شهرداری‌ها برای توسعه کشور وظایفی فراتر از تکالیف روزمره برای خود در نظر بگیرند/ سرمایه‌های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هد

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اهمیت کلان شهرها در الگوسازی برای کل کشور گفت: اگر فرهنگ، سبک زندگی مردم و ساختار کلان شهرها بهبود پیدا کند، شاهد الگوبرداری و اصلاح رویه ها در سایر شهرهای کشور نیز خواهیم بود که به تدریج به افزایش نشاط جامعه کمک خواهد کرد. 

وی نقش شهرداری‌ها در توسعه کشور و رضایتمندی جامعه را پررنگ و اثرگذار ارزیابی کرد و اظهار داشت: رویکرد دولت این است که مسائل و مشکلات پیش روی شهرداریها باید مرتفع شود تا شاهد بهبود عملکرد شهرداریها و به تبع آن افزایش رضایتمندی در میان مردم باشیم. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نمای شهرها نباید خسته کننده و ملال آور باشد افزود: مبلمان شهری و طراحی نمای شهرهای کشور باید به گونه ای باشد که جامعه را به سمت نشاط و شادمانی هدایت کند و شهرداریها باید با جلوگیری از نفوذ زبان و فرهنگ بیگانه در تابلوها و نمای شهرها، به دنبال حفظ و صیانت از زبان فارسی و فرهنگ ایرانی و اسلامی باشند. 

در این جلسه که شهردار تهران و شهرداران کلان شهرهای ایران حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسات گذشته ارائه و برای رفع موانع پیش روی عملیاتی شدن این مصوبات تصمیم گیری شد. 

مخبر با بیان اینکه دولت به دنبال شکل گیری کشوری پیشرفته و قوی است، تصریح کرد: برای تحقق این امر همه دستگاه ها و نهادها باید همکاری لازم را انجام دهند و در این میان شهرداریها به عنوان کانون رضایتمندی جامعه، باید نقش و جایگاه خود را در توسعه و پیشرفت کشور معلوم کنند.

در این جلسه همچنین گزارشی از اقدامات شهرداریها در راستای برگزاری مطلوب و مناسب مراسم اربعین ارائه و اعلام شد که شهرداران کلان شهرها جلسات متعددی را با شهرداران شهرهای زیارتی عراق برگزار و تصمیمات لازم را برای همکاری با آنها در مراسم اربعین در حوزه حمل و نقل، آتش نشانی، سلامت و بهداشت و فرهنگ و رسانه اتخاذ کرده اند. 

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری ایرنا، محمد مخبر در این جلسه از شهرداری‌ها به عنوان حلقه میانی بین مردم و دولت یاد کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش اثرگذار و پر اهمیتی در توسعه و پیشرفت کشور دارند.

وی با یادآوری اینکه اشتغال زایی، تولید مسکن و کاهش تورم از رویکردها و تاکیدات دولت سیزدهم است، از شهرداریهای کشور خواست با بکارگیری منابع و اختیارات خود، سرمایه های مردمی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند تا با جمع آوری نقدینگی موجود در جامعه، شاهد تقویت پول ملی، اشتغال زایی و رونق تولید در بخش های مختلف و به ویژه در بخش مسکن باشیم.

مخبر تصریح کرد: شهرداران نباید تصور کنند که رسالت و تکلیف آنها فقط به اداره امور شهرها در شرایط عادی محدود می شود بلکه باید ماموریت هایی ویژه و فراتر از وظایف جاری برای خود در نظر بگیرند و علاوه بر اجرای دقیق تکالیف روزمره، نقش آفرینی جدی تری در توسعه کشور داشته باشند. 

در ادامه این جلسه شهرداران کلان شهرها در سخنانی ضمن تشکر از رویکرد دولت سیزدهم و پیگیری های دقیق معاون اول رئیس جمهور در خصوص مشکلات، درخواست ها و حوزه های مختلف شهرداری ها در سراسر کشور ، به بیان مشکلات و دغدغه های موجود پرداختند و پیشنهاداتی را در زمینه های مختلف مطرح کردند که توسعه ناوگان حمل و نقل، تفویض اختیارات بیشتر برای انجام بهتر تکالیف، کمک به بهسازی بافت فرسوده و جلوگیری از ریزش بناهای ناپایدار و تخصیص بودجه به شهرداریها در سفرهای استانی رییس جمهور از جمله این پیشنهادات بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84858405/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%88%D8%B8%D8%A7%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%85%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی