پیام تسلیت رئیس مجلس خبرگان به‌مناسبت درگذشت آیت‌الله اختری

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روز گذشته در ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی با صدور پیامی ضمن تجلیل از مقام مرحوم آیت‌الله عباسعلی اختری نماینده مردم تهران در این مجلس ضایعه ارتحال ایشان را تسلیت گفت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، درگذشت آیت الله اختری را به محضر مبارک حضرت ولی عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و شاگردان و خانواده وی تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای وی غفران الهی و برای بازماندگان محترم ایشان صبر مسئلت کرد.

آیت الله جنتی در این پیام با بیان اینکه مرحوم اختری روحانی مبارزی بود که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در صف مبارزین علیه رژیم طاغوت قرار داشت، نوشت: آن مرحوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سمت های مختلف علمی و اجرایی از جمله سنگر امامت جمعه، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و حضور در محیط های علمی حوزوی و دانشگاهی منشاء آثار و خدماتی بود.

وی در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری(دوره پنجم)   که در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد به عضویت خبرگان رهبری در آمد. سمت‌های دیگر وی، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های سمنان و نمایندگی ولی فقیه و بنیاد مسکن بود.

آیت الله اختری همچنین در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، داوطلب نمایندگی از حوزه انتخابیه تهران بزرگ بود که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

آیت الله اختری پس از پایان کار مجلس اول، به قضاوت در یکی از شعب دیوان عالی کشور پرداخت. سپس از طرف امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در استان سمنان و امام جمعه سمنان منصوب شد. او همزمان با فعالیت های سیاسی به تدریس در دانشگاه های شهید بهشتی و نیز دانشگاه تهران و دیگر فعالیت‌های علمی ـ آموزشی پرداخت.

از آثار آیت الله اختری می‌توان به مواردی چون آشنایی با قرآن، امام و احیای ارزش های انقلاب اسلامی، تولی و تبری، درخشش علی در قرآن، نقش انتظار در سیر تاریخ، نظری به آیین جهاد در قرآن، جوان بر سر دوراهی، مدیریت فرهنگ کار، سیمای کارگزاران از دیدگاه اسلام و… اشاره کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84929493/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%DB%8C

وی در ۱۳۷۹ به عضویت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درآمد. در ۱۳۸۰ از امامت جمعه سمنان استعفا کرد و به امامت جمعه شهر ری منصوب شد.

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی