قالیباف: جهاد تبیین در مقابل جنگ رسانه ای دشمن ضروری است

وی ادامه داد: یکی از عقب ماندگی های ما که نتوانستیم آنطور که باید و شاید در حوزه خنثی سازی تحریم موفق شویم و پیش برویم این است که باور ما نسبت به سنت‌های الهی در حوزه جنگ اقتصادی ضعیف شده و اینجاست که فرهنگ شهادت که مبتنی بر سنت‌های الهی است گره گشای کار ما می شود.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس به خصوص صاحبان شناوری که با رساندن آب و غذا از مسیر بهمنشیر به رزمندگان نقش مهمی در شکست حصر آبادان داشتند، اظهارکرد: در آن زمان نیز دو تفکر بود تفکر بنی‌صدر بعنوان فرمانده کل قوا این بود که در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح نمی توانیم بجنگیم این درحالی است که در کمتر از ۲ ماه از عزل بنی‌صدر حصر آبادان شکست و عملیات‌های غرور آفرین و پیروزمندانه ملت ایران به ثبت رسید.

به گفته قالیباف اگر در مسائل زیرساختی به این ۲ نکته بعنوان دغدغه‌های اساسی و پیشران استان توجه شود در کنار آن توسعه صنعت، محیط زیست، گردشگری و کشاورزی که قطب جدی در استان است می تواند نقش جدی در تحول اقتصادی در استان داشته باشد. 

قالیباف شیلات و صید را نیز بخشی از اقتصاد استان‌های ساحل نشین عنوان کرد و گفت: اقتصاد آبزیان باید ساماندهی و نگاهی نو داشته باشد و از این فرصت های عظیم استان استفاده بهینه شود.

وی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی کودک کش و رژیم ظالم آمریکا تلاش می‌کند با ترویج باورهای غلط، غیر واقعی، عملیات‌های رسانه ای و تحلیل هایی که بر روح و روان و ذهن جامعه مسلمان و آنهایی که در مقابل هژمونی آمریکا ایستاده اند و مبارزه می کنند، تاثیرگذاشته و آنرا متزلزل کنند.

به گفته قالیباف امروز مبارزه ما از جنس مبارزه سخت نظامی نیست و دشمن از این جبهه به طور قطع ناامید شده؛ البته به این معنی نیست که از قدرت دفاعی و بازدارندگی غافل باشیم و اگر چنانچه شرارت و خطایی انجام دهند پاسخ ندهیم، ولی تحلیل‌ها نشان می دهد که از این روش ناامید شدند، ولی در حوزه جنگ شناختی و اقتصادی برای شکاف بین نظام و مردم و ایجاد اختلاف در جامعه تلاش می کنند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: عظمت انقلاب اسلامی و عزت مسلمین همه اینها درس است که ما در مسیر سنت‌های الهی باید حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقر قالیباف بامداد جمعه در کنگره ملی سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار در دلوار شهرستان تنگستان افزود: اگر امروز رهبر معظم انقلاب تاکید بر جهاد تبیین دارند برای این است که مهمتر از جنگ اقتصادی، کشور با جنگ رسانه ای و شناختی روبرو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس، ذکر و یاد یک شهید برای این است که درک درستی از فرهنگ جهاد و شهادت برای اداره کشور، حکمرانی نو، مدیریت خلاقانه، حکیمانه، شجاعانه و مومنانه تصمیم بگیریم و حرکت کنیم و تردید نکنیم اگر اینگونه پیش برویم بدون شک موفق خواهیم بود و ناامیدی در این مسیر گناه نابخشودنی است.

وی  با تاکید بر توجه به مسائل زیرساختی استان بوشهر گفت: این استان ظرفیت‌های بزرگی دارد، ما به طور حتم در حوزه مسائل حمل و نقلی با تکیه بر حمل و نقل ریلی و دریایی و مساله آب باید به این  استان توجه کنیم.

قالیباف با بیان اینکه نسبت به دریا و اقتصاد دریا بیگانه نیستم، افزود: معتقد هستم که باید در زمینه مسائل اقتصادی ساحل نشینان چاره اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: ما از جهت زمانی در مقطع حساسی هستیم؛ در آستانه تنظیم برنامه پنج ساله هفتم بوده و باید به این اولویت ها در دولت برای برنامه ریزی ها در تنظیم برنامه و تصویب برنامه در مجلس توجه کنیم؛ امید می رود بزودی کار را پیش ببریم و با توجه به شرایط سخت اقتصادی در معیشت و اشتغال حرکتی روبه جلو داشته باشیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84875277/%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی با تاکید بر اینکه امروز ما به فرهنگ شهادت بیش از شهادت نیاز داریم، اظهار کرد: امروز ما به فرهنگ شهادت، مقاومت، گذشت، محبت، برادری، زیست مومنانه، خون دل خوردن و عقب نشینی نکردن از تهمت‌ها، جنگ شناخت‌ها، شناخت شیطنت دشمن نیاز داریم و اینکه در حوزه های مدیریتی و تصمیم گیری به دلیل تضاد منافع، از میدان‌های مینی که دشمن برای ما در این بخش‌ها گذاشته باید عبور کرد و برای تامین منافع عمومی جامعه و مردم صیانت و تلاش کرد.

وی تاکید کرد: قول می دهیم در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم دغدغه ما ساماندهی موضوع دریا، کسب و کار و تجارت باشد و باید به طور حتم براساس ضوابط و مقرارتی این کار انجام شود که هم منفعت معیشت زندگی مردم و هم مصلحت، توسعه و کمک به اقتصاد ملی هر دو باهم پیش برود، چون بدون شک همه ما این موضوع را درک کرده و بنابر تصمیم گیری و حل و فصل آن را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص سفر یک روزه به استان بوشهر گفت: این باور را دارم که بخش قابل توجهی از اقتصاد این مردم و کسانی که در کنار۲۲ هزار کیلومتر سواحل خلیج فارس زندگی می کنند در بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان بدون شک بخش عمده اقتصاد اینجا در معیشت، توسعه و تحول در اقتصاد ملی و محلی منبع اصلی آن دریا و آب است و به این موضوع شکی نداریم و اولویت اول ما نیز همین است.

قالیباف اضافه کرد: امروز دولت سیزدهم، مجلس یازدهم، دولتمردان و نمایندگان باید برای خدمت به مردم با همان فرهنگ و گذشت دوران دفاع مقدس در این مسیر بایستیم و تلاش کنیم.

وی یادآور شد: شهید رئیسعلی دلواری وقتی تصمیم به مبارزه گرفت و مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت، دست به تفنگ برای دفاع از این مرز و بوم و دفاع از وطن، مردم و مبارزه با ظلم و فساد برد، براساس هر شرایط مادی که حساب کنید هرگز نتیجه آن این نبود که پیروزی منتظر او است و هیچ معادله مادی حاکم نبود. 

وی تاکید کرد: مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که ثمرات آن در زندگی مردم در بعد مادی و معنوی مشاهده و گره از کار آنها باز شود و تلاش کنیم که ما با عقل متصل به وحی در کنار عزم مومنانه، ابتکار عمل، خلاقیت، تلاش مجدانه و خستگی ناپذیر و با شجاعت در فهم و تصمیم برای حل مشکلات و عبور از سختی ها گام برداریم.

به گفته قالیباف این فرهنگ شهادت و مقاومت است که ما را در جنگ شناختی و اقتصادی پیروز می کند و اینجا است که کلام رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه “خدای دفاع مقدس خدای جنگ اقتصادی نیز هست” پس می توانیم در این جنگ هم موفق شویم. 

دریا محور اصلی اقتصادی در استانهای ساحلی 

قالیباف گفت: همه تاریخ نشان می دهد پیش زمینه ورود استعمار به هر سرزمینی بی شک استبداد و وابستگی آن سرزمین است، پس همه این موارد درس‌های بزرگی برای ما به شمار می‌رود.

قالیباف ادامه داد: در حقیقت شهید رئیسعلی دلواری مبتنی با فرهنگ عاشورا  و با باورهای مکتب امام حسین پا به میدان گذاشت و باور داشت که اگر در مسیر سنت‌های الهی گام بردارد، مشمول لطف خداوند می‌شود.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی