معاون استاندار همدان: اعتباری معادل ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان در سفر رییس جمهور جذب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت، افزود: امسال بیشترین میزان کاهش بارندگی در استان نسبت به دوره ۴۳ ساله اخیر را داریم که منجر به بروز مشکلاتی در تامین آب مورد نیاز شده است.

تیموری افزود: حوزه راه و شهرسازی با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشترین میزان اعتبار سفر رییس جمهور به استان همدان را به خود اختصاص داد ضمن اینکه در بخش جهاد کشاورزی نیز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در جریان این سفر جذب شده است.

تیموری اظهار داشت: یکی از طرح های مهم برای رفه مشکل آب، اجرای پروژه آبرسانی بین حوضه ای است که به رغم گذشت حدود ۱۷ سال از آغاز طرح، بلاتکلیف و کمترین میزان پیشرفت را داشت، اما در همین چند ماه اخیر و به همت دولت سیزدهم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو در چند مرحله برای پیشرفت طرح، اختصاص داده شد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد۱۴۰۱) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

سفر پربرکت رییس جمهور به استان همدان در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84852731/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84-%DB%B1%DB%B0-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%D8%B9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد تیموری روز یک‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان، افزود: اعتبار عمرانی سال جاری استان همدان بدون در نظر گرفتن اعتبارات ملی، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است در حالیکه ۱۴ هزار میلیارد تومان در جریان سفر رییس جمهور به این استان جذب شد و اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین در جریان سفر استانی دولت، اعتبارات خوبی برای مناطق روستایی استان همدان مصوب شد ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز بسیاری از طرح های بزرگ و بلاتکلیف این استان نیز تامین شد که در حال مبادله تفاهم نامه ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تخصیص اعتبارات مصوب سفر هستیم.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان همدان نیز یک هزار میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شد، افزود: خط انتقال آب از شهر مهاجران به سد آبشینه نیز به طول ۱۵ کیلومتر و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق وزارت نیرو از هفته گذشته آغاز شده که با بهره برداری از آن بخشی از مشکل تامین آب موردنیاز رفع می شود.

به گفته وی، اعتبارات بخش جهاد کشاورزی باید صرف مرمت و لایروبی قنوات، توسعه کشاورزی نوین، ترویج کشت های گلخانه ای، توسعه کشت های راهبردی نظیر گندم و کلزا و خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: اختصاص ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر هیات دولت به استان، بخش قابل توجهی از مشکلات استان در زمینه اجرای پروژه ها را حل و روند رشد و توسعه استان را شتاب خواهد داد چراکه اعتبار لازم برای تکمیل طرح های مهم و حیاتی استان دراین سفر جذب شده است.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی