کار میدانی دولتمردان سبب تسریع جبران آسیب سیلاب‌های اخیر شد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین عصر شنبه با حضور محمدرضا باهنر دبیرکل این حزب و مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. 

** نظام در مقابل سران فتنه سعه صدر به‌ خرج داد

باهنر با اشاره به بیانیه یکی از سران فتنه در روز عاشورا گفت: یادتان هست که در سال ۸۸ به بهانه پشتیبانی از موسوی چه اتفاقی افتاد و نظام چه سعه صدری به خرج داد اما به نقطه‌ای رسید که از جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سوال بردند و هدف داشتند که با عبور از ۲۲ بهمن، در ۲۵ بهمن انقلاب مخملی ایجاد کنند. 

وی افزود: اینکه رئیسی در روز دوم فعالیت خود با رئیس جمهور چین تماس برقرار می‌کند و در جهت تامین واکسن، اقدام می‌کند بسیار تحسین برانگیز است. 

وی بیان داشت: برخی به دولت توصیه می‌کنند که کابینه خود را ترمیم کند اماچنین توصیه‌ای ندارم و معتقدم دولت ترکیب خوبی دارد و باید با همین ترکیب به فعالیت خود ادامه بدهد. 

باهنر تصریح کرد: در پایان دولت گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه ناتمام وجود داشت که طی فعالیت دولت سیزدهم از دو میلیارد تومان گذشته است. اما دولت در طول سفرها و بازدیدهای استانی تلاش کنند مطالبات مردمی را افزایش و وعده ناشدنی ندهد تا سرمایه اجتماعی نسبت به دولت و نظام کم نشود. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: عده‌ای کاسب حصر هستند و فکر می‌کنند که اگر حصر به پایان برسد، منافع آنها به خطر می‌افتد بنابراین هر بار موضوعی را علم می‌کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84868322/%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A8%D8%A8-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AC%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

** رتبه ایران در مقابله با کرونا تک‌رقمی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به همه گیری کرونا اظهار داشت: کشوری که در سخت‌ترین شرایط تحریمی کرونا قرار دارد، به خوبی با این بیماری مقابله کرده و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، در مقابله با کرونا، رتبه تک‌رقمی دارد. 

** دولت در سفرهای استانی وعده ناشدنی ندهد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سیلاب‌های اخیر کشور، ضمن قدردانی از حضور به موقع وزیران و معاونان رئیس جمهور در محل‌های حادثه گفت: این کار میدانی و جهادی به موقع باعث شد که کارها به جای چند ماه، در دو هفته جمع شود.  

** فعالیت خارجی دولت سیزدهم در مقایسه دولت قبلی بسیار به چشم می‌آید

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این دولت در حوزه سیاست خارجی، افزایش روابط خارجی است. ممکن است نقدهایی به این سفرها وجود داشته باشد، اما فعالیت دولت سیزدهم، پس از دولت گذشته بسیار به چشم می‌آید. در وین نیز اقدامات خوبی در دولت سیزدهم صورت گرفته است. 

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در این جلسه با اشاره به عملکرد یک ساله دولت گفت: یکی از اقدامات دولت رئیسی بعد از دولت آقای روحانی، حضور بین مردم است که در راستای افزایش اعتماد عمومی بود. رئیس جمهور طی یک سال ۳۱ استان را بازدید کرد. 

توسط منوچهر متکی

منوچهر متکی