سهولت در رفت و آمد است.

سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که برای بهره برداری از بندر خشک تعیین کرده ایم حداکثر از امروز به مدت ۲ ماه است تا زمینه اشتغال حداقل پنج هزار نفر فراهم شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84952167/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%BE%D8%B1-%D8%AB%D9%85%D8%B1

کارگران این شرکت صنعتی، مشکلات خود را با رئیس جمهور مطرح و از پیگیری حل بخشی از مسائل این کارخانه با ورود ستاد احیای بنگاه های اقتصادی و استانداری تهران قدردانی کردند.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز این خبر را اعلام کرد که فاز نخست این بیمارستان شامل درمانگاه ها و اورژانس تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و ادامه طرح تا یک سال و نیم دیگر آماده افتتاح می شود.

خبرهای خوش رئیس جمهور در جمع مردم اسلامشهر

وی ادامه داد: چهار کارگاه در این طرح فعال است که یک قطعه به صورت دستی درحال اجرا است که فقط ۲۴۰ متر مانده که به انتهای خط سه متروی پایتخت متصل شویم.

سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

فخاری ادامه داد: اسلامشهر در حوزه تولید مواد لبنی در کنار تهران جایگاه خوبی دارد که همین حوزه ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

رئیس جمهور در نخستین برنامه این سفر یک روزه به اسلامشهر از روند عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخخوابی این شهرستان بازدید کرد و توقف ۱۳ سال عملیات عمرانی آن را غیر قابل قبول و تداوم اجرای این پروژه را طی یک سال گذشته قابل قدردانی برشمرد.

آیت الله رئیسی یادآور شد: مسئله سوم بیکاری بوده و ایجاد اشتغال امروز یکی از ضرورت های شهرستان اسلامشهر است که پیگیر راه اندازی بندر خشک آپرین هستیم که مرکز بسیار مهمی برای ایجاد اشتغال می تواند باشد.

به گفته حمیدی، کارگاه بعدی، یک قطعه مکانیزه به طول ۱۰ کیلومتر بوده که تا کنون حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.

وی اظهار داشت: اسلامشهر ظرفیت های خوب و ویژه ای دارد از ظرفیت های صنعتی تا ورزشی. همچنین وجود مراکز علمی و پژوهشی و دانش بنیان هم از دیگر ظرفیت های اسلامشهر است.

رئیس جمهور در برنامه پایانی خود در این سفر یک روزه، در جمع مردم اسلامشهر حاضر شد و طی سخنرانی خود خبرهایی از پیگیری مشکلات اهالی این شهرستان داد.

به گفته فخاری، تولید ماهی های زینتی در اسلامشهر رواج دارد که نشان می دهد خود این شهرستان یک خلیج فارس کوچک است.

گفت و گو با کارگران کیان تایر

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تاکید کرد.

علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر گفت: تولید مواد لبنی ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در اسلامشهر ایجاد کرده‌است.

وی افزود: در همین جلسه شورای اداری امروز قرار شد به زودی مشکل اجرای مترو اسلامشهر رفع شود و ما شاهد آن باشیم تا کار مترو با سرعت پیش برود.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این بازدید از پیشرفت ۷۳ درصدی عملیات اجرایی این بیمارستان خبر داد که ۴۳ درصد آن مربوط به یک سال گذشته است.

حضور در شورای اداری

تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هشتمین سفر استانی رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران به مقصد شهرستان اسلامشهر بود، سفری که از ابتدای صبح روز پنجشنبه سوم آذر شروع شد و تا ظهر همین روز ادامه داشت.

وی افزود: امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است.

آیت‌الله رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آنها اشاره و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل کیان تایر تاکید کرد که هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات کارگران شرکت اقدام شود تا بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.

به گفته آیت الله رئیسی باقی کار و فازهای دیگر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هم در سال آتی به نتیجه خواهد رسید، این مرکز درمانی فقط برای اسلامشهر نیست و مردم می توانند از آن بهره مند شود.

سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر درباره روند احداث متروی اسلامشهر به ایرنا گفت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است که در حال حاضر حفاری تونل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی به برنامه های این سفر یک روزه به اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائل این شهرستان سلامت و بیمارستان است، در ابتدای امروز از بیمارستان در حال احداث بازدید کردم، از ۱۴ سال قبل کار آغاز شده، اما متاسفانه پیشرفت کار مورد توجه نبوده ولی طی یک سال گذشته با تلاش دوستان و همکاران کار سه شیفته اجرا شده و فاز نخست بیمارستان بدون شک تا قبل از عید نوروز یا روز ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

رئیس جمهور در حاشیه شورای اداری اسلامشهر با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار کرد و در گفتگویی چهره به چهره، با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل و مشکلات کیان تایر از جمله تعیین تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است.

رئیس جمهور در برنامه سوم خود در اسلامشهر در شورای اداری حاضر شد و پس از دریافت گزارش بخش های مختلف از جمله علیرضا فخاری استاندار جدید تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت.

سفر رئیس جمهور به اسلامشهر؛ کوتاه اما پر ثمر

مترو مقصد دوم بازدیدهای رئیس جمهور در اسلامشهر

رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این طرح به گفت وگوی چهره به چهره پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

آیت الله رئیسی با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.

به گفته حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر، با احداث متروی اسلامشهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی