غرب دنبال ضربه به اقتصاد ایران با رمز آشوب است/ باید شرق متحد تشکیل شود

وی تصریح کرد: بیش از نصف جمعیت دنیا در آسیا و خاورمیانه قرار دارد، اتحاد شرق می‌تواند تسلط پوشالی غرب را بشکند و یکی از نگرانی آنها همین اتحاد است. کما اینکه از ابتدای انقلاب  نگرانی دشمن تشکیل ایران قوی به عنوان الگویی برای دیگر کشورها است.

رضاتقی پور انوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص علل بروز آشوب‌های اخیر، گفت: اگر سیر تاریخی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رابررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که هر وقت نهادها و مسوولان کشور برنامه‌های منسجمی برای رشد و پیشرفت ایران اسلامی ارائه دادند، دشمن با جنگ نرم و ترکیبی در پی مانع تراشی و جلوگیری از این رشد بر آمده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عضویت ایران در پیمان‌های بین المللی در دولت سیزدهم، گفت: یکی از راه حل‌های مقابله با توطئه‌ها و جنگ‌های ترکیبی و نرم دشمن، توسعه روابط و دیپلماسی منطقه‌ای است، عضویت در پیمان شانگهای یکی از دستاوردهایی دولت سیزدهم است که برای غرب و آمریکا بسیار سنگین تمام شد. بر همین اساس باید تلاش شود شرق متحد را شکل دهیم.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی خشم و عصبانیت دشمن را ناشی از پیشرفت کشور خواند و عنوان کرد: مردم ایران که سابقه گذر از جنگ سخت در اوایل انقلاب را دارند، به خوبی از توطئه دشمنان در مسائل اخیر کشور را هم عبور کردند و اگر همه روزهای سالهای بعد از انقلاب را به درستی مطالعه کنیم، متوجه حربه‌های جدید دشمن خواهیم شد که فقط در هر زمانی تغییر شکل داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جنگ سخت با ایران برای غربی‌ها به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی هزینه بالایی دارد، بعد از اینکه غرب از جنگ‌ و حضور نظامی در افغانستان، عراق و لیبی متحمل شکست شد، جنگ نرم با ایران را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر معاندان نظام ایران اسلامی به ظرفیت جنگ نرم و ترکیبی افزود: یکی از نمونه‌های جنگ نرم و ترکیبی تحریم اقتصادی است که بیش از ۱۳ سال است علیه ملت ایران اعمال می‌شود، اگر این تحریم ها علیه هر کشوری اعمال می‌شد تضعیف و شکست آن کشور را به همراه داشت. ملت ایران ضمن تحمل این تحریم‌های ظالمانه، مقتدرانه مقابل این هجوم‌ها ایستادند.

تقی پور خاطرنشان کرد: اما اگر سایر کشورها، ایران اسلامی را الگوی خود قرار دهند، روزی خواهد رسید که انقلاب اسلامی مهارنشدنی می‌شود و کشورهای تحت سلطه هم به آزادی و استقلال خواهند رسید.


منبع: https://www.irna.ir/news/84935032/%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A2%D8%B4%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D8%AF

تقی پور تاکید کرد: همبستگی و اتحاد مردم به ویژه در مراسم ۱۳ آبان نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

تشکیل شرق متحد مهمترین راه برای مقابله با جنگ نرم و ترکیبی دشمن است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه غرب در برخورد با انقلاب اسلامی از جنگ سخت فراری است، یادآور شد: ابعاد جنگ نرم و ترکیبی را هفته‌های گذشته در اغتشاشات شاهد بودیم و معاندان نظام در پی هدف قرار دادن اجتماع کشور بودند تا بوسیله کد آشوب به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه هدف جنگ نرم کنونی تخریب کشور و جلوگیری از پیشرفت است، یادآور شد: دشمن برای این هدف شیوه‌های ناملموسی را در پیش گرفته است و با پوشش شیک مشت آهنین در دستکش مخملین، برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی