معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

صابر رحیمی اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و روان شدن حجم زیادی آب در شهرستان پاکدشت و مسیر رودخانه جاجرود، ۵۰ مترمکعب آب از بند انحرافی پائین دست سد شهید ماملو رها شد تا از حجم زیاد آب در این منطقه جلوگیری شود.

وی افزود: سیلاب روز گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت، ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر  برای درمان تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: سیل خسارات زیادی به محورها، تابلوها، خط کشی ها وارد کرده و هنوز ارزیابی کاملی از خسارات وارد شده به جاده هایی که در مسیر سیل بودند را نداریم.

ازین رو عوامل راهداری بازگشایی مسیر جاده را آغاز کرده و از شهروندان خواستندتا اطلاع ثانوی از تردد به سمت تهران از فیروزکوه و به سمت فیروزکوه از تهران و دماوند خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها به ویژه در شهرستان های دماوند، شمیرانات و پردیس اجتناب کنند و رستوران ها و اماکن گردشگری نیز از پذیرش گردشگران خودداری کنند.

دماوند یکی از شهرستانهایی بود که بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داد؛ شدت سیل در مناطق روستایی خیلی زیاد بود به گونه ای که برخی جاده‌ها تخریب شد و به دام ها، خودروها و اماکن مردم خسارت زد .

اما فعالیت این سامانه بارشی و خساراتش تنها به منطقه کن و امام زاده داوود ختم نشد و با ادامه بارندگی ها ۵ شهرستان دیگر استان تهران نیز درگیر سیل شدند.

 رئیس جمعیت هلال احمر ورامین اظهار داشت: در پی وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه و لزوم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده و ساکنان روستاهای شهرستان فیروزکوه، جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین ۳۰ نجاتگر سیلاب را در قالب ۱۰ تیم ۳ نفره به مناطق سیلزده اعزام کرد.

 در سیلاب عصر روز پنجشنبه محورهای روستای مرا، تمیسیان، کیلان، ساران، ورانه و دیگر روستاهای این محور با ریزش مواجه شد که با تلاش نیروها و خدمات خودرویی، این محورها نیز بازگشایی شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این سیلاب با اقدامات صورت گرفته هیچ گونه تلفات انسانی به همراه نداشت ولی به دلیل ورود آب به اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای مسیر مسیل رودخانه، به این سازه‌ها آسیب‌هایی وارد شد که از سوی کارشناسان میزان خسارات وارده در حال بررسی است.

ذاکریان  همچنین ضمن تاکید بر حضور میدانی مدیران در شرایط بحرانی، یادآور شد: مسئولیت ورود گردشگران و افراد غیربومی به روستاها در شرایط بحرانی موجود بر عهده دهیاران خواهد بود.

وضعیت  کنونی محورهای سیلاب زده در شرق استان تهران

محمد مخبر پیش از ظهر امروز(جمعه) به همراه استاندار تهران و رئیس جمعیت هلال احمر، در جریان خسارات و شدت تخریب ها در روستاها و مناطق مختلف فیروزکوه قرار گرفت.

منصوری افزود: کوه در این منطقه حرکت کرده  و در روستای مزداران شهرستان فیروز کوه تا این لحظه  ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۶ نفر مفقود شدند.

جاری شدن روان آب‌ها و گل‌آلود شدن معابر روستایی، و ریزش سنگ و انسداد برخی از جاده‌ها از جمله تبعات بارش‌های اخیر در لواسانات بوده است که بازسازی مسیرها انجام و پاکسازی آن‌ها نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

وضعیت بارش ها در دماوند

استاندار تهران و رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این بازدید ،گزارشی از برآورد اولیه خسارات و همچنین اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل ارائه کردند.

کارشناس آب منطقه‌ای جنوب‌شرق استان تهران گفت: به دلیل شدت بارش باران در جنوب‌شرق تهران و شهرستان پاکدشت، ۵۰ مترمکعب آب از سد شهید ماملو رهاسازی شده و در مسیر رودخانه جاجرود به سمت قرچک روانه شد.

عادل مصدقی افزود: مسیرهای امامزاده داوود(ع)، حوزه بخش های لواسان  و رودبار قصران، محور اصلی تهران دماوند فیروز کوه، محور های کیلان، ساران و ایوانکی، محدوده دماوند، محورتهران، مشهد درحوزه پاکدشت به سمت شریف آباد در محدوده عباس آبادو قیامدشت  دچار سیلاب، آبگرفتگی و مسدودی شده بود که پاکسازی  شده و تردد ها بر قرار است.

جاری شدن  سیلاب در رودخانه سربندان شدید و موجب ورود گل و لای به جاده و انسداد محور فیروزکوه به دماوند در محدوده جابان و سربندان شد.

بخشدار مرکزی قرچک نیز گفت: ۴ روستای قشلاق اول، داودآباد، جیتو و صالح‌آباد در مسیر رودخانه جاجرود قرار دارند که از صبح امروز اخطارهای لازم برای تخلیه منازل و پیشگیری‌های لازم از وقوع سیلاب و خسارات احتمالی به ساکنین داده شده است.

در ادامه بارندگی‌های استان تهران فرمانداران شهرستان‌های استان هم با برگزاری نشست‌های ستاد مدیریت بحران بر ضرورت آمادگی کامل اعضای این ستاد و همه دستگاه‌های خدمات رسان برای جلوگیری و کاهش و مهار خطرات ناشی از وقوع بارش‌های سیل‌آسا  تأکید کردند.

حضور معاون اول رئیس جمهور در مناطق سیلزده فیروز کوه 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی به وزرا، روسای سازمان ها و استانداران سراسر کشور دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

تخلیه برخی مناطق پرخطر

در این شرایط تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان شدند.

مجتبی ذاکریان با اشاره به بارش‌های شدید اخیر در جلسه اضطراری مدیریت بحران شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی محلی از طریق فضای مجازی در دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و آمادگی محلی برای تخلیه منازلی در شرایط خطرناک، اظهار داشت: اقامتگاه‌ها جهت بهره‌برداری در صورت لزوم، آماده‌باش باشند و هلال احمر نسبت به تامین لوازم سرمایشی، پتو، چادر، غذا و … اقدام کند.

وی ادامه داد: براساس هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در شب گذشته، همه شهرستان‌ها در حالت آماده باش قرار داشتند، اما برخی مناطق مانند منطقه امامزاده داوود و کن، نسبت به این هشدارها بی تفاوت عمل کردند.

مجید قیصرپناه ادامه داد: تمامی امکانات بخش مرکزی قرچک برای مقابله با سیل احتمالی و ورود آب به مناطق مسکونی بسیج شده و تا رفع کامل خطر، عوامل در منطقه حضور دارند.

وضعیت مناطق آسیب دیده از سیل در شهرستان فیروزکوه به گونه ای است  ۳۰ نجاتگر از شهرستان ورامین به این بخش از استان تهران اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز  اظهار کرد: در پی سیل اخیر بخشی از خط ریلی تهران-شمال در بلاک زیرین دشت –مهاباد با خسارت همراه شده و تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

دستور رئیس جمهور به وزرا و استانداران: همه امکانات کشور برای مواجهه با سیل بسیج شود

استاندار تهران گفت: بعد از ظهر امروز احتمال بروز سیل در نوار شمالی تهران و دامنه جنوبی البرز وجود دارد و خواهش ما از مردم این است که  مراقبت های لازم انجام شود، متاسفانه با وجود اعلام چند روزه این هشدارها امروز همچنان گردشگران در مناطق حادثه خیر فیروز کوه حضور دارند.

 استاندار تهران با اشاره به بارندگی و آبگرفتگی شهرستان فیروزکوه گفت: در جریان سیلاب فیروز کوه ۱۰نفر جان خود را از دست دادند، ۱۲ نفر مصدوم و ۱۶ نفر مفقود شدند.

به دنبال حادثه بامداد پنجشنبه امام زاده داوود، وزیر کشور نیز برای بررسی روند امدادرسانی در محل حادثه سیلاب حضور یافت و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و در نهایت رسیدگی به وضعیت خسارت‌دیدگان سیل را در سریع‌ترین زمان خواستار شد.

منصوری ادامه داد: چند شهرستان در شرق استان درگیر سیل بودند؛ در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی بسیار زیاد بود، برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند.

وی افزود: این حجم از آب در مسیر رودخانه جاجرود از سمت قشلاق جی‌تو به سمت منطقه باقرآباد قرچک روانه شده تا بخشی از آب انباشت شده در این منطقه کاهش پیدا کند.

همچنین در ادامه، بارش شدید تگرگ در محور دماوند فیروزکوه محدوده سیدآباد دماوند رخ داد که همین امر موجب جاری شدن سیلاب و انسداد جاده در این محور در محدوده جابان و سربندان شد.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با اشاره به مسیر مسدود از سیل روز گذشته، توضیح داد: تنها محور مسدود  در زرین دشت فیروز کوه به سمت  محمود آباد کبوتر دره است که پاکسازی ۲۶ کیلومتر محور در حدود ۴۰ درصد کار پاکسازی باقی مانده که با بهره گیری از تمام تجهیزات و ماشین آلات موجود  چندین دستگاه لودر، گریدر و بیل مکانیکی در حال برطرف کردن آن هستیم.

بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه  دیگر از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، آب گرفتگی  گل و لای را در ساعات اولیه فعالیت این سامانه شاهد بودیم.

 در این میان محمدحسن نامی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مدیریت بحران کشور به همراه جوهری معاون و نماینده ویژه استاندار تهران، عصر روز پنجشنبه با حضور در رودهن از روستاهای سیل‌زده وسکاره، جورد و آردینه بازدید و دستورات لازم را برای خدمات‌رسانی بهتر به سیل زدگان صادر کرد.

استاندار تهران  توضیح داد: شدت تخریب سیل در  شهرستانهای استان تهران مختلف است، اما فیروز کوه به دلیل رانش کوه بیشترین خسارت را داشته است.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

همچنین سطح آب رودخانه های روستاهای شرق شهرستان دماوند به ویژه رودخانه دلیچایی افزایش یافته و احتمال طغیان رودخانه ها وجود دارد بطوری که اکنون سیلاب در رودخانه روستای هویر نیز جاری شده است.

شهروندان هشدارها را جدی بگیرند/احتمال بروز سیل در نوار شمالی تهران

وی اظهار داشت: اعضای ستاد مدیریت بحران بخشداری مرکزی با بسیج کلیه امکانات و استفاده از تجربه سال‌های گذشته در مناطق سیل‌خیر، آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران داشته و تلاش کردند تا در صورت بروز سیلاب از ورود آن با مناطق مسکونی پیشگیری کنند.

تخلیه واحدهای مسکونی حاشیه رودخانه شهرستان قرچک

در پی بارش تگرگ روز پنجشنبه در محور دماوند فیروزکوه، سیلاب در این محور در محدوده جابان و سربندان موجب انسداد جاده و ترافیک شدید شده بود که با تلاش عوامل راهداری این محور بازگشایی شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ضروری است استانداران با همه امکانات موجود به مناطق سیل زده در استان خود یا به استان های معین و همجوار امدادرسانی کنند.

 راه آهن تهران- شمال زیر آب رفت و مسدود شد

فرماندار دماوند با بیان اینکه روستای دهنار بخش مرکزی شهرستان دماوند از روستاهای محور دلیچایی سیلاب جاری شده است، افزود: از تمامی شهروندان می خواهیم به هیچ عنوان در کنار رودخانه ها نباشند و خودروهای خود را از رودخانه ها فاصله دهند و دامداران مراقب احشام خود باشند و به مناطق امن منتقل کنند.

شهرستان فیروزکوه از دیگر شهرستان‌هایی بود که با بارندگی و آبگرفتگی شدید مواجه شد.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوندبا بیان اینکه تمامی تیم های ستاد مدیریت بحران در کل مناطق شرقی و غربی شهرستان دماوند در حال خدمت رسانی هستند، اظهار داشت: محور دماوند – فیروزکوه به دلیل بارش باران و تگرگ عصر امروز و جاری شدن سیلاب، مسدود شده بود که اکنون با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمرامروز جمعه درباره سیل امامزاده داوود گفت:تاکنون ۸ نفرجان باخته اند، ۹ نفر مصدوم، ۱۹ نفر مفقود و ۷۰۰ نفر به محل امن منتقل شده اند؛استاندار تهران نیز از جانباختن  ۱۰نفر در سیلاب فیروزکوه خبر داد و گفت که ۱۲ نفر نیز مصدوم و ۱۶ نفر هم مفقود شده اند. یک نفر هم در رودهن قربانی شده است.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

رئیس جمهور با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها،به وزرا و استانداران دستور داد تمام امکانات خود را برای مواجهه با سیل بسیج کنند.

شهرستان پاکدشت نیز از دیگر شهرستان‌هایی بود که با بارندگی و آبگرفتگی مواجه شد، بخشدار مرکزی پاکدشت در این باره می گوید: بارش شدید باران بامدادپنجشنبه در بخش‌های مختلف شهرستان پاکدشت، به بخشی از اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

این اقدامات با تخلیه برخی مناطق پرخطر در استان آغاز شد ،روز پنجشنبه استاندار تهران در گفت و گویی اظهار داشت: مناطقی که احتمال خطر وجود داشته است، تخلیه شدند و تمام دستگاه‌های امداد و نجات هم در مناطقی که ممکن است با آسیب مواجه شوند، مستقر هستند.

 معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: بارشهای سیلابی طی دو روز گذشته رسوبات و گل و لای زیادی به جاده های شرق استان وارد کرد که با همکاری عوامل راهداری ۹۰ درصد از مسیرهای شرق استان که در معرض سیل بودند پاکسازی شده است.

گفتنی است روز پنجشنبه روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی حدود ۲۰۰ تن از خبرنگاران را به منظور گرامی داشت روز خبرنگار با قطار گردشگری به منطقه شیرگاه مازندران برده بود که در مسیر برگشت با انسداد محور ریلی زرین دشت مهاباد مواجه شده و پس از حدود ۴ ساعت معطلی در داخل قطار، برای استراحت به خوابگاه دانشجویی یکی از دانشگاه‌های این منطقه برده شدند.

به گزارش ایرنا، بارندگی های سیل آسا و مرگبار از چهارشنبه شب با فعالیت سامانه بارشی همرفتی در استان تهران آغاز و تا امروز این بارش‌ها بیش از ۵ شهرستان استان تهران را درگیر کرده و علاوه بر گرفتن قربانی،خسارت های مالی زیادی را نیز برجای گذاشته ؛ پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه تداوم داشته باشد.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات  هم با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید و احتمال جاری شدن سیل اعلام کرد: رستوران‌ها از میدان زردبند تا محدوده اوشان با شفاف‌سازی شرایط بحرانی به مالکان، موقتاً تعطیل و پس از سنجش وضعیت تداوم تعطیلی یا بازگشایی آن‌ها اعلام خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین از نزدیک روند رسیدگی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل در منطقه فیروزکوه را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را برای جبران خسارات و تخریب‌ها صادر کرد.

معاون اول رییس جمهور با حضور در شهرستان فیروزکوه از آخرین وضعیت این شهرستان پس از وقوع سیل روز گذشته مطلع شد.

توقف قطار گردشگری خبرنگاران

تعطیلی موقت رستوران‌های محور زردبند – اوشان

 در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84837213/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AA

این سامانه بارشی ابتدا اهالی شمال و شمال غربی استان تهران را غافلگیر کرد به طوریکه ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه، در پی باراش شدید در تهران و رانش زمین، سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) در شمال پایتخت جاری شد و حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف برجا گذاشت.

استاندار تهران با بیان اینکه برای چند مسیر احتمالی خطرناک، حالت آماده باش به عوامل امدادی داده ایم، افزود: مناطقی که احتمال خطر وجود داشته است، تخلیه شدند و تمام دستگاه‌های امداد و نجات هم در مناطقی که ممکن است با آسیب مواجه شوند، مستقر هستند.  

فرمانداران  اسلامشهر و لواسانات  و دیگر شهرستان ها با تشکیل ستاد مدیریت بحران و یا با صدور اطلاعیه‌ها نسبت به وقوع سیلاب به مردم و شهروندان هشدار دادند  و بررسی آخرین وضعیت مناطق مختلف هر  شهرستان پس از بارش و طوفان ساعات اخیر، آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی و تشدید بارش ها و پشتیبانی از سایر شهرستانهای استان تهران که درگیر بحران هستند، از محورهای مهم جلسات فوق العاده ستاد مدیریت بحران  هر شهرستان بود.

وی گفت: بعد از ظهر امروز احتمال بروز سیل در نوار شمالی تهران و دامنه جنوبی البرز وجود دارد و خواهش ما از مردم این است که  مراقبت های لازم انجام شود، متاسفانه با وجود اعلام چند روزه این هشدارها امروز همچنان گردشگران در مناطق حادثه خیر فیروز کوه حضور دارند.

استاندار تهران با اشاره به دلیل تاخیر امداد رسانی به مناطق سیل زده، توضیح داد: بسته شدن راه‌های دسترسی ‌و ترافیک جاده‌ای دلیل  اصلی تاخیر در امداد رسانی به سیل زدگان بود  که پس از عادی شدن وضعیت نیروهای کمک‌رسان و دستگاه‌های امدادی موفق به خدمات رسانی شدند.

 محسن منصوری روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل شهرستان فیروز کوه  اظهار داشت: از تمام ظرفیت ها برای رسیدگی به وضعیت مردم سیلزده فیروز کوه استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش های مختلف کشاورزی طی روز های (پنجشنبه ۶ مرداد، جمعه ۷ مرداد، شنبه ۸  و یکشنبه ۹مرداد ماه) پیش بینی می شود.

اعزام گروه امداد و نجات هلال احمر از ورامین به فیروزکوه

این گزارش حاکیست، برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید بویژه در نیمه جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.

وی با اشاره  به خسارت سنگین سیل در روستای مرزداران، اظهار داشت: حجم سیل، رسوبات  و تخریب روستا بسیار زیاد است و در حال حاضر انسداد راه زرین دشت به سمت روستاهای محمود آباد و مرزداران در حال برطرف شدن است.

منصوری ادامه داد: همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری، انتظامی، امنیتی و عوامل هلال احمر و اورژانس در محل حادثه مستقر بوده و مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجوی مفقودان حادثه امام زاده داوود هستند.  

بر این اساس، تردد نکردن در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اتراق نکردن در بستر رودخانه ها،   قرار نگرفتن در مسیل ها، پارک نکردن  خودرو ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، استحکام سازه های موقت مانند پوشش گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران توصیه می شود.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

فکری تصریح کرد: با وقوع سیلاب، برق بخشی از روستا قطع شده بود که با هماهنگی بخشداری، دهیاری و  اعضای شورای اسلامی و همکاری اداره برق، این مشکل نیز بلافاصله مرتفع گردید.

محسن منصوری با اشاره  به آغاز بارندگی شدید در برخی مناطقدر ساعات عصر و شب پنجشنبه  افزود: امشب هم مجددا بارندگی‌های شدیدی خواهیم داشت و این بارندگی‌ها الان از فیروزکوه شروع شده است و در سایر شهرستان‌ها از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.  

استاندار تهران با بیان اینکه چهارشنبه شب ۵ شهرستان درگیر سیل بودند، عنوان کرد: در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی خیلی زیاد بوده است؛ برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند و تا الان یک نفر فوتی گزارش شده است.

حمیدرضا تاجیک گفت: پیش از این نیز جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین به منظور امدادرسانی به مناطق سیلزده امامزاده داود، ۵۸ نجاتگر را به این منطقه اعزام کرده بود.

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

 رها سازی ۵۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد ماملو به سمت قرچک

سعید فکری گفت:بارش شدید باران در بخش‌های وسیعی از مناطق پاکدشت آغاز شد و باعث جاری شدن سیلاب در بخش‌هایی از روستای حمامک از توابع بخش مرکزی شد.

همچنین در پی وقوع سیل در شهرهای شرقی استان تهران با هماهنگی سپاه ناحیه علی بن موسی الرضا(ع) و سایر ارگان ها، ۵۰ نیروی واکنش سریع گردان امام حسین علیه السلام به شهرستان فیروزکوه اعزام شدند.

شهروندان به هیچ عنوان در کنار رودخانه ها نباشند

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

رئیسی همچنین با توجه به بارش های پیش رو و احتمال سرریز شدن سدها و آب بندها، استانداران سراسر کشور و دستگاههای مرتبط را موظف کرد اقدامات و تدابیر لازم را برای پیشگیری از بروز خسارات در دستور کار قرار دهند.

سیلاب پاکدشت تلفات انسانی نداشت

تداوم هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران

 معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار برای اجرای دستورات آیت الله رئیسی در مناطق سیلزده استان تهران حاضر شدند

صادق سکری  افزود: همکاران فنی راه‌آهن در تلاش هستند تا هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود و به همین سبب فعلا سیر در این خط ریلی انجام نخواهد شد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی