وی افزود: البته میزان علاقه مندی معلمان یکی از عواملی است که دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق می کند. البته امروز محیط های آموزشی برای یادگیری قرآن متنوع شده است و مساجد و هیات ها نیز برنامه هایی برای آموزش قرآن دارند.
یزدی خواه ادامه داد: نشان دادن علاقه مندی معلمان به آموزش قرآن و تمرین و پشتکار دانش آموزان باعث نهادینه شدن آموزش قرآن در میان کودکان و نوجوانان می شود. متاسفانه برای آموزش قرآن کمتر از ابزارهای هنر استفاده می شود و برخی روش های آموزشی نیازمند پوست اندازی است.
سید علی یزدیخواه با اشاره به روش های آموزش قرآن در مدارس به خبرنگار معارف ایرنا گفت: هر دانش آموز در دوران تحصیل ۷۲۰ ساعت آموزش های روخوانی، روانخوانی و معنای قرآن را فرامی گیرد ولی درحدود ۵۰درصد دانش آموزان نمی توانند قرآن بخوانند و این مساله نشانگر ضرورت بازنگری در شیوه های تدریس آموزش قرآن در مدارس است.
نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با بیان این مطلب که در حوزه قرآن کم کاری شده است، اضافه کرد: علاوه بر همسویی نداشتن نهادهای قرآنی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهادهای مربوطه، ما نیازمند یک سند جامع هم افزایی در زمینه آموزش قرآن هستیم. البته در حوزه های برنامه ریزی، جذب و تربیت نیروی کارآمد و تامین اعتبار هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.