قویترین محلول لوله بازکن خانگی

این کار از ورود دانههای برنج، تفاله چای، پودر قهوه، ماکارونی، خرده نان، پوست تخم مرغ، پوست میوه و سایر ذرات غذا به لوله فاضلاب جلوگیری میکند. استفاده از پودر لوله باز کن یا همان چنته به همین سادگی می باشد، منتهی باید در هنگام استفاده از آن حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید، چراکه برای تنفس و پوست خطرناک می باشد. در زمان استفاده از محلول لوله بازکن حتما از دستکش استفاده کرده و از تماس پوست و بدن با مایع اجتناب کنید. در صورتی که نمیتوانید این کار را انجام دهید، از لوله بازکن های حرفهای کمک بگیرید.

این زمان معمولا روی بسته بندی محلول لوله بازکن درج میشود. این در حالی است که گاه استفاده از این مواد جواب لازم را نمیدهد و لوله ظرفشویی همچنان بسته و گرفته باقی میماند. در برخی از موارد؛ چنانچه برای رفع گرفتگی فاضلاب و یا رفع گرفتگی چاه توالت استفاده از فنر برقی جواب نمی دهد. که از مهمترین آن می توان به باز شدن اتصالات لوله را نام برد که با گذشت زمان باعث نشتی آب می شود ما این روش را پیشنهاد نمی کنیم. سپس باید فکر کنید در حال ماهیگیری هستید تا بتوانید چیزی را که باعث گرفتگی شده را به سر قلاب بچسبانید و آن را بیرون بکشید. سپس مقداری جوش شیرین داخل سینک ریخته و با دست یا یک ابزار آن را به داخل چاه بفرستید. به علاوه اگر روغن اضافی غذا به هر دلیل وارد لوله ظرفشویی شد، حتما مقداری آب جوش داخل سینک بریزید تا از گرفتگی فاضلاب پیشگیری شود. اگر این وسیله بی نظیر را دارید، بدانید که استفاده از آن یکی از راه حل های آسان برای تخلیه چاه است. لوله بازکنی شرق تهران با استفاده از مجهزترین دستگاه لوله بازکنی آماده ی خدمت به شما در زمینه رفع گرفتگی لوله فاضلاب ، باز کردن گرفتگی فاضلاب ، رفع گرفتگی توالت فرنگی ، رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی ، رفع نشتی لوله و …

تا اینجا متوجه شدیم که چه نوع لوله های فاضلابی وجود دارد و چه نوع گرفتگی هایی در لوله ها رخ می دهد و رابطه گرفتگی ها با لوله ها را نیز متوجه شدیم و فهمیدیم که هر لوله ای گرفتگی خاصی دارد. گرفتگی لوله آب گرم در مسیر موتورخانه، گرفتگی لوله آب متصل به سینک و گرفتگی لوله آب گرم سرویس بهداشتی و حمام از پرتکرارترین سناریوها در این نوع گرفتگی است. از ریختن باقیمانده روغن و چربی غذا داخل سینک ظرفشویی پرهیز کنید. حتما هنگام استفاده از جوهر نمک از ماسک و دستکش استفاده کنید. استفاده از ترکیب نمک و سرکه یک روش عالی برای باز کردن لوله فاضلاب حیاط، آشپزخانه، حمام و توالت است. در چنین شرایطی باید آستینها را بالا زد و از وجود برخی ابزارهای خاص برای باز كردن لوله ظرفشويی استفاده کرد. ما به شما قول می دهیم بعد از اینکه خدمات لوله بازکنی جمهوری تهران را از ما دریافت کردید , در صورتی که مشکل لوله ها به طور کامل برطرف نشد , لوله بازکنی غرب تهران همکاران ما در اولین فرصت خود را رسانده و بدون دریافت کوچکترین هزینه مشکل را به طور کامل رفع خواهند کرد. در صورتی که حداکثر چند ساعت از ورود سیمان به لوله فاضلاب گذشتهاست، بهترین کار این است که چند سطل آب جوش تهیه کرده و با فشار داخل فاضلاب بریزید.

لوله بازکنی جنت آباد جنوبی اگر بصورت خوب و منظم صورت نگیرد باعث ایجاد مشکلاتی می شود. در حوالی چاه نو چاه کهنه نباشد واگر هم چاه کهنه ای هست باید تخلیه گردد زیرا همین امر باعث خسارات وتلفات جانی شده است. گرفتگی لوله آب گرم علاوه بر مصارف روزانه، روی عملکرد شوفاژ و پکیج هم تاثیر میگذارد. علاوه بر روش فوق میتوانید از ترکیب جوش شیرین با نوشابه استفاده کنید. بعد تمام بطری نوشابه را داخل سینک ظرفشویی، روشویی یا فاضلاب خالی کنید. سپس محلول را داخل چاه توالت یا سینک ظرفشویی بریزید. در صورت ورود محلول لوله بازکن به داخل چشم، به سرعت و برای 10 تا 15 دقیقه چشم را با آب از داخل به خارج بشویید و سپس به پزشک مراجعه کنید. گازهای ناشی از محلول لوله بازکن سمی و خطرناک است.

اما اگر چند روز از ریخته شده سیمان به داخل فاضلاب میگذرد، استفاده از آب داغ موثر نیست و باید از فنر برقی استفاده کنید. به این ترتیب ممکن است طی سال چند بار با گرفتگی لوله روبرو شده و عملا نیازمند خدمات لوله کشی در غرب تهران باشید. که تشخیص این کار را به یک فرد متخصص بسپارید چرا که ممکن است به توالت فرنگی آسیب بزنید. همچنین میتوانیم برای سرعت بیشتر، انتهای فنر را به دریل وصل کنیم، چرخش سریع فنر امکان آسیب دیدن را زیاد میکند. فنر لوله بازکن وسیله ای مانند دریل است که از موتور و فنر تشکیل شده است. زیرا کنترل دریل برای افراد بی تجربه سخت است و ممکن است به خود یا لوله آسیب بزنند. در این حالت از سطل فاصله بگیرید و مراقبت باشید که بخار را استنشاق نکنید زیرا ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود. این کار باعث میشود تا لوله بازکن به آرامی در آب حل شده و به لوله فاضلاب وارد شود. لازم به ذکر است که برخی از محلولهای لوله بازکن فقط برای بازکردن گرفتگی ظرفشویی ناشی از چربیها و برخی فقط برای رفع گرفتگی فاضلاب توالت و حمام ناشی از مو مناسب هستند. این ترکیب یکی از قویترین محلولهای لوله بازکن خانگی است.

همچنین در صورتی که از لوله بازکن جامد استفاده میکنید، آن را مطابق دستور داخل دریچه فاضلاب بیندازید و سپس آب را به صورت قطره قطره روی آن باز کنید. مصرف بیش از اندازه محلول لوله بازکن باعث آسیب به لولههای فاضلاب ساختمان میشود. زیرا آب سرد باعث سفت شدن چربی داخل لوله فاضلاب و در نتیجه گرفتگی لوله ظرفشویی میشود. نخ هنگام بازشدن به این بادکنک برخورد نموده و در واقع کمی به آن گیر می کند، به طوری که لحظه ای از باز شدن آن جلوگیری به عمل می آید که در نتیجه آن، نخ به آرامی و با تأخیر باز خواهد شد. همچنین اگر اشیاء قیمتی شما در فاضلاب ، راه آب و یا توالت و توالت فرنگی گیر کرده ، درآوردن آن را بدون خسارت به لوله بازکنی غرب تهران بسپارید تا ما با استفاده از دستگاه ساکشن این کار را برای شما انجام دهیم .

قسمت پلاستیکی لوله بازکن را طوری که آب نتواند به زیر این کلاهک نفوذ کند، روی چاهک قرار دهید و مقداری آب در سینک بریزید. البته میتوانید به جای این کار میتوانید ابتدا نمک را داخل سینک چاه فاضلاب ریخته و سپس سرکه را اضافه کنید. حداقل یک ساعت آب را باز نکنید و اجازه دهید ترکیب سرکه و نمک درون لوله فاضلاب بماند. اجازه دهید تا نوشابه برای حداقل یک یا دو ساعت داخل لوله بماند (برای گرفتگیهای شدیدتر اجازه دهید نوشابه تا 24 ساعت در لوله فاضلاب بماند). اجازه دهید مایع ظرفشویی برای 30 دقیقه داخل لوله بماند و سپس آب داغ را با فشار باز کنید تا گرفتگی لوله کاملا برطرف شود. همچنین بهتر است ابتدا با یک دستمال کاغذی چربی ظرفها را بگیرید و سپس آنها را بشویید. ترجیحا مدتی قبل از شستشوی ظروف و قابلمه ها، چربی های باقی مانده در آن (که ناشی از روغن زیاد غذا هستند) را با یک پارچه و دستمال تمیز کنید. از انداختن دستمال کاغذی داخل توالت فرنگی اجتناب کنید. البته همانطور که گفته شد جوهر نمک یک ماده شیمیایی و اسیدی است؛ به همین دلیل در زمان استفاده از آن حتما از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید.

بهتر است قبل از اقدام برای درخواست اعزام سرویس کار از شرکت لوله یار با روش های مختلف در لوله بازکنی و دستگاه های متفاوت آن آشنا بشویم. برای رفع گرفتگی این موارد باید به روشهای زیر اقدام شود در بعضی از موارد به آرامی و با مشکلات فراوان انجام می شود که در این صورت میتوانید با استفاده از پمپ کردن معمولی با استفاده از انواع لوله باز کن دستی (تلمبه دستی) اقدام به باز کردن لوله کنید. چاه بازکن دستی چیست؟ در صورتی که با این کار گرفتگی فاضلاب باز نشد، باید دستکش به دست کنید و فاضلاب را با چاه بازکن دستی باز کنید. در صورتی که تجربه کافی برای باز کردن لوله زانویی و لولههای فاضلاب ندارید، حتما از افراد حرفهای کمک بگیرید. اگر تجربه این کار را ندارید، از افراد فنی و لوله بازکنیها کمک بگیرید.

اگر گرفتگی لوله جزئی باشد، قطعا رفع خواهد شد اما اگر پیچیده و سخت باشد، مطمئنا نیاز به لوله بازکنی حرفه ای دارید. به همین جهت پیش از خرید محلول لوله بازکن حتما نوع آن را بررسی کنید. برای استفاده از محلول لوله بازکن ابتدا مقدار مناسبی از آن را درون سینک ظرفشویی یا چاه توالت و حمام بریزید. اگر داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی را نگاه کنید، قطعه لولهای نظرتان را جلب میکند. این قطعه از لوله به خاطر شکل خاصی که دارد، مستعد گرفتگی است. به کمک انبر دست آن را کاملا صاف کنید و انتهای آن به شکل خمیده با زاویه 90 درجه در بیاورید. در بازار محصولات شوینده، محلولهای لوله بازکن مختلفی وجود دارد که از معروفترین آنها میتوان به لوله بازکن صاف (خرید از دیجیکالا) و لوله بازکن اکتیو (خرید از دیجیکالا) اشاره کرد. از نظر فنی میتوان برخی از گرفتگیهای کوچک خط فاضلاب را از بین برد اما این مهم به ندرت توصیه میشود. برای ذوب منیزیم میتوان از بوتههای آهنی استفاده نمود و این موضوع یک مزیت بسیار بزرگ منیزیم نسبت به آلومینیوم است، زیرا آلومینیوم به شدت با آهن واکنش پذیر است و این امکان برای فلز آلومینیوم فراهم نمیباشد. کارشناسان ما محل ترکیدگی را تخمین میزند و نسبت به رفع آن در سریعترین زمان اقدامات لازم را با کمک دستگاههای پیشرفته انجام میدهند.

اکنون باید برای مدت زمان مشخص (بین 15 تا 20 دقیقه) صبر کنید تا محلول شیمیایی گرفتگی فاضلاب را برطرف کند. بعد 30 دقیقه صبر کرده و سپس آب داغ را با فشار باز کنید تا گرفتگی لوله فاضلاب کاملا برطرف شود. سپس مقداری سرکه داخل چاه بریزید. در صورتی که یک جسم خارجی مثل موبایل یا اسباب بازی بچه به هر دلیلی وارد چاه توالت شد، باید آن را به هر شکل ممکن خارج کنید. احتمالا با گرفتگی لوله سینگ اشپزخانه و ظرف شویی و دستشویی روبه رو خواهید شد.راه اول بازکردن لوله :۱- استفاده از نمک و سرکه :با ترکیب این دو گازی شکل میگیرد. حفر چاه کار بسیار سخت و خطرناکی است چرا که هر لحظه احتمال ریزش خاک وجود دارد.با وجود چاه های فراوان در دل تهران و نزدیکی آنها به یکدیگر و با فشار فراوانی که فاضلاب جمع شده در آنها به دیواره چاه می آورد خطر ریزش چاه را بیشتر می کند،پس ایمنی در حفر چاه حرف اول را میزند.باکول گذاری از ریش چاه جلوگیری شده و عمر آن را طولانی کنید. به همین دلیل یکی از روشها برای باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی این است که ابتدا زانویی را باز کرده و کاملا آن را شسته و جرمگیری کنید.

اما باید مراقب باشید، که در چنین مواقعی برخی افراد سوجو از شما سوء استفاده نکنند. از لگن سینک یا توری سینک ظرفشویی استفاده کنید. قبل از شستن ظروف در سینک ظرفشویی، ابتدا باقیماندههای غذا را از آنها خارج کرده و در سطل زباله بریزید. سپس محتویات داخل لوله را درون سطل خالی کرده و آن را با مسواک و آب تمیز کنید. سپس 3 فنجان جوهر نمک به آب اضافه کرده و مواد را با یک قاشق چوبی و با احتیاط مخلوط کنید. برای استفاده از این روش یک سوم پیمانه نمک را در یک سوم پیمانه سرکه بریزید (این کار باعث جوشیدن سرکه میشود). نکته مهم : به هیچ عنوان از اسید لوله بازکنی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب استفاده ننمائید.زیرا باعث خوردگی و فرسودگی سیفون شده و علاوه بر آن خطراتی برای سلامتی و حتی جان افراد ساکن در ساختمان دارد.

این کار باعث میشود سیمان قبل از سفت شدن از داخل لولهها شسته شده و گرفتگی فاضلاب برطرف شود. در این موارد مصالح ساختمانی نظیر سیمان، گچ و ملات سیمان به داخل چاه فاضلاب حمام، فاضلاب حیاط، روشویی، ظرفشویی یا کفشور آشپزخانه وارد شده و باعث گرفتگی لوله فاضلاب میشود. استفاده از نوشابه روشی ساده و موثر برای بازکردن لوله فاضلاب ظرفشویی، حمام، توالت فرنگی و ایرانی است. در صورتی که با استفاده از نوشابه، جوش شیرین و سرکه نتوانستید گرفتگی فاضلاب حمام، توالت یا سینک ظرفشویی را برطرف کنید، باید به سراغ روش های قوی تری بروید. برای این کار میتوانید از یک آبکش یا سبد کوچک داخل سینک ظرفشویی استفاده کنید. برای این گرفتگی ها نیز میتوانید از محلول لوله بازکن توالت استفاده نمایید. در همین راستا، سعی کرده ایم تا لوله بازکن هایی را آموزش دهیم که در محل قیمت را منصفانه تعیین نمایند و هزینه اضافی از مشتری دریافت نکنند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی