نماینده مجلس: مشاغل خرد و خانگی باید از حالت مجوز محوری خارج شوند

نماینده مجلس: مشاغل خرد و خانگی باید از حالت مجوز محوری خارج شوند

قادری یادآور شد: باید بپذیریم که در طول سالهای گذشته تولید ناخالص ملی ما یک سوم کاهش پیدا کرده و باعث شده تا همه مردم فقیر شوند، حالا این فقر در قشرهای کم درآمد بیشتر احساس می شود و در بین اساتید دانشگاه و پزشکان و… به شکل کمتری است.

قادری بیان کرد: در بحث کلان استان ما موضوع انتقال آب از خلیج فارس را شروع کردیم و الان دارد سوله های آب شیرین کن نصب می شود و خط انتقال کار می شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی که این سخنان را در بازدید از واحدهای صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز بیان کرده است در حاشیه این بازدیدها در جمع مدیران و پرسنل شرکت مینو شیراز گفت: تقریبا ما روزانه درگیر مسائل و معضلات بخش صنعت هستیم و همین دو هفته قبل حدود سه روز میزبان کمیسیون جهش تولید در شیراز بودیم و بازدید از واحدهای مختلف در شهرک صنعتی و منطقه ویژه و خارج از انها در غرب شیراز و زرقان و غیره انجام شد.

نماینده مجلس: مشاغل خرد و خانگی باید از حالت مجوز محوری خارج شوند

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس ادامه داد: افراد باید در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار وارد شوند و اطلاعات را وارد کنند و بلافاصله برایشان مجوز صادر شود که خوشبختانه این مورد الان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای همه اقشار جامعه سخت شده است، گفت: در حقیقت آن بحثی که مقام معظم رهبری داشتند در خصوص جهاد تبیین، این وظیفه ماست، حالا درست است بعضی جاها که می رویم در بین مردم، مردم حق دارند و اعتراض‌های آنها وارد است.

نماینده مجلس: مشاغل خرد و خانگی باید از حالت مجوز محوری خارج شوند

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس ادامه داد:  در همین کمیسیون جهش تولید، طرح قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار که یک قانون کلیدی است و خیلی از گیر و بند های اداری را حذف می کند و بسیاری از کسب و کارها را از حالت مجوز محور خارج می کند را به صحن ارائه دادیم که تبدیل به قانون گردید. 

قادری اظهار کرد: در تلاش هستیم که مسائل و مشکلات بخش صنعتی را به نوعی هم خودمان به درستی متوجه شویم و هم به خوبی منتقل کنیم و در حقیقت در طول این مدت هم تلاشمان بر این بوده که گیرها و موانع قانونی که وجود دارد را برطرف کنیم.

قادری افزود: این روزها حاضر شدن در جمع مردم، با حالت یاس و ناامیدی که وجود دارد و حالت اعتراضات و ایراداتی که مطرح می کنند کار سختی است ولی وظیفه ما است که برویم هم مطالب و ایرادات و اشکالات را بشنویم و هم کارهایی که انجام شده را توضیح دهیم.

وی همچنین ضمن ارائه گزارش عملکرد خود و مجلس در حوزه های مختلف از جمله راه، آب، پتروشیمی و… و نیز فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت ارتقا در این حوزها از روند طولانی برخی بروکراسی های اداری در کشور که باعث کندی در روند پیشرفت پروژها با توجه به شرایط اقتصادی کشور می شوند نیز انتقاد کرد. 


منبع: https://www.irna.ir/news/84817200/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D8%AE%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC

وی گفت: شرایط برای همه سخت شده و باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم و کارهایی را انجام دهیم و اعتقاد ما بر این است که راهی غیر از این نداریم.

نماینده مجلس: مشاغل خرد و خانگی باید از حالت مجوز محوری خارج شوند

دکتر جعفر قادری روز یکشنبه در این باره افزود: ما تلاشمان این است که ارتباط مردم با پرسنل اداری ادارات را کم کنیم.و از طریق سامانه تمام اطلاعات منعکس شود و این خود یک گام بزرگی است.

وی عنوان داشت: علاوه بر اینها مصوباتی داشتیم و بحث تهاتر آب را مطرح کردیم و معتقدیم  این چیزها می تواند گره گشا باشد.  چند هفته قبل که اعضای کمیسیون انرژی شیراز آمدند این موضوعات را به کمیسیون منتقل کردیم.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی