وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دوره‌های آموزشی با محوریت مساجد برگزار شود

وی گفت: دولت مردمی سیزدهم خود را خدمتگزار مردم می‌داند و در تلاش برای باز کردن گره‌های باقی‌مانده و رفع مشکلات حل نشده است تا بتواند بسیاری از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی

شهرستان هفتکل که در ۹۰ کیلومتری شرق اهواز قرار دارد دومین شهر نفتی ایران نام گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات شهرستان هفتکل با مسجدسلیمان مشترک است که رفع می‌شوند اضافه کرد: یکی از درخواست‌های نماینده و فرماندار شهرستان هفتکل تاسیس اداره اوقاف و امور خیریه است که تلاش می‌کنیم در هر شهرستان یک اداره اوقاف یا دفتر نمایندگی راه‌اندازی کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه یک فضای معنوی برای مردم است ادامه داد: خوزستان دارای بقاع متبرکه زیادی است و به همین دلیل نیازمند رسیدگی بیشتر است.

کتابخانه‌ها مهمترین شبکه فرهنگی کشور

دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، بازدید از فرهنگسرای‌های آبادان و هفتکل، افتتاح پروژه خانه هنر مسجدسلیمان و حضور در مرقد دانیال نبی(ع) در شهرستان شوش از برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84882713/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1

وی همچنین بر احداث سینما سیار در شهرستان هفتکل به ویژه در مناطق روستایی و دوردست تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال با این اقدام مردم این منطقه همزمان با تهران بیشترین و جدیدترین فیلم‌های جشنواره را مشاهده کنند و کاری ماندگار انجام شود.

به گزارش ایرنا محمدمهدی اسماعیلی که به خوزستان سفر کرده است روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان هفتکل بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر خدمات گسترده‌ای در کشور صورت گرفته ولی بخش‌ها و حوزه‌هایی هنوز با عقب‌ماندگی‌هایی روبه رو هستند.

به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفرهای استانی خود، عصر روز پنجشنبه از طریق فرودگاه آبادان، به خوزستان سفر کرد. وی در این سفر ۲ روزه علاوه بر بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی در مرز شلمچه و چذابه، از موکب‌های فرهنگ و هنر این وزارتخانه در این پایانه‌های مرزی دیدن ، و نشست‌هایی را با مسوولان استانی و فرهنگی خوزستان برگزار کرد.

وی از آمادگی تامین تجهیزات حوزه علمیه هفتکل همچون کتاب، کولر و رایانه خبر داد و افزود: مصلای هفتکل هم مورد اهتمام است و منتظر هستیم مجلس شورای اسلامی بودجه‌ای برای تجهیز مصلاها به وزارت ارشاد بدهند و در صورت تامین اعتبار این موضوع را در اولویت قرار می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتابخانه‌ها از مهم‌ترین شبکه‌های فرهنگی کشور است که باید فعال و حمایت شوند گفت:در مناطق روستایی باید کتابخانه ثابت و سیار احداث شود چرا که هر کجا کتابخانه داشته باشیم و کار فرهنگی انجام دهیم به سرعت نتیجه آن را می‌بینیم.

اسماعیلی بر ضرورت تسریع در عضویت خبرنگاران و هنرمندانی که عضو صندوق هنر نیستند، برای استفاده از مزایای این صندوق تاکید کرد و افزود:برای فعالیت‌ هر انجمن‌ در شهرستان هفتکل ۱۰۰ میلیون ریال اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین در خصوص تکمیل فرهنگسرای پردیس هفتکل که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: تکمیل این فرهنگسرا باید در اسرع وقت انجام شود و تا حداکثر تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد و از محل اعتبارات وزارتخانه‌ای تجهیز شود تا انجمن‌های هنری بتوانند در آن فعالیت داشته باشند.

اسماعیلی بر پیگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی تاکید کرد و گفت: نیاز است دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و خبرنگاری در مساجد و کتابخانه‌ها برگزار شود و ما هم به شرکت‌کنندگان گواهی می‌دهیم؛ همچنین نیاز است انجمن سینمای جوان در این منطقه فعالیت خود را آغاز کند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی