نماینده مقام معظم رهبری: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی است

حاج علی اکبری: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی است

رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: از همه مردم سیستان و بلوچستان کمال تشکر را داریم و سلام پرمهر و محبت شما را که خواسته شده از بنده، محضر رهبر عزیز و عالیقدرمان اهدا خواهیم کرد و امیدوارم پیرو درخواست نماینده ولی فقیه در استان، در آینده نه چندان دور در جلسه بزرگی مردم عزیز استان خدمت رهبر عظیم‌الشأن شرفیاب شوند که ان‌شاءالله این موضوع هم در زمان مناسب برآورده خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: در بین بازداشت‌شدگان افرادی که مرتکب خلاف‌های بزرگ نشدند مورد عفو کریمانه رهبر عزیزمان قرار گرفتند که در این راستا برخی آزاد شدند و جمعی دیگر به زودی آزاد خواهند شد.

کشته شدگان بی‌گناه حوادث اخیر سیستان و بلوچستان شهید محسوب شدند

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: جالب اینکه به توفیق الهی این دیدارها به صورت گسترده برگزار شد؛ یعنی از زاهدان تا زابل، از خاش تا سراوان، از ایرانشهر تا دلگان و بالاخره به چابهار سفر کردیم و با وجود اینکه هفته فشرده‌ای بود ولی به لطف خداوند موفق شدیم از نزدیک خدمت عزیزانمان در بخش‌های مختلف برسیم.

حاج علی اکبری بیان کرد: ما مامور بودیم از طرف امام مسلمین، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای که اولاً سلام پرمهر و محبت ایشان را به همه مردمان سلحشور و قهرمان سیستان و بلوچستان از همه گروه‌ها، اقوام، طوایف سنی و شیعه در بخش‌های مختلف این جغرافیای پهناور و پرافتخار ابلاغ کنیم که الحمدلله به توفیق الهی موفق شدیم هم از طریق رسانه‌های استان و هم از طریق اجتماعاتی که با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار شد، این وظیفه را به فضل الهی انجام دهیم.

وی گفت: بهانه سفر ما البته مساله تلخی بود، اما لطف مردم عزیز سیستان و بلوچستان برای ما حلاوت مضاعفی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان نماد همه ارزش‌های ایرانی ما است، واقعاً ناراحت کننده بود مواردی که اتفاق افتاد و مسائلی را که ابراز می‌کردند و ما هم از کلمات خیلی محکمی در مورد کسانی که احیانا از این ادبیات نامناسب یاد شده(تجزیه طلب) درباره مردم استان استفاده کرده‌اند، بیان کردیم و موضع بسیار صریح و روشنی را در این جلسات تقدیم کردیم.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدجواد حاج علی اکبری» در تشریح جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان در چابهار اظهار کرد: آنچه ما در مجموعه این دیدارها به دست آوردیم، طلوع غیرت از یک سو و مهرورزی از سوی دیگر بود و حقیقتا برای ما جالب بود که مردم سیستان و بلوچستان از این موضوع که به این استان سربلند و نماد وحدت انگ اختلاف تجزیه‌طلبی بخورد ناراحت هستند.

حاج علی اکبری: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی است

وی خاطرنشان کرد: ما با علمای برجسته اهل سنت دیدار داشتیم و دغدغه‌ها و مطالب مختلف آنها را دریافت کردیم، با علمای برجسته شیعه دیدار داشتیم و دیدگاه‌های آنها نیز دریافت شد؛ با نخبگان دانشگاهی، اساتید، فرهنگیان، معلمان، بزرگان استان، سران قبایل و طوایف و ریش‌سفیدان، جمع‌های متنوعی از بانوان مکرم استان، جوانان و مسوولان در بخش‌های گوناگون دیدارهای متنوعی را برگزار کردیم.

حاج علی اکبری: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی است


منبع: https://www.irna.ir/news/84946408/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: ماموریت ما با مهر و بزرگواری میزبانانی کریم و مهمان‌نواز قرین شد و به لطف خداوند متعال با موفقیت به سرانجام رسید.

حاج علی اکبری: سیستان و بلوچستان نماد وحدت و مهرورزی است

رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت در این دیدارها فرهیختگی، ادب، محبت، غیرت، دردمندی، واقع‌گرایی و آرمان‌خواهی را می‌شد مشاهده کرد؛ زبان‌هایی که ضمن مهربانی، صریح و خیلی قاطع بودند و ضمن اینکه به مسائل جاری توجه داشتند، برای وضعیت آینده استان به آرمان‌ها هم توجه می‌کردند و از این جهت این دیدارها و برنامه‌ها برای ما فوق‌العاده بود.

دیدار با علمای شاخص اهل سنت

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به کسانی که در این حوادث جراحت و آسیب دیدند متناسب با شدت جراحت و آسیب از مساعدت و عنایت مسوولان بهره‌مند خواهند شد. 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: با خانواده عزیزانی که در حوادث اخیر آسیب دیده و مجروح شدند و یا بی‌گناه کشته شده بودند دیدار داشتیم که در پی آن هم دلجویی گفتاری شد، هم سلام و مهر رهبر عزیزمان را به آنها رساندیم.

وی بیان کرد: ما همچنان از بیرون که نگاه می‌کنیم سیستان و بلوچستان را به لطف پروردگار متعال به عنوان یک استان متحد و تجلی‌گاه وحدت اسلامی و ملی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: ما مامور بودیم به تسلی خانواده شهدا و مجروحان و عرض تسلیت و ابراز عنایت خاص رهبر عزیزمان به این بزرگواران که به لطف خداوند متعال در این بخش هم توفیق داشتیم؛ یعنی علاوه بر اینکه به عموم مردم استان به خاطر برخی وقایع تلخی که رخ داده بود تسلیت گفتیم و عرض ارادت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهار کرد: با توجه به آنچه از وضعیت استان مشاهده کردم، اطمینان دارم همه دست به دست هم خواهند داد و با عنایت الهی در پرتو هدایت‌های نماینده عالیقدر رهبر معظم انقلاب در استان و همچنین استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان و سایر مسوولان گرامی در بخش‌های مختلف با همت و محبت مردم شرایط در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت و ان‌شاءالله شاهد شرایط بسیار مناسب و امنی برای هر نوع پیشرفت در استان سلحشور و غیور سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

رئیس هیات اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همه مردم منصف، بامحبت و قدرشناس استان به خوبی می‌دانند که اگر برخی از اعضای یک نیروی عظیم که حافظ امنیت بوده و مسوولیت خدمات متنوعی از مرزها تا شهرها را عهده‌دار هستند، مرتکب خطایی شوند به هیچ وجه بر دامن این سازمان بزرگ که حافظ امنیت و منشأ خدمات فراوان است، گردی نمی‌نشیند و عزیزان ما در آن مجموعه که شهدای زیادی تقدیم امنیت مردم دادند و خدمات فراوان داشته‌اند همچنان مورد احترام هستند و بلکه احترامشان بین مردم عزیز استان مضاعف خواهد بود و خدشه‌ای به حیثیت آنها وارد نخواهد شد.این هم بخش دیگری از ماموریت ما بود که به انجام رسید.

وی افزود: در این راستا کشته‌شدگان بی‌گناه حوادث اخیر سیستان و بلوچستان با عنایت رهبر عزیزمان مفتخر به عنوان شهادت شدند و با ترتیبات خاصی که خواهد داشت تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند که در این زمینه کمیته مخصوصی شکل می‌گیرد که به این موارد رسیدگی می‌کند و ان‌شاءالله انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله مجموعه دیدگاه‌ها، نظارات و پیشنهاداتی که عزیزان ما در جلسات مختلف در رابطه با مسائل مختلف از حوادث اخیر تا مسائل مربوط به توسعه و آینده استان داشتند، جمع‌بندی خواهد شد و این جمع‌بندی در مراجعت به استحضار رهبر معظم انقلاب خواهد رسید و در اختیار مسوولان امر قرار می‌گیرد که امیدواریم به فضل پروردگار متعال چرخ توسعه استان خیلی پرشتاب‌تر از گذشته بچرخد و رونق در جوانب گوناگون استان مشاهده شود.

وی افزود: ما ماموریت داشتیم دیدارهای متنوعی را با گروه‌های مختلف مردم انجام دهیم و در این دیدارها شنونده باشیم و به کسانی که نقطه نظرات متنوعی دارند از انتقاد، پیشنهاد و درد دل گوش کنیم که به لطف خداوند متعال موفق شدیم و توانستیم با گروه‌های زیادی از مردم دیدار داشته باشیم.

وی افزود: در جریان این دیدارها وقت خوبی برای شنیدن گذاشتیم و مفصل شنیدیم و به تعبیر رهبر عزیزمان «دل دادیم»، یعنی با همه وجود نقطه نظرات، دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها، دل‌مشغولی‌ها، پیشنهادات، عرض ارادت‌ها، عرض سلام‌ها و عرض محبت‌ها را شنیدیم و دریافت کردیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: تدبیر حکیمانه و مهربانانه رهبر عزیز و عالیقدرمان که سرشار از لطف و محبت بود نسبت به مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان، باعث شد بنده و دوستانم افتخار سفر به استان را پیدا کنیم و به لطف خداوند متعال روزها و شب‌های پرخاطره‌ای را بین مردمان عزیز، خونگرم و غیور این دیار سپری کردیم.

مامور ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم سیستان و بلوچستان هستیم

وی خاطرنشان کرد: در مورد وقایع بسیار تلخی که در استان رخ داد، وعده رسیدگی و محاکمه خاطیان را دادیم. تاکنون هم فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان از مردم عذرخواهی کرده و هم افراد خاطی بازداشت شده‌اند و در مسیر قضائی قرار دارند. 

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی