موافقان رای اعتماد به زاهدی وفا در صحن علنی مجلس چه گفتند؟

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر ایشان ارثیه را ضایع می کرد و فقیر می شد آیا نشانه خوب بودن وی بود. در حالی که باید شخصیت وی را مورد مطالعه قرار دهیم. آقای رئیسی نیز شهادت دادند که ایشان عدالت خواه و پاکدست و متواضع است، آقای رییس جمهور به خاطر یک وزیر آخرت خود را به سادگی نمی‌فروشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز -سه‌شنبه ۱۲ مهر- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی ، الیاس نادران در موافقت با رای اعتماد به محمد هادی زاهدی وفا گفت:درباره آقای زاهدی وفا ادله ای وجود دارد که احراز پست ریاست در وزارت تعاون را برای ایشان تایید می‌کند. اینکه برخی از دوستان در تریبون مجلس موضوع دعوای خانوادگی ارث و میراث وی را مطرح می‌کنند، درست نیست و این بیانات به این مفهوم است که همه دستگاه ها و کمیسیون ها به درستی رسیدگی نکردند و فقط ایشان درست رسیدگی کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سه کمیسیون تخصصی مجلس صلاحیت زاهدی وفا را بررسی کردند و رای مثبت به زاهدی وفا دادند. البته بدشناسی ایشان این بود که پس از معرفی نمایندگان در حوزه های انتخابی بودند و ایشان فرصت کافی برای دفاع از خود داشته نداشتند.

ادامه دارد..


منبع: https://www.irna.ir/news/84903676/%D9%85%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AD%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF

این نماینده مجلس تصریح کرد: زمانی که در مجلس لایحه خصوصی سازی اصل ۴۴ را بررسی می کردیم، ایشان به عنوان معاون اقتصادی وزارت اقتصاد به مجلس می‌آمدند و شهادت می‌دهیم به لحاظ مدیریتی، توانایی و دفاع از منافع ملی، ایشان اعتدال را رعایت می‌کند. اهل افراط و تفریط نیست. البته اینکه دوستان می‌گویند چرا برنامه‌های وی اینچنین است، باید گفت؛ ایشان می‌توانست تعدادی برنامه‌های دست نیافتنی را ارائه دهد و بعد به کار خود بپردازد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: آقای پژمان فر( رییس کمیسیون اصل ۹۰) نیز تاکید کردند که در کمیسیون سابقه آقای زاهدی وفا بررسی شد و هیچکدام از ادعاهای نماینده کبودرآهنگ در مخالف با وزیر پیشنهادی درست نیست.

نادران با اشاره به سوابق زاهدی وفا اظهار داشت: وی دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) است که در کانادا تحصیلات خود را به اتمام رساند. بنده بیش از 20 سال با ایشان زندگی کردم و در دفاعیه‌ها، مدیریت وی و کلاس‌های وی حضور داشتم و از چگونگی مدیریت کردن وی باخبرم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: زاهدی وفا واقع بینانه به ما گفت این کشور با این وزارتخانه و این منابع، این توانمندی‌ها را دارد و در این توانمندی‌ها چاره سازی می‌کنیم. البته چاره سازی تنها به دست وزیر نیست و دستگاه‌های دیگر، ریاست جمهوری و همه دستگاه‌های اجرایی باید کمک کنند.

نادران تاکید کرد: دقت کنید که ما پیام دوقطبی سازی و دوگانگی را به جامعه منتقل نکنیم. حضرت امام هم فرمودند « کاری که می خواهید انجام دهید ببینید آمریکایی‌ها خوشحال می شوند یا عصبانی. اگر آن کار آمریکایی‌ها را عصبانی می کند، حتما کار درستی است.»

وی با بیان اینکه اشتغال، فقط ماموریت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، عنوان کرد: همه دستگاه ها باید کمک کنند. البته ایشان آزموده است و بنده در دولت آقای احمدی نژاد و چه در زمانی که در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بودم، به توانمندی ایشان شهادت می‌دهم.

این نماینده مجلس یادآور شد: امروز در دنیا همه دشمنان همت خود را بر این گذاشتند که شکاف‌های دیدگاهی و مدیریتی به ما تحمیل کنند و بیان کنند که در کشور دودستگی است. رای ندادن به آقای زاهدی وفا باتوجه به اینکه شخص رییس جمهور به احترام مجلس از ایشان دفاع کردند، حتما این شائبه را تشدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه ایشان یک عکس از سفرهای اربعین خود در ۱۰ سفر منتشر نکرده است و در سفر اخیر اربعین هم هیچکس متوجه حضور وی در راهپیمایی اربعین و بازگشتش نشد. چرا که بنایی برای تظاهر ندارد که همه این مسائل ارزش است.

نادران: کمیسیون اصل نود پاکدستی و سلامت مالی زاهدی وفا را تایید کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز -سه شنبه ۱۲ مهر- مجلس شورای اسلامی موافقان رای اعتماد به زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی از صلاحیت های علمی و سوابق تجربی وزیر پیشنهادی دفاع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد اموال پدری زاهدی وفا نیز گفت: ایشان اموال پدرش را مدیریت می کند، نباید اینگونه تصور کرد که همه مسوولان درباره صلاحیت وی خواب بودند و فقط تعدادی از نمایندگان مجلس از مسائل وی باخبر هستند.

نادران با بیان اینکه برای شناخت فردی باید با وی همسفر یا همسفره شد، گفت: نزدیک به ۱۰ سفر در سفرهای اربعین با ایشان و خانواده ایشان همسفر بودیم و تواضع و بزرگمنشی، خاکی بودن و عدم توجه به ثروت را در منش و روش ایشان مشاهده کردم، مانند سایر اعضای کاروان در هرجایی استراحت می کرد یا غذا می خورد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی