عضو هیات رییسه مجلس: نظر و دیدگاه نخبگان برای حل مشکلات کشور راهگشا است

رشیدی در پاسخ به اینکه چرا دشمنان فقط برای کشور ما این همه حجم زیاد دشمنی راه می اندازند، گفت: چون کشور ما آرمان دارد و ۴۳ سال است هنور ارزش ها و آرمان های انقلابی او زنده است و مانع آن است هر غلطی خواستند در منطقه انجام دهند و همه برنامه ریزی های آنها را بهم ریخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد رشیدی» عصر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات درمانگاه بوستان شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: اتفاقات و اغتشاشات بر آسیب های اجتماعی جامعه سوار شد که دشمنان هر بار به یک بهانه آن را فعال می کنند.

رشیدی گفت: نتیجه غفلت ما از مباحث جنگ نرم و فرهنگی نیز همین است که در ۶۰ ، ۷۰ درصد افراد حاضر در اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر جوانان زیر ۲۵ سال کشور باشد. 

رشیدی در بخش دیگر از صحبت های خود ، دروغ و خشونت را مولفه های اصلی اغتشاشات و آشوب های روزهای اخیر برشمرد و خواستار تبیین مسائل کشور توسط نخبگان و دانشگاهی شد، افزود: اگر نخبگان در جامعه منفعل عمل کنند، مرگ آن جامعه است و باید در راستای گفت و گوی درباره مشکلات و مسائل کشور نخبگان به میدان بیایند و حرف بزنند و راهکار ارایه دهند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84938327/%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D9%87%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%A8%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ایجاد اشتغال با تمرکز بر تقویت بخش خصوصی و چابک سازی دولت را یکی از راه های مشکلات کنونی جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این مسائل و مشکلات یک شبه بوجود نیامدند که یک شبه حل شوند بلکه باید پله پله با کمک نخبگان و دانشگاه‌ها آنان را حل کنیم.

وی همچنین یکی از مهمترین دلایل دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را پیشرفت در همه زمینه های علمی، صنعتی و نظامی دانست و تصریح کرد: این در حالی است تمام سختی ها و تحریم  ها را بر ما تحمیل کردند و چون آنها ایران را ضعیف می خواستند مانند پهلوی همه چیز را از آنان بخرد و وارد کند نه ایران قوی که نه تنها در بسیاری از موارد خود کفا شده بلکه صادرات علم و تکنولوژی دارد. 

وی بیان داشت: باید به سوال و نیاز و خواسته جوانان پاسخ می دادیم، حرف های آنان را بشنویم،  اما غفلت کردیم و اگر اقناع‌سازی راجب به دستاوردهای انقلاب اسلامی، امید آفرینی  اشتغال صورت می گرفت مطمئنا چنین نمی شد.

 وی بیان داشت: در آشوب ها و اغتشاشات روزهای اخیر اگر بگوییم ۱۰۰ درصد کار دشمنان بود کار اشتباهی است و همچینین بگوییم دشمنان نیز در آن دخالت تاثیرگذار نداشتند باز کار غلطی است چون می بینیم که دشمنان از مشکلات کشور ما، چه حجم سنگین حمله رسانه ایی که راه نمی اندازند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آری در بسیاری از موارد نیز در داخل کشور مانند گرانی، تورم و اشتغال و دیگر موارد دچار مشکل هستیم و باید بپذیریم که در حکمرانی ما نیز انتقاداتی وجود دارد مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی باعث غفلت ما به مباحث فرهنگی شده است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی