وزیر کشور: پدافند هوایی ایران خودکفا و مستقل است

وزیر کشور پس از ورود به همدان مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی انتظامی قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ما عهد بزرگی در غیبت شهدا بر عهده داریم، گفت: باید برای حفظ ایران اسلامی که به گفته سردار سلیمانی، حرم است به صورت ویژه تلاش کنیم و برای برپا داشتن پرچم بلند این حرم در سرزمین، باید تلاش کرد که بخش بزرگی از این ماموریت بر عهده نیروهای مسلح به ویژه پدافند هوایی ارتش است.

وزیر کشور گفت: پدافند هوایی ایران اسلامی به واقع «زمین، دریا و هوا» پایه است و  با توجه به جغرافیای گسترده کشور و اتفاقات پیرامونی منطقه، وجود این پدافند هوایی موجب شده تا دشمن تحت هیچ شرایطی نتواند به فضای ایران نفوذ کند.

«احمد وحیدی» وزیر کشور صبح امروز به منظور بازدید از پروژه های عمرانی استان به خصوص طرح آبرسانی به همدان و همچنین حضور در پایگاه شکاری شهید نوژه و شرکت در چند برنامه اداری وارد همدان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی روز پنج‌شنبه در آیین بزرگداشت روز پدافند هوایی که در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان برگزار شد، افزود: توانمندی، اقتدار و خودکفایی ما در عرصه تجهیزات دفاعی و نظامی به گونه ای است که مجموعه پدافند هوایی پیچیده ترین تجهیزات نظامی و راداری را در اختیار دارد.

وحیدی تاکید کرد: بیشترین میزان تجهیزات راداری در حوزه پدافند هوایی ایران، داخلی و بومی است و این تجهیزات نظامی شناسایی، کشف و رهگیری لحظه ای دشمن را به خوبی انجام می دهند.

بازدید از گلخانه گل رز (کوریجان)، بازدید از خط انتقال ۱۶ کیلومتری آب شرب همدان (بای پس) و بازدید از پارک علم و فناوری از جمله برنامه های وزیر کشور به همدان است.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت روز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی امروز(پنج‌شنبه) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین در پایگاه شکاری شهید نوژه همدان برگزار شد.

وحیدی پس از ورود به همدان به منظور سخنرانی در مراسم روز پدافند هوایی به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان رفت و با حضور در مزار شهدای گمنام این پایگاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وحیدی تصری کرد: برخی از دشمنان ملت سعی در نفود به آسمان ایران را داشتند اما به واسطه هوشیاری نیروهای مسلح به خصوص پدافند هوایی، مجبور به فرار ، یا منهدم و یا به زمین نشانده شده اند. 

وحیدی تاکید کرد: در حالیکه کشورها در جنگ و  ناامنی می سوزند و پیکر کشورهای اسلامی از تعدی و تجاوز نظام استکباری و صهیونیست خونین است، دشمنان ایران هیچگاه نمی توانند ذهنیت تعدی و تجاوز را در سر بپرورانند و این به خاطر  حضور دلاورمردان نیروهای مسلح از جمله نیروهای مقتدر پدافند هوایی است.

وزیر کشور افزود: پدافند هوایی چشمی بینا برای کشف توطئه است و باید در برابر این توطئه ها واکنشی سریع داشته باشد تا دشمن جرات نکند حتی تصور تعرض و تجاوز و تهدید نسبت به ایران را داشته باشد.

وزیر کشور اظهار داشت: قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح ایران در جهان طنین افکن شده، چراکه پیچیده ترین سلاح ها مربوط به پدافند هوایی ایران اسلامی است.

وزیر کشور در سفر یک روزه به همدان با خانواده شهدا دیدار و گفت و گو می کند و دیدار با تولید کنندگان وسرمایه گذاران و شرکت در جلسه شورای تامین از دیگر برنامه های سفر یک روزه وحیدی است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84874577/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D9%81%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی افزود: برای رهگیری پهپادها نیازمند تجهیزاتی مدرن و به روز هستیم که در این زمینه رادارهای ساخت ایران از بهترین تجهیزات موجود در جهان هستند که تجهیزات دور برد با این رادارها کار می کنند به نحوی که که می توانند پرنده های دشمن را به راحتی شناسایی و رهگیری کنند.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی